Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mijn F56S JCW - nieuwe '3D sleutel' p41

17 mei 2016, 21:58

JosCountrymanCooper schreef:Nieuwe motor ? :mrgreen:
Hahaha, dat zou wat zijn! Nou dan mogen ze 'm houden, gaan we het een beetje anders regelen... ;)

@Niek, bij het rijden merk ik helemaal niks! Garage gebeld en die maakte ook geen haast me op te halen: "Als u tijd heeft, even langskomen." Ga er toch morgen direct maar even langs, want lampjes die ineens gaan branden maken me altijd een tikje zenuwachtig.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2016, 11:31

Daar zijn we weer...

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2016, 13:10

Lampje is weer uit ...(eenmalig?) een verkeerde waarde van de uitstoot gemeten, kan aan de katalysator liggen maar die willen ze niet direct vervangen. Afwachten of het lampje weer gaat branden c.q. de storingsmelding weer terugkomt, indien 'ja' dan krijg ik een nieuwe katalysator. :shock:

Op naar het volgende bezoek! Ja, ik wacht nog steeds op een uitnodiging om het lakverhaal van de deurrubbers op te lossen. Gelijk maar even naar gevraagd hoe het daar nou mee staat! Is nog in behandeling, iets met garantie en claim bij BMW enzo... hij rijdt er gelukkig niet minder lekker door dus dat heeft geen echte haast wat mij betreft.

Ik zeg: MOTOR.ON! :icon_top:

p.s. ze zijn blij met de sleutelaanpassing. Past 'ie eindelijk (weer) in de reader! De nieuwe sleutels moeten ze er boven houden, omdat ze te groot zijn... 8)

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2016, 15:09

RemcoMINI schreef:Lampje is weer uit ...(eenmalig?) een verkeerde waarde van de uitstoot gemeten, kan aan de katalysator liggen maar die willen ze niet direct vervangen. Afwachten of het lampje weer gaat branden c.q. de storingsmelding weer terugkomt, indien 'ja' dan krijg ik een nieuwe katalysator. :shock:
Die Check Engine Light (CEL) gaat vanzelf weer uit na een km of 30 mits er geen nieuwe afwijkingen gemeten worden.
Ik krijg de melding elke 3 weken omdat ik een 200 cells cat gebruik. Speciaal hiervoor heb ik een scangauge aangeschaft zodat ik kan zien of het die melding betreft (P0141 op mn R56) en zelf kan wissen.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2016, 15:25

Ik hou niet van storingslampjes die ongevraagd gaan branden 8) , ook al zouden ze na 30km vanzelf weer uitgaan. Wat bij mij overigens niet het geval was. Heb er gister ruim 150km mee gereden (van BMW/MINI mocht ik gewoon doorrijden, die heb ik natuurlijk even gebeld...) en vanmorgen ging 'ie vrolijk en direct weer branden. Pas na mijn garagebezoekje vandaag is het lampje weer uit, hopelijk blijft dat zo. Maar ik vermoed van niet, ze hebben immers niets gevonden behalve een vermoeden uitgesproken dat de kat de storing heeft veroorzaakt. Lambdasonde etc. was in orde aldus de monteur. Afwachten maar!

Zit trouwens ook aan te denken, een ScanGauge. Is die inmiddels geschikt voor de F56(S)? Weet dat ze voor de R een speciale versie/software hadden. Laat jij dat ding dag en nacht aan de OBD steker hangen? Vraag dit ivm. de accu...

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2016, 05:38

RemcoMINI schreef:Zit trouwens ook aan te denken, een ScanGauge. Is die inmiddels geschikt voor de F56(S)? Weet dat ze voor de R een speciale versie/software hadden. Laat jij dat ding dag en nacht aan de OBD steker hangen? Vraag dit ivm. de accu...
Ik heb een normale Scangauge II. Die dingen zijn universeel, dus werken op alle ODBII auto's.
En yep, hij hangt bij mij dag en nacht aan de poort. Hij gaat uit als het contact uit gaat.
Ik heb hem zelfs 2 weken aangesloten gehad terwijl ik in het buitenland was en er dus 2 weken niet met de auto gereden is. No problems !!
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mijn F56S JCW - nieuwe '3D sleutel' p41

19 mei 2016, 09:08

Thanks!

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2016, 15:16

...en daar is 'ie weer! 8)

Afbeelding

Inmiddels langsgegaan bij de garage, 6 juni aanstaande gaan ze hem aan een grondige analyse onderwerpen. Mochten er onderdelen stuk zijn, vervangen ze die 7 juni en de dagen erna gaan ze aan de slag met de lakschade (deurrubber gedoe). Kortom, ben hem weer één week kwijt.

Pfffff, gedoe allemaal!

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mijn F56S JCW - NewMINIclub Sticker p42

04 jun 2016, 20:10

NewMINIclub stickers vandaag ontvangen, 'build as designed' ...thanks to Cheek-O (CM Customs).
Top! :icon_top:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mijn F56S JCW - NewMINIclub Sticker p42

06 jun 2016, 21:45

Okay, de MINI eindelijk bij de garage vanwege het nog steeds brandende lampie (katalysator) en lakschadeherstel (tgv. de deurrubbers). Paar dagen met deze nieuwe BMW 318 Touring op stap.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste gedachte? Wat is het toch een voorrecht om met een MINI F56S (JCW) rond te mogen rijden! Deze BMW vind ik een erg mooie en lekker rijdende wagen, maar niet vooruit te branden vergeleken bij mijn eigen karretje en in de bocht het gedrag van een slagschip. Wel lekker veel ruimte! Tja, missing the fun... 8)

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2016, 16:08

En de MINI is weer terug! Nieuwe katalysator gekregen, de 17.000 km 'oude' zat helemaal dicht. Vermoeden bestaat dat het iets met 'te rijke brandstof' te maken heeft maar een echte oorzaak voor het snelle falen is niet gevonden. Wel was er ook nog een sensor stuk, een geleidesensor (wat dat ook mag zijn?!). Bij 30dKm gaan ze de huidige katalysator aan een inspectie onderwerpen, kijken of het dichtslibben een structureel dingetje is. Het kan aan mij liggen, maar met de klep open lijkt 'ie nu ook een (nog) lekkerder zwaar geluid te maken!! Great fun! :)) :)) :))

Verder is de lakschade in de deurposten nu eindelijk herstelt en dat hebben ze deze keer erg netjes gedaan! Dat klusje kunnen we nu definitief afvinken.

...MOTOR ON! 8)

Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

10 jun 2016, 19:47

Mooi dat er nu eindelijk een oorzaak gevonden lijkt te zijn.
Alle lichten staan dus weer op groen, en dat is goed nieuws na al die ellende.
Enjoy it Remco :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2016, 19:53

Nog niet helemaal Jos. Ze hebben weliswaar is de kat vervangen maar waarom 'ie nu al helemaal dicht zat dat hebben ze niet kunnen nagaan.

Ze hebben wel zo veel mogelijk oorzaken uitgesloten, maar voor nu is het even afwachten en na 30dKm bekijken ze of de nieuwe dan nog normaal 'schoon' is. Persoonlijk denk ik dat ze dan wel weer een leuk klusje krijgen, ik bedoel: Het zal toch een reden hebben? En zo lang de reden (oorzaak) niet weggenomen is, tja... gaat het vast weer mis! :)

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”