Ward - Hyper Blue R53 JCW
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Ward - Hyper Blue R53 JCW - Aerokit update!
Meh mijn Hyper loopt achter Ward, nou moet ik ook aan een Aero kit doen om er bij te horen

- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Mooie upgrade weer !
Voor een R53 vind ook ik HB echt de mooiste kleur.
Volgende mod: bonnet-stripes-delete ?
Voor een R53 vind ook ik HB echt de mooiste kleur.
Volgende mod: bonnet-stripes-delete ?

- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ward - Hyper Blue R53 JCW - Aerokit update!
Modlijst tot nu toe:
- witte spiegelkappen
- witte bonnet stripes (heeft jos gelijk zijn antwoord op de vraag of ze er af gaan
)
- witte dagrij- en knipperlichten
- Aerogrill
- BBS CS 17'
- Ap schroefset
- Sparco JCW stoelen
- zwarte hemelbekleding
- Aerokit rondom
- powerflex draagarmrubbers
Haha Kevin, je valt wel een beetje buiten de groep inderdaad
- witte spiegelkappen
- witte bonnet stripes (heeft jos gelijk zijn antwoord op de vraag of ze er af gaan

- witte dagrij- en knipperlichten
- Aerogrill
- BBS CS 17'
- Ap schroefset
- Sparco JCW stoelen
- zwarte hemelbekleding
- Aerokit rondom
- powerflex draagarmrubbers
Haha Kevin, je valt wel een beetje buiten de groep inderdaad

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
In dat geval zou ik qua eerstvolgende mod zeggen: onderstel verbeteren
- remmen upgrade (R56S of JCW)
- dikkere ARB achter
- camber platen en camber links -> aangepaste uitlijning
Daar wordt het rijden een stuk leuker van...
- dikkere ARB achter

- bratman
- Nieuwsgierig
Bericht
+1Brightness schreef:In dat geval zou ik qua eerstvolgende mod zeggen: onderstel verbeteren
- dikkere ARB achter

-
ha
Bericht
Wat een dikke wagen zeg! aero maakt het echt af!
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
TURBO blok gaat hem niet worden Lars, ben veel te gehecht aan m'n SC.
Dit zijn inderdaad wel de mod's die ik nog graag zou doen. Remmen vind ik vooral lastig omdat er zoveel combinaties en meningen zijn en ik er zelf eigenlijk geen verstand van hebbratman schreef:+1Brightness schreef:In dat geval zou ik qua eerstvolgende mod zeggen: onderstel verbeteren
- dikkere ARB achter

TURBO blok gaat hem niet worden Lars, ben veel te gehecht aan m'n SC.
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inmiddels twee weken geleden op roadtrip geweest met een groep studenten door België, Luxemburg en Duitsland waarbij de MINI zich weer prima heeft gedragen. Wat blijft het toch leuk om met deze auto over bochtige weggetjes te rijden!
Hierbij nog een paar foto's:

Het bekende Aral pompstation in Adenau.

Het bekende Aral pompstation in Adenau.
Laatst gewijzigd door Ward op 07 okt 2016, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Laurens92
- One wheel wonder
Bericht
Blijft een super dikke bak Ward!
Fijn he dat luxe studentenleven met een Mini
Fijn he dat luxe studentenleven met een Mini

- speedy
- NMC Legend
Bericht
hele mooie ride 
behalve die snor op de scoop
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

behalve die snor op de scoop

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het mag dan een tijdje geleden zijn dat hier een update is gekomen, maar dat betekend niet dat we stil hebben gezeten. Na enkele ritjes in het voorjaar bleek het wel duidelijk dat de voorste remklauwen en blokken echt aan vervanging toe waren. Niet alleen zat er niet veel vlees meer op de klauwen en blokken, ook trilde de boel bij hard remmen. Nu zijn er natuurlijk verschillende mogelijkheden om remmen te vervangen: gewoon nieuwe schijven en blokken, of je bent gek en koopt gelijk een compleet 'nieuwe' set
Het oorspronkelijke plan was om R56s remmen te monteren, aangezien dit al voor voldoende stopkracht zou moeten zorgen. Echter wil een mens van nature altijd meer en eigenlijk zou het toch een BBK moeten worden.... Na wat rond zoeken bleek een gebruikte R56 JCW set voor mij de beste optie ook rekening houdend met de prijs. Waarschijnlijk hebben meer mensen dit bedacht, want de vraag is hoog en de meeste setjes zijn snel verkocht. Toen het moment zich voordeed dan ook snel toegeslagen en een setje kunnen bemachtigen! Als kers op de taart zaten er carbotech remblokken bij. Voor nu even te veel van het goede, maar het plan is om die in de toekomst eens op het circuit te gaan testen. De volgende stap is natuurlijk een afspraak maken bij Dokter Spenkelink om het een en ander te monteren. Je drinkt wat koffie, wacht even en vervolgens heb je dit als resultaat:

Me happy!
Toen werd het eigenlijk wat stil.... De MINI werd nog wel gebruikt, maar eigenlijk alleen voor woon-werkverkeer, niet iets waar hij gelukkig van wordt. Daar moest maar eens verandering in komen en daarom zijn we 14 november een stukje op Spa-Francorchamps wezen sturen! Dat bleek een goed besluit, want dit zijn de momenten dat je echt gelukkig wordt van een MINI. Remmen hielden zich perfect en de hele sessie kunnen rijden zonder problemen te hebben. Doordat het seizoen eigenlijk al afgelopen is, was het rustig op de baan. Lekker mijn eigen tempo kunnen rijden zonder veel in je spiegels te hoeven kijken, dus helemaal top

Aankomende zondag staat de Decemberrit op de planning en dit is tevens de laatste rit van dit jaar. Het belooft een mooie afsluiting van het jaar te worden. Daarna krijgt het monstertje nog een vers setje banden aan de voorkant en kunnen we er de winter weer tegen aan.
Plannen zijn er altijd, maar niet alles is natuurlijk even realiseerbaar. Op korte termijn zou Ik nog graag pianolak zwarte of blauwe interieurpanelen hebben en de downtubes zwart maken. Verder staan camberplaten, camberlinks, een dikkere achterstabbi en een trackday setje banden+velgen ook nog op de wensenlijst, maar dit is meer toekomstmuziek.

Me happy!
Toen werd het eigenlijk wat stil.... De MINI werd nog wel gebruikt, maar eigenlijk alleen voor woon-werkverkeer, niet iets waar hij gelukkig van wordt. Daar moest maar eens verandering in komen en daarom zijn we 14 november een stukje op Spa-Francorchamps wezen sturen! Dat bleek een goed besluit, want dit zijn de momenten dat je echt gelukkig wordt van een MINI. Remmen hielden zich perfect en de hele sessie kunnen rijden zonder problemen te hebben. Doordat het seizoen eigenlijk al afgelopen is, was het rustig op de baan. Lekker mijn eigen tempo kunnen rijden zonder veel in je spiegels te hoeven kijken, dus helemaal top

Aankomende zondag staat de Decemberrit op de planning en dit is tevens de laatste rit van dit jaar. Het belooft een mooie afsluiting van het jaar te worden. Daarna krijgt het monstertje nog een vers setje banden aan de voorkant en kunnen we er de winter weer tegen aan.
Plannen zijn er altijd, maar niet alles is natuurlijk even realiseerbaar. Op korte termijn zou Ik nog graag pianolak zwarte of blauwe interieurpanelen hebben en de downtubes zwart maken. Verder staan camberplaten, camberlinks, een dikkere achterstabbi en een trackday setje banden+velgen ook nog op de wensenlijst, maar dit is meer toekomstmuziek.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Staat er weer strak bij Ward. Lekker ook zo'n setje remmen. Goed bezig.
Onze sponsors