Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG
Laatst nog wat foto's gemaakt in West-Kapelle, zie foto's.
Aangezien ik de MINI nu 2 jaar in bezit had en mijn airco niet echt koud meer werd vandaag maar eens laten controleren en laten onderhouden op het werk. Gelukkig nog op tijd, zat nog maar 50gr. koelmiddel in
. Conclusie, ik had hem na een jaar al moeten laten onderhouden maar gelukkig op tijd, je wil niet dat de airco-pomp aan stront draait, zijn nieuw niet echt goedkoop. Hij koelt nu weer als de beste en dat met de vakantie voor de deur, me happy

Morgen nog even langs Roel voor de fijn afstelling van de COBRA schroefset en dan asap laten uitlijnen.
Prettig weekend.
Aangezien ik de MINI nu 2 jaar in bezit had en mijn airco niet echt koud meer werd vandaag maar eens laten controleren en laten onderhouden op het werk. Gelukkig nog op tijd, zat nog maar 50gr. koelmiddel in

Morgen nog even langs Roel voor de fijn afstelling van de COBRA schroefset en dan asap laten uitlijnen.
Prettig weekend.
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Goe gedaan Milco, de Mini moet ook onder de kap op zijn tijd de nodige TLC krijgen.
Hakken over de sloot en net op tijd dus. Tanks voor het delen van de tip.
Doe de groeten in Lisse en tot ergens volgende week
Btw mooie foto's
Hakken over de sloot en net op tijd dus. Tanks voor het delen van de tip.
Doe de groeten in Lisse en tot ergens volgende week

Btw mooie foto's

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Hierbij nog wat foto's van de rit van 7 mei, was een super dag en ondertussen uit diverse hoeken foto's ontvangen. Komende vrijdag moet mijn wagen nog wat TLC krijgen, afgelopen zaterdag zou de auto uitgelijnd worden maar er was geen beweging in de stuurassen te krijgen (spooring stond bij beide voorwielen iets naar rechts, het schroefdraad zit compleet vast en omdat de MINI nu lager ligt konden ze er niet fatsoenlijk bij om het gangbaar te maken dus komende vrijdag naar Rinze van RA-Performance om het gangbaar te maken. Achter komen er dan meteen Camber links op, plus achter gaat het kontje iets omhoog om zo nog voldoende ruimte over te hebben als mijn motor- cq camping aanhanger erachter komt. Gaan we vrijdag even goed bekijken als de wielen weer recht gezet worden of we achter dan voldoende ruimte over houden. Dan vrijdag avond naar Veldhoven naar de MAC meeting, zaterdag de auto uitlijnen en dan zondag de BMW/MINI VanLaarhoven toerrit
, kan meteen de wegligging getest worden
Hierbij de foto's van 7 mei en alle fotografen nog bedankt voor de mooie kiekjes

Hierbij de foto's van 7 mei en alle fotografen nog bedankt voor de mooie kiekjes

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heb net op vleesboek ook nog wat pics gezet waar je BRG op staat en zal je daalijk even een filmpje mailen via wetransfer waar je Mini heel even in de spiegel van mijn bijrijder is gefilmd.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Weer een klein modje wat ik beslist onder de MINI wilde. Vanmorgen naar RA Performance geweest om verstelbare camber arms te laten plaatsen nadat ik een paar weken terug mijn MINI verlaagd had met COBRA EVO 1 schroefset en de achterwielen weer recht onder de MINI wilde. Mooie camber arms (http://ra-performance.nl/Onderstel-Susp ... 2013-Zwart), kwalitatief mooi product van SilverProject en zeer betaalbaar, 114,95€ inclusief btw (zie link hierboven). Rinze van RA Performance heeft weer mooi werk afgeleverd
, ben zeer tevreden met het resultaat
. Dion kwam ook nog even langs om een Saab te voorzien van een nieuw stukje software. RA Performance is trouwens een pand naar voren geschoven, de buurman had wat meer ruimte nodig zodoende hebben zij gewisseld. Rinze meteen even een gaatje op een las van de uitlaat dicht laten lassen en de stuurassen aan de voorzijde gangbaar laten maken, bij het uitlijnen afgelopen zaterdag kregen ze er geen beweging in dus eerst gangbaar laten maken door Rinze. Hierna meteen de auto uit laten lijnen, de MINI is klaar voor de vakantie
. Vanavond naar de MAC meet in Veldhoven en zondag de VanLaarhoven tour rit, zin in.
Prettig weekend
Milco

Prettig weekend
Milco

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
tijdens de toer rit van 7 mei nog een "NewMINIclub badge" gescoord bij Greg

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Weer goed bezig geweest Milco, het is niet altijd zichtbaar wat er aan de Mini gebeurd, maar zeker weer de moeite waard.
Hij stond er super mooi bij gisteravond vriend
Hij stond er super mooi bij gisteravond vriend

- Pboy_007
- Be Mini
- Contacteer:
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die zijn echt bagger om te wisselen die dingen!
Bij de R53 is het al niet leuk, maar goed te doen. Bij de R56 zit er echt een hoop zooi tussen voordat je er echt goed bij kan. Althans.. bij mijn R55 iig.
Ik moet nog eens een vrije dag zien te vinden om er eens aan te beginnen. Kan ik het net ff beter afstellen aan de achterkant. Zal die vast minder lichtvoetig van worden
Bij de R53 is het al niet leuk, maar goed te doen. Bij de R56 zit er echt een hoop zooi tussen voordat je er echt goed bij kan. Althans.. bij mijn R55 iig.
Ik moet nog eens een vrije dag zien te vinden om er eens aan te beginnen. Kan ik het net ff beter afstellen aan de achterkant. Zal die vast minder lichtvoetig van worden

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Afgelopen dinsdag bij onze auto hobbyclub een brug besproken. Achter de schijven, blokken en sensor vervangen. Hierna wilde ik wat aan het onderstel achter vervangen en afstellen omdat er nog steeds een vervelende kraak rechtsachter zit. Normalerwijze is remschijven en blokken vervangen geen pocket science maar het begon al goed. Beide centreerboutjes van de remschijven, muurvast en verroest. Leek erop dat die nog nooit vervangen zijn, gelukkig had ik alle bouten bij EKRIS al besteld want mijn motto is dat je daar niet op moet bezuinigen om dit soort problemen te voorkomen. Penetrading olie erop en in laten trekken. Eerst met een grote sleutel proberen los te maken maar geen beweging in te krijgen. Dan maar de klopsleutel erop en ja hoor, daar gaat boutje 1, knap. Gelukkig was boutje rechtsachter me beter gezind en die ging er zonder problemen uit. De remklauwen verwijderd en linksachter bleef me parten spelen. Nu bleek de rubberen afdichting kapot te zijn en zat lekker strak tussen de cilinder dus geen beweging in te krijgen. Niet gepland maar de enige oplossing de cilinder eruit, schoon maken en weer terug zetten. Enige probleem was dat ik natuurlijk geen nieuwe afdichtpakking op voorraad had. Had de 2 andere rubbers van de remankerplaats wel op voorraad dus die wel vervangen en weer voorzien van nieuw vet. Beide remklauwen en schijven verwijderd en nu beginnen aan het uitboren van de centreerschroef. Gelukkig hadden ze op de basis avonddienst zodat ik bij de metaalwerkplaats een paar goede boortjes kon ophalen maar wat zo simpel leek bleek toch wat meer werk te zijn. Met 8mm uitboren en dan 10mm (opnieuw) tappen, heeft wat bloed zweet en tranen gekost maar vooral tijd. Omdat ik ook wilde kijken waar die vervelende kraak vandaan kwam wilde ik ook de stabilisator rubbers en pendel links (steunen) vervangen, zogezegd, zo gedaan. Meteen met de juiste toque waarde vastgezet. Hierna de verstelbare armen opgemeten omdat ik niet tevreden was met het uitlijnen bij Profile Tyre center. Net voor de vakantie laten uitlijnen en eigenlijk op vakantie er achter gekomen dat rechtsachter veel schuiner stond dan linksachter. Bleek dat de arm een 5mm langer was, dit gecorrigeerd en meteen met de juiste toque waarde vastgezet (100Nm). Toen weer verder met het plaatsen van de schijven. Bij het verwijderen van de cilinder van de remklauw linksachter (pompen met rempedaal) rechtsachter even tijdelijk de oude blokken er tussen gezet. Cilinder eruit, alles schoon gemaakt en dus zonder afdichting weer in elkaar gezet, kon even niet anders. Wat denk je, ondanks dat rechtsachter de remklauw nog intact was zat deze remcilinder ook redelijk vast. Omdat het al aardig richting 23.00 uur liep en we ook nog remvloeistof moesten vervangen dus toch geprobeerd om de cilinder terug te draaien, het is gelukt maar ging niet van harte. Beide remklauwen achter zijn dus aan revisie cq aan vervanging toe.
Uiteindelijk alles weer in elkaar gezet en zover dat we remvloeistof konden gaan vullen. Hebben ze daar een mooi apparaat voor, aansluiten op de luchtslang, speciale dop op remvloeistof reservoir, kabels op de accu aansluiten, remvloeistof in het apparaat en het apparaat doet de rest. Niet dus, wat blijkt, past die dop niet op het reservoir. Dus doen via de oude manier, vullen, vacuüm zuigen, pompen, nippels open etc etc. Het is gelukt maar ondertussen van 18.00 uur bezig geweest tot 23.30 uur en de beheerder was zelf klaar met het vervangen van een distributieriem bij een Passat en wilde ook naar zijn bedje toe. Helaas dus niet meer onderzoek kunnen doen aan onderstel. Bedoeling was om ook de bovenste camberlinks los te halen en deze vast te zetten met de juiste toque waarde. Het kraken is wel minder geworden maar nog niet weg dus ik ga zaterdag naar RA-Performance om te kijken of hij nog het probleem kan lokaliseren en aansluitend kijken of ie goed uitgelijnd is cq laten uitlijnen/corrigeren. Ik heb het idee dat de TOE rechtsachter niet goed staat plus beide achterwielen staan nog iets schuin en wat mij betreft mogen die mooi recht gezet worden maar dat laat ik aan de uitlijnen over. Hopen dat de auto zaterdag kraak vrij is, begin me er echt aan te storen en als het niet verholpen kan worden gaat de originele vering er weer onder.
Wat adviseren jullie voor wat betreft de remklauwen achter, kijken of je een revisiesetje kan krijgen en dan reviseren of de remklauwen vervangen. De Mini Cooper heeft 230.000 km op de klok staan. Mocht iemand nog een setje remklauwen hebben liggen voor een Pre-Facelift R56 model (bj nov 2006) die er vanaf wil dan heb ik wel interesse. Ik zou dan dat setje op mijn gemak kunnen reviseren en dan meteen combineren met plaatsen van Goodrich flexibele remleidingen en vervangen remvloeistof. Mijn huidige kan ik dan weer opknappen voor een volgende keer of door verkopen. Als iemand nog iets heeft liggen dan hoor ik het graag.
Uiteindelijk alles weer in elkaar gezet en zover dat we remvloeistof konden gaan vullen. Hebben ze daar een mooi apparaat voor, aansluiten op de luchtslang, speciale dop op remvloeistof reservoir, kabels op de accu aansluiten, remvloeistof in het apparaat en het apparaat doet de rest. Niet dus, wat blijkt, past die dop niet op het reservoir. Dus doen via de oude manier, vullen, vacuüm zuigen, pompen, nippels open etc etc. Het is gelukt maar ondertussen van 18.00 uur bezig geweest tot 23.30 uur en de beheerder was zelf klaar met het vervangen van een distributieriem bij een Passat en wilde ook naar zijn bedje toe. Helaas dus niet meer onderzoek kunnen doen aan onderstel. Bedoeling was om ook de bovenste camberlinks los te halen en deze vast te zetten met de juiste toque waarde. Het kraken is wel minder geworden maar nog niet weg dus ik ga zaterdag naar RA-Performance om te kijken of hij nog het probleem kan lokaliseren en aansluitend kijken of ie goed uitgelijnd is cq laten uitlijnen/corrigeren. Ik heb het idee dat de TOE rechtsachter niet goed staat plus beide achterwielen staan nog iets schuin en wat mij betreft mogen die mooi recht gezet worden maar dat laat ik aan de uitlijnen over. Hopen dat de auto zaterdag kraak vrij is, begin me er echt aan te storen en als het niet verholpen kan worden gaat de originele vering er weer onder.
Wat adviseren jullie voor wat betreft de remklauwen achter, kijken of je een revisiesetje kan krijgen en dan reviseren of de remklauwen vervangen. De Mini Cooper heeft 230.000 km op de klok staan. Mocht iemand nog een setje remklauwen hebben liggen voor een Pre-Facelift R56 model (bj nov 2006) die er vanaf wil dan heb ik wel interesse. Ik zou dan dat setje op mijn gemak kunnen reviseren en dan meteen combineren met plaatsen van Goodrich flexibele remleidingen en vervangen remvloeistof. Mijn huidige kan ik dan weer opknappen voor een volgende keer of door verkopen. Als iemand nog iets heeft liggen dan hoor ik het graag.
- MiniRuben
- One wheel wonder
Bericht
Mods :
v Chrome gone black
v MINI Logo
x Cheeko Stuur
x Verlaging
x Witte Velgen
x Uitlaat ?
hmm bij jou staat de camber anders met verstelbare armen. ik gok dat die van mij ergens iets krom heeft dan, aangezien dat rechtsachter meer camber heeft dan links heb hem al laten uitlijnen maar heeft het niet volledig verholpen. nu twijfel ik zelf als het wel goed gedaan is. en als het wel volledig te verhelpen is met enkel uitlijnen

Mods :
v Chrome gone black
v MINI Logo
x Cheeko Stuur
x Verlaging
x Witte Velgen
x Uitlaat ?
Onze sponsors