Little Red - 2007 R56 Cooper - Koppeling + uitlijn rapport

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
CooperS-R53
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: CHILICOOPER Logo in grille

07 jul 2016, 18:30

Als je niet beter zou weten lijkt het nu net een speelgoed auto (niet negatief bedoeld) :icon_top:
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

07 jul 2016, 20:41

Hoi Ruben,

ziet er netjes uit, kom je niet veel tegen, echt leuk :icon_top:

Voor wat betreft het vervangen van die stabilisator rubbers was op een brug eigenlijk geen probleem, je kan er goed bij. De rubbers zagen er beide nog heel goed uit dus dat was niet echt het probleem. De pendel links waren ook makkelijk te vervangen alleen moest daar wel de schokdemper/veer aan de onderzijde los gemaakt worden om ze verwijderen aan de onderzijde. Aangezien de auto toch zaterdag uitgelijnd wordt en we streepjes gezet hebben op de moer konden we hem nagenoeg hetzelfde terugplaatsen. De kraak/rammel is nu een stuk minder maar nog niet helemaal weg. Wordt zaterdag nog een keer naar gekeken en alles wordt dan op de juiste toque waarde vast gezet om te voorkomen dat er ergens teveel kracht/spanning opkomt. Hopelijk is zaterdag alles weer "kraak vrij"
TheDutchman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 jul 2016, 22:10

Dik die grille

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2016, 22:52

Ik vind het een gave mod!! :icon_top: :icon_top: :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
MiniRuben
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: CHILICOOPER Koppeling etc

09 jul 2016, 19:41

Nu even een mindere update :cry:

Rij ik vanmorgen naar het werk ben ik net 2 straten ver voelt de koppelingspedaal ineens heel raar aan. Wil ik terug vertrekken. Dit ging nog maar met moeite vanwege dat de koppeling slipte. Dus maar even aan de kant gezet (Eerste keer dat ik zoiets voor heb. wat hulp ingeroepen van men vader). Uiteindelijk met een slakken gangetje toch maar verder gereden omdat ik toch nog optijd op het werk moest zijn. Nu met wat moeite toch ook nog thuis geraakt.

Dus was ik eerst aan het denken om de koppeling zelf te vervangen maar doordat we in een appartement wonen is het niet zo makkelijk om het te doen in de gemeenschappelijke parkeer ruimte.
Dus nu gaat hij maandag morgen direct naar de garage en gaan ze eens kijken wat er juist mis is. ze zeiden ook dat het misschien een pomp? kon zijn. Nu ben ik mijn MINI waarschijnlijk wel een weekje kwijt en zal het weer een mooie som geld zijn om hem terug op zijn positieven te brengen.

hopelijk kan hij der dan weer voor een tijdje tegen. vind het eerlijk gezegd wel snel voor een koppeling heeft nog net geen 74.000km op de klok.

Ook heeft er blijkbaar iemand zijn deur opgegooid tegen die van mij dus zit daar ook nog een bluts in. Dit was me nog niet opgevallen aangezien ik de kans nog niet heb gehad om men auto te wassen maar blijkbaar zit die er wel. :evil: ruzie :'( :klap
Afbeelding
Mods :
v Chrome gone black
v MINI Logo
x Cheeko Stuur
x Verlaging
x Witte Velgen
x Uitlaat ?
MiniRuben
One wheel wonder
One wheel wonder

Little Red - 2007 R56 Cooper - Koppeling + uitlijn attest

19 jul 2016, 11:15

Sinds gisteren de Mini weer terug van de garage met een nieuwe koppeling rijd weer als een :zon .
nu had ik hier in de week gelezen dat de camber vanachter bij regelbaar is met een excentrische bout. (in schroefies topic heb ik hier ook over gereageerd.) nu heb ik vandaag eens even gezocht achter het uitlijn attest. zelf kom ik er niet zo goed aan uit maar wat ik wel weet is dat als ik naar de auto kijk rechtsachter meer camber heeft dan links.

Afbeelding
Afbeelding
Mods :
v Chrome gone black
v MINI Logo
x Cheeko Stuur
x Verlaging
x Witte Velgen
x Uitlaat ?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Little Red - 2007 R56 Cooper - Koppeling + uitlijn rappo

19 jul 2016, 14:18

Het plaatje is helaas te klein om de gegevens te kunnen lezen.
MiniRuben
One wheel wonder
One wheel wonder

19 jul 2016, 18:22

zal seffes een kopie maken en die uploaden
Afbeelding
Mods :
v Chrome gone black
v MINI Logo
x Cheeko Stuur
x Verlaging
x Witte Velgen
x Uitlaat ?
MiniRuben
One wheel wonder
One wheel wonder

19 jul 2016, 18:36

MartijnGizmo schreef:Het plaatje is helaas te klein om de gegevens te kunnen lezen.
hierbij de ingescande versie hopelijk is deze wel leesbaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mods :
v Chrome gone black
v MINI Logo
x Cheeko Stuur
x Verlaging
x Witte Velgen
x Uitlaat ?

Terug naar “Show your ride”