Weeze/Zandvoort/Emmen uitlaatje maken, originele 330 lijn pasmaken op de spaghetti
Dutchie's 330i | Project Drift | Bimmerfest'16
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | MK Drift Team
Auto een stukkie stiller voor de stillere driftdagen
https://www.facebook.com/mariuskevindri ... 701111654/
https://www.facebook.com/mariuskevindri ... 701111654/
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | MK Drift Team
20 Maart gaan we weer knallen!
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | MK Drift Team
Door Bimmerportal uitverkozen tot de #1 bekendste BMW drifter van Nederland! Thanks all!
http://bimmerportal.nl/BMW-nieuws/top-1 ... fters.html
http://bimmerportal.nl/BMW-nieuws/top-1 ... fters.html
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Driftdag @ TTT Emmen
Gisteren (Zondag 20 Maart) een lekker driftdagje gehad op Emmen!
De eerste keer dat beide auto's in hun nieuwe vorm bij elkaar waren, en uberhaupt het eerste evenement van mijn auto in nieuwe livery.
Weer een mooi dagje kunnen testen, en kunnen kijken wat ik aan moet gaan passen. helaas was dat laatste meer dan gehoopt. één conclusie kon ik in ieder geval snel trekken, de motor is geweldig! Het koppel, de power, en vooral hét geluid.. heerlijk! Onderstel mag ik ook absoluut niet over klagen, het grip niveau van mijn E46 t.o.v de E36's is gigantisch veel hoger, waardoor ik heel veel meer snelheid had ondanks ik op veel hoek reed.
Vorige week het probleem met links remmen opgelost, dacht ik. remmen en gas geven tegelijk ging inderdaad! maar iedere keer als ik het deed sloeg de auto in noodloop.. dus #1, electronica.
De eerste heat kwam ik er al direct achter dat de versnellingsbak nog steeds k*t is. synchro 3e versnelling is sowieso gaar, en na een aantal rondjes begint de bak aardig ernstig te rammelen, zelfs met de dikke olie. dus #2, versnellingsbak.
Als klap op de vuurpijl begon vanaf de 3e heat de koppeling te plakken.. de dikke sinterplaat die 500+pk en 750+nm aan zou moeten kunnen vind de 300pk en 360nm blijkbaar al niet leuk.. als ik de koppeling intrapte kwam deze niet meer terug, aka het wordt te warm, of de koppeling is ruk, of wat dan ook. een rondje af laten koelen en dan ging het wel voor wat rondjes, maar dit hoort niet. dus, #3, koppeling.
Ondanks dit alles heb ik toch nog kunnen genieten, en nu dus lekker nagenieten van de foto's en filmpjes, nu de auto klaarmaken voor Bimmerfest!
De eerste keer dat beide auto's in hun nieuwe vorm bij elkaar waren, en uberhaupt het eerste evenement van mijn auto in nieuwe livery.
Weer een mooi dagje kunnen testen, en kunnen kijken wat ik aan moet gaan passen. helaas was dat laatste meer dan gehoopt. één conclusie kon ik in ieder geval snel trekken, de motor is geweldig! Het koppel, de power, en vooral hét geluid.. heerlijk! Onderstel mag ik ook absoluut niet over klagen, het grip niveau van mijn E46 t.o.v de E36's is gigantisch veel hoger, waardoor ik heel veel meer snelheid had ondanks ik op veel hoek reed.
Vorige week het probleem met links remmen opgelost, dacht ik. remmen en gas geven tegelijk ging inderdaad! maar iedere keer als ik het deed sloeg de auto in noodloop.. dus #1, electronica.
De eerste heat kwam ik er al direct achter dat de versnellingsbak nog steeds k*t is. synchro 3e versnelling is sowieso gaar, en na een aantal rondjes begint de bak aardig ernstig te rammelen, zelfs met de dikke olie. dus #2, versnellingsbak.
Als klap op de vuurpijl begon vanaf de 3e heat de koppeling te plakken.. de dikke sinterplaat die 500+pk en 750+nm aan zou moeten kunnen vind de 300pk en 360nm blijkbaar al niet leuk.. als ik de koppeling intrapte kwam deze niet meer terug, aka het wordt te warm, of de koppeling is ruk, of wat dan ook. een rondje af laten koelen en dan ging het wel voor wat rondjes, maar dit hoort niet. dus, #3, koppeling.
Ondanks dit alles heb ik toch nog kunnen genieten, en nu dus lekker nagenieten van de foto's en filmpjes, nu de auto klaarmaken voor Bimmerfest!
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Driftdag @ TTT Emmen
Maar hoe kan de koppeling dan zo heet worden. Het ziet er aardig nat uit daar?? Dus je zou zeggen dat er niet zo super veel stress etc op zou moeten komen. Slipt deze niet een beetje ofzo waar t probleem vandaan kan komen. Want kwa specs is t idd overkill wat je al aan geeft..
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Driftdag @ TTT Emmen
Nee totaal geen slip, ik ben eerlijk gezegd bang dat de bak te war wordt door de uitlaat, de spruitstukken lopen direct langs de bak, dan wordt de bakolie en koppeling ook gigantisch heet.. En zo'n sinterplaat gaat dan gewoon plakken.
- marcok
- One wheel wonder
- Locatie: omg Eindhoven
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Driftdag @ TTT Emmen
Misschien een idee om de boel in de pakken met heatwrap en eens kijken wat dat doet? Kan je misschien uitsluiten of het de koppeling is of niet.
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Driftdag @ TTT Emmen
Ja heatwrap om de uitlaat en op de bak zal de enige oplossing zijn, ik heb de bak en de koppeling eraf en de koppeling is nog goed.
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Driftdag @ TTT Emmen
Gelukkig. Dan snel aan de shielding gaan werken zodat de bak wat minder heet wordt.
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Driftdag @ TTT Emmen
Versnellingsbak eronderuit gevist, en de koppeling is gelukkig nog goed, alleen drukgroep is goed verbrand, en vliegwiel kan ook wel een kuurtje gebruiken denk ik.
Eerst het Twingo hok APK waardig krijgen, en dan kan ik de bak uit elkaar gaan trekken om te zien wat de schade is..
Eerst het Twingo hok APK waardig krijgen, en dan kan ik de bak uit elkaar gaan trekken om te zien wat de schade is..
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift
Afgelopen tijd de versnellingsbak geïnspecteerd, olie ververst en die zag er nog goed uit, geen metaal deeltjes dus denk dat de bak niet extreem veel geleden heeft. Daarnaast wel het schakelmechanisme gereviseerd zodat ie weer soepel schakelt en de pook voor de 3e versnelling blijft staan in neutraal.
Reserve koppelingsplaat gemonteerd voor de zekerheid, het gat in de bak afgedicht met een stuk hitteschild, en het gedeelte van de spruitstuk dat langs het gat liep in de heatwrap gezet. wat een verschil maakt zo'n heatwrap! waarbij de spruitstukken gloeiend heet worden, kun je de heatwrap gewoon vastpakken bij wijze van.
Tevens ook de straightpipe weer gemonteerd, aangezien de stille uitlaat véél teveel tegendruk genereerd, waardoor de motor gigantisch knijpt.
Reserve koppelingsplaat gemonteerd voor de zekerheid, het gat in de bak afgedicht met een stuk hitteschild, en het gedeelte van de spruitstuk dat langs het gat liep in de heatwrap gezet. wat een verschil maakt zo'n heatwrap! waarbij de spruitstukken gloeiend heet worden, kun je de heatwrap gewoon vastpakken bij wijze van.
Tevens ook de straightpipe weer gemonteerd, aangezien de stille uitlaat véél teveel tegendruk genereerd, waardoor de motor gigantisch knijpt.
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift
Video voor de liefhebbers, voordeel van de stille uitlaat was dat je alleen het inductie geluid hoort
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Bimmerfest'16
Nog ff wachten op wat goodies, auto klaarmaken, poetsen en opladen, en dan is het volgend weekend weer tijd voor:
Onze sponsors