MINI gaat (nu al) groen

MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2007, 18:09

De eerste R56 voor de officiele introductie, hadden sommige voor de versnellingsbak 3 knopjes zitten. 1 voor sportstand, 1 voor ASC of DSC, en in het midden een vreemde schakelaar. Volgens mij is dit het knopje om die stop and go uit of in te schakelen.
Wild guess :)
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2007, 18:18

I know, maar stel je eens dat iemand het in zn hoofd heeft gehaald bij mini dit standaard AAN te zetten! dan moet je elke keer na starten die knop induwen omdat je die onzin niet wil! :shock:
neehoor, blij dat het er bij mij niet op zit. vind alleen de gear shift indicator wel leuk, maar zal vast niet die van JCW zijn.
kristofpr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 mei 2007, 22:31

spijtig op die van mij die volgende week wordt geleverd had het wel op mogen zitten voor als ik eens in een groene bui ben :)
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2007, 01:39

Sid schreef:I know, maar stel je eens dat iemand het in zn hoofd heeft gehaald bij mini dit standaard AAN te zetten! dan moet je elke keer na starten die knop induwen omdat je die onzin niet wil! :shock:
neehoor, blij dat het er bij mij niet op zit. vind alleen de gear shift indicator wel leuk, maar zal vast niet die van JCW zijn.
En die shiftlight is later vast wel los te bestellen! Ben benieuwd of het die van jcw is!
koenos
One wheel wonder
One wheel wonder

29 mei 2007, 18:42

Ik heb vandaag mijn dealer gebeld voor meer informatie. Omdat ik het niet kunnen vond ze mij niets had verteld bij de aankoop een paar weken geleden. In België is het voordeel groot omdat je dan 15% op fiscale aftrek op de belastingen kunt krijgen...dus zo maar even +/- 3000 Euro verschil, en tegen 2009 willen ze hier de algemene belasting op CO2 uitstoot doen en niet langer op PK's heb ik gelezen.

Weet iemand of deze aanpassingen ten koste van de koppel en/of pk's gaan?

Trouwens dealer verwees ons door naar de Mini Benelux...daar gaan ze nu kijken om de bestelling tegen te houden en de wagen met aanpassingen te laten leveren in September.

Ps: in Belgie zou de mini met aanpassing 200€ duurder worden.
Ben nieuwsgierig naar het verhaal...normaal weet ik vrijdag (pas) nieuws :-(
Als het niet gaat zal het waarschijnlijk nog een paar weken op de mini wachten zijn.

Zijn er onder jullie nog andere die zo toch een beetje bij de neus genomen voelen?

Cheers
Koenos
Laatst gewijzigd door koenos op 29 mei 2007, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
kristofpr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 mei 2007, 20:09

frankly my dear I don't give a ...

het mag er van mij opzitten maar als het er niet opzit dan is het zo maar.
Ik heb een Cooper S gekocht voor de prestaties en vooral het rijplezier dus of hij nu een litertje per honderd kilometer meer drinkt dan is dat zo maar..

trouwens Is dat bij VanAvondt?
koenos
One wheel wonder
One wheel wonder

29 mei 2007, 20:24

idd bij vanavondt in Leuven, maar mij is het niet zo zeer voor het litertje (half litertje).
Maar ik vind de manier waarop maar gek en toch zou dit een verschil van om en bij de 3000Euro geven.
Daar kan je toch eens mee op reis bijvoorbeeld? of extra opties ;-)
Kees en Annet
Racende reporter

29 mei 2007, 22:18

Vandaag bij de dealer geweest, de eerste mini's in Nederland met :
Brake Energy Regeneration
Met een aantal relatief simpele aanpassingen wisten de technici bij Mini het verbruik van de One, Cooper, Cooper D en Cooper S terug te dringen. Zo is er een Brake Energy Regenerator gemonteerd. Deze techniek zorgt ervoor dat er alleen elektriciteit wordt opgewekt als de auto rijdt. Bovendien wordt de remenergie opgeslagen en dat heeft als voordeel dat de dynamo veel minder werk hoeft te verrichten.

Auto Start-Stop Functie
Alle handgeschakelde Mini´s zijn bovendien voorzien van een Auto Start-Stop Functie. Wanneer de Mini voor bijvoorbeeld het stoplicht of in de file stilstaat, de versnelling in de neutraal staat en de voet van de koppeling is schakelt de motor automatisch uit. Zodra de koppeling weer wordt ingetrapt zal de motor direct en zonder vertraging starten. Vooral in stadsverkeer en in de file bespaart dit aanzienlijk veel brandstof.

Gear Shift Indicator
Tot slot zorgt een Gear Shift Indicator, ofwel een schakelindicator, ervoor dat je tijdig overschakelt. Een lampje op het dashboard geeft het ideale schakelmoment aan en zelfs een kleine ingreep als deze zorgt bij veel bestuurders voor een zuiniger rijstijl.

oftewel model 2008 worden pas op z'n vroegst week 34 uitgeleverd, alles wat daarvoor wordt uitgeleverd, hebben deze opties niet.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

29 mei 2007, 22:45

Thanks voor de info, BMW X3.

Hebt je nu ook een R56 MCS besteld? Dit met de hierboven genoemde optie's? Wat voor kleur etc. is het geworden?

Welkom trouwens :)
Kees en Annet
Racende reporter

29 mei 2007, 23:10

Ja, ik heb een R56 MCS besteld Laser blue (dit is ook te zien onder de parking), sinds dat wij er mee proef gereden hebben, zijn we er helemaal gek van, hiervoor hadden we als 2e auto een Mercedes A-klasse, maar deze is veel leuker :D , en nu maar wachten totdat hij geleverd wordt door de dealer. :mrgreen:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

29 mei 2007, 23:13

BMW X3 schreef:(dit is ook te zien onder de parking)
Helemaal niet aan gedacht >:( :)

Ook een X3 zo te zien?

Succes met wachten :)
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 mei 2007, 23:34

BMW X3 ik zie net in je gallery dat plaatje van het cooper s logo, maar dan zwart ipv chroom. Dat ziet er wel erg goed uit. Mag ik vragen waar je dat hebt gevonden?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

29 mei 2007, 23:44

Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

30 mei 2007, 01:31

Eventueel ook het MINI logo:
Afbeelding
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2007, 10:43

BMW X3 schreef:Vandaag bij de dealer geweest, de eerste mini's in Nederland met :
Brake Energy Regeneration
Met een aantal relatief simpele aanpassingen wisten de technici bij Mini het verbruik van de One, Cooper, Cooper D en Cooper S terug te dringen. Zo is er een Brake Energy Regenerator gemonteerd. Deze techniek zorgt ervoor dat er alleen elektriciteit wordt opgewekt als de auto rijdt. Bovendien wordt de remenergie opgeslagen en dat heeft als voordeel dat de dynamo veel minder werk hoeft te verrichten.

Auto Start-Stop Functie
Alle handgeschakelde Mini´s zijn bovendien voorzien van een Auto Start-Stop Functie. Wanneer de Mini voor bijvoorbeeld het stoplicht of in de file stilstaat, de versnelling in de neutraal staat en de voet van de koppeling is schakelt de motor automatisch uit. Zodra de koppeling weer wordt ingetrapt zal de motor direct en zonder vertraging starten. Vooral in stadsverkeer en in de file bespaart dit aanzienlijk veel brandstof.

Gear Shift Indicator
Tot slot zorgt een Gear Shift Indicator, ofwel een schakelindicator, ervoor dat je tijdig overschakelt. Een lampje op het dashboard geeft het ideale schakelmoment aan en zelfs een kleine ingreep als deze zorgt bij veel bestuurders voor een zuiniger rijstijl.

oftewel model 2008 worden pas op z'n vroegst week 34 uitgeleverd, alles wat daarvoor wordt uitgeleverd, hebben deze opties niet.
Dat is nogal wat wat er extra opkomt! Vet! Blijft de prijs hetzelfde? Kan het me bijna niet voorstellen met 3 van die "high-tech" systemen. :wink: Ben vooral benieuwd naar dat Auto start-stop systeem.

Dat donkere MINI-logo is best wel oke! 8)
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”