F56 cooper S besteld! even voorstellen

Stel je hier even voor.
Swen82
One wheel wonder
One wheel wonder

F56 cooper S besteld! even voorstellen

18 mei 2016, 18:52

Hallo allemaal,

Vaak gesnuffeld hier, maar nu toch maar even aangemeld... Want zowel ik áls mijn vriendin lezen nu zelfs op het forum en wie worden we zelfs actieve clubleden 8) want....

Na lang beraad hebben we gisteren de knoop eindelijk doorgehakt;
De 2003 Cooper gaat de deur uit en we hebben een bestelling geplaatst voor een nieuwe Mini Cooper S (F56) :)) :)) :))

De oude Mini van mijn vriendin is een 2003 Cooper Pure solid gold (geloof ik dat de kleur heet), met bijpassende leren bekleding en deurpanelen en inmiddels 243.000km op de klok.

Nu komt er voor in de plaats:
Cooper S, 3 deurs, Wit met chroompakket van binnen en buiten, binnen witte lederen bekleding en deurpanelen en de rest (dus alle interieuropties wit aangevinkt), zwarte velgen en super veel leuke opties (serious business pakket, Chrono pack, panoramadak, exitement pakket, etc etc).

Dus superspannende tijden terwijl we wachten tot hij er is, en tijd zat om modificaties te bedenken en lifestyle dingen aan te schaffen 8)

Iemand ideetjes voor mooie modificaties?

Zat zelf iig te denken aan een Works uitlaat (niet het tuning pack, omdat mijn vriendin dat iets over the top vindt, haha en officieel is het eigenlijk haar auto). Chiptuning helaas geen optie ivm fabrieksgarantie en TLC (of toch wel?).
En verder staan we open voor suggesties :D
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: F56 cooper S besteld! even voorstellen

18 mei 2016, 20:18

Van harte, goeie keuze! :icon_top:

(Chip)tuning is inderdaad geen optie als je garantie/TLC niet wil aantasten. Dan zal je toch voor de JCW Pro Tuning moeten gaan (plm. 2000 euro gemonteerd), dan heb je de extra PK's én de uitlaat (met 'trackmode', klep dus) en alles gewoon met garantie zonder gedoe als er iets stukgaat. De herrie valt reuze mee, als je de klep dicht hebt. Maar ja, leuker is met klep open én in de sportstand zetten... 8)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Swen82
One wheel wonder
One wheel wonder

18 mei 2016, 20:30

We hebben bij de dealer gereden in een s met die works tuning en wow wat was dat gaaf!!
Maar mijn vriendin zal waarschijnlijk na een week voornamelijk met de klep dicht rijden, dus vond ze het beetje raar om €2000,- extra te betalen zodat ik die klep open kan doen als ik de auto meeneem/leen.

Maar ik zag bijv wel op marktplaats al een normale works uitlaat te koop voor €200,- en dan hebben we denk ik de gulden middenweg; ik beetje meer herrie en mooiere eindstukjes en mn vriendin geen €2000,- armer.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2016, 20:39

Maar ja, dan mis je wel de extra PK's en kan je uit eigen ervaring vertellen... die voel je wel hoor! ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2016, 21:10

Van harte!! Je vriendin laat de klep na een week ook gewoon open staan, geloof mij maar haha
Mijn vrouw vind het geluid met een andere uitlaat en catloze downpipe net op een acceptabel niveau gekomen :roll: :mrgreen:

Ik las in een ander topic dat de levertijden oplopen door de navigatie onderdelen die slecht leverbaar zijn vanuit China?
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

18 mei 2016, 21:42

Welkom op dit mooie forum Swen en gefeliciteerd met jullie aankoop.
Nu alleen de dagen aftellen totdat jullie hem mogen gaan halen.
Ondertussen een foto van de nieuwe aanwinsten posten mag natuurlijk altijd, want op foto's zijn we hier dol.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Swen82
One wheel wonder
One wheel wonder

18 mei 2016, 22:19

Bedankt voor de reacties!

Over die levertijden las ik ook in een interne mailing, maar dat is alleen voor de extra brede navischermen.
Wij hebben wel voor serious business gekozen, maar niet het wired pakket. Dus hebben we als het goed is geen last van die vertraging.
De dealer had het vandaag ook nog even uitgezocht voor de zekerheid, en er zou nog plek zijn voor een cooper s op korte termijn in de produktie, waardoor levering medio juli zou moeten lukken.

Wat fijn is, omdat de apk dan afloopt van de oude mini maar bovenal...omdat wachten op een nieuwe auto altijd te lang duurt. Maar vooral als het wachten op een nieuwe Cooper S is :-P

Ik heb wel mooie foto's van de oude Mini (is best een bijzondere uitvoering), maar van de nieuwe alleen die foto's/afbeeldingen van de configurator. Die geven wel een mooie indruk van hoe hij wordt, dat wel.
Weet alleen niet hoe ik hier via mijn iphone foto's kan posten...
Swen82
One wheel wonder
One wheel wonder

18 mei 2016, 23:15

Dank je! (ook namens Freya, mijn vriendin)

In principe is de nieuwe S ook van mijn vriendin, alleen kan ik hem lenen wanneer ik wil.
In mijn droomsituatie zou er als tweede auto, voor mij, een R53 GP bijkomen.

Haha dus eigenlijk heb jij mijn droomgarage.
Swen82
One wheel wonder
One wheel wonder

19 mei 2016, 11:31

En wat wel gaaf is van de f is de power, standaard al. Want we komen uit een normale 2003 cooper, met 5 versnellingen. In vergelijking daarmee vonden we de normale f cooper al snel, maar de s doet daar nog een schep bovenop.
Swen82
One wheel wonder
One wheel wonder

19 mei 2016, 12:55

Even kijken of dit werkt hoor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

19 mei 2016, 16:05

Welkom en veel plezier hier! Succes met wachten op de auto van je vriendin. Als je de JCW prokit nu niet neemt kan het altijd nog achteraf....
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2016, 17:47

Denk dat ze de kleppen uitlaten op termijn wel gaan verbieden hoor... :wink: :'(
Swen82
One wheel wonder
One wheel wonder

19 mei 2016, 19:46

Dat gerucht heb ik vaker gelezen, maar ik begin nu ook te denken dat het een plan kan zijn om 2 jaar te rijden zoals hij is (ivm garantie en het feit dat hij al snel zat is) en dan te investeren in chiptuning en bijv een Milltek of Akrapovic uitlaat.

Terug naar “Who are U?”