Nieuwe Mini rijder (R53)

Stel je hier even voor.
joshdejager
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Nieuwe Mini rijder (R53)

23 mar 2016, 16:46

Hallo allemaal,

Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een 2003 Cooper S. Zwart met zwarte 17 inch worstvelgen, wit dakje, witte spiegels en witte strepen op de motorkop (foto's volgen later!).

Allereerst alle lof over de auto qua rijgedrag. De hoeveelheid grip en het geluid van de supercharger is zeer verslavend en slecht voor de portemonnee haha :O

Wel meteen wat vraagjes over een aantal zaken:

- De centrale vergrendeling lijkt me niet helemaal te werken zoals het zou moeten (of ik doe iets fout). Ik kan de auto wel sluiten met de afstandsbediening, maar niet openen. Als ik dat probeer hoor je wel een geluidje in de auto en branden de knipperlichten (dus hij reageert wel op de sleutel), maar de auto gaat niet van slot. Alle deuren (bestuurder, bijrijder en kofferbak) blijven gesloten. Als ik hem met de sleutel in het slot open, gaan wel alle deuren van slot. Niet direct een probleem, wel een beetje onhandig. Wat zou dit kunnen zijn? Daarnaast schiet de auto ook op slot als je wegrijdt, maar ik las dat dit hoort?

- In lijn met de vergrendeling een vraagje over de sleutels. Ik heb begrepen dat je met de tweede sleutel de auto alleen kunt openen maar niet kunt starten. Hoeveel kost het ongeveer om een kopie te laten maken van de hoofdsleutel?

- Het ontvangst van de radio lijkt niet echt goed te zijn. Bijna elke zender stoort zo af en toe. Dit was in omgeving Rotterdam dus het is niet zo dat ik ergens in een afgelegen gebied was. Is dit een bekend probleem? Ook dit is geen ramp aangezien ik binnenkort toch een aux-aansluiting wil maken en dan zelf lekker mijn muziek kies, en anders lekker luister naar de muziek uit de uitlaat :D

- De ventilatoren blijven ook lucht (zowel warm als koud afhankelijk van hoe je hem zet) blazen als 'ie op stand 0 staat. Tenzij ik ze natuurlijk allemaal dichtdraai. Hoort dit?

Dan volgen er vast nog meer vragen over de personalisatie van de auto maar dat later wel!

Josh

Edit: Centrale deurvergrendeling is opgelost. Het is vrij hilarisch, ik wist niet dat het bovenste (waar het MINI logo hoort te zitten dat er bij mij niet meer zit) ook een knop was :lachuh
jeroenemo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Nieuwe Mini rijder (R53)

24 mar 2016, 18:11

Hoi Joshdejager, welkom!

Wat betreft de vergrendeling bij het wegrijden hoort zo, tenminste als dit zo geprogrammeerd is. Als je het storend vind kun je dit uit laten zetten bij de dealer.

Ben benieuwd naar de foto's :-)
joshdejager
Nieuw Lid
Nieuw Lid

25 mar 2016, 12:57

Dankje!

Het is niet direct vervelend, maar was het niet gewend. Ik kan eigenlijk ook niet echt een goede reden verzinnen waarom het erop zit? Tenzij je in een achterbuurt woont of je je bijrijder niet wilt laten ontsnappen haha.

Ik ga dit weekend naar de Utrechtse Heuvelrug, zal daar meteen eens wat mooie foto's maken!
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

28 mar 2016, 18:16

Welkom Josh en euh Het lange weekend is bijna om ... :roll:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
joshdejager