Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

Re: Brightness' Hyper Blue R53

04 okt 2016, 07:04

Cheek-O schreef:nice Brightly!!

goeie foto's heb je geschoten!! :D

ik ben ergens begonnen, fouten heb ik gemaakt en er zijn wel wat onderdelen die ik inderdaad niet echt heel mooi het gemaakt, dat geef ik eerlijk toe...
door de jaren (4e jaar nu) heb ik mezelf heel erg verbeterd en heb ik heel wat geleerd, van mezelf en van ervaren stoffeerders, ook heb ik heel erg gemerkt dat er degelijk wel wat verschil zit in een huis keuken tuin machine en een industriele machine, gelukkig kan ik terecht bij een maat van me die een heeeeele goeie Adler machine heeft staan, en het resultaat mag blijken!

ik voel me ook vereerd dat ik aan de HB van brightly heb mogen werken, dus thanks Brightly! en natuurlijk iedereen voor de complimenten!

we gaan gewoon door!!!

Zelfreflectie is goed op zijn tijd en respect daarvoor maatje :-))
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

04 okt 2016, 18:39

Cheek-O schreef:nice Brightly!!

goeie foto's heb je geschoten!! :D

ik ben ergens begonnen, fouten heb ik gemaakt en er zijn wel wat onderdelen die ik inderdaad niet echt heel mooi het gemaakt, dat geef ik eerlijk toe...
door de jaren (4e jaar nu) heb ik mezelf heel erg verbeterd en heb ik heel wat geleerd, van mezelf en van ervaren stoffeerders, ook heb ik heel erg gemerkt dat er degelijk wel wat verschil zit in een huis keuken tuin machine en een industriele machine, gelukkig kan ik terecht bij een maat van me die een heeeeele goeie Adler machine heeft staan, en het resultaat mag blijken!

ik voel me ook vereerd dat ik aan de HB van brightly heb mogen werken, dus thanks Brightly! en natuurlijk iedereen voor de complimenten!

we gaan gewoon door!!!
Ik ben enorm tevreden met het werk dat je hebt geleverd, Chico! Ik vind de materialen en de afwerking echt van een hoog niveau en heb geprobeerd om het zo goed mogelijk zichtbaar voor een ander te maken via de foto's. Ook de mensen die het nu in het echt hebben gezien waren onder de indruk van de kwaliteit.

Het siert je om hier te vertellen dat je in het verleden fouten hebt gemaakt en dat in je beginperiode niet alles even mooi was. Dat geeft ook niet, want goed stofferen is een ambacht en daarin moet je gewoonweg ervaring opdoen en groeien. Ik zie echter duidelijk dat je je enorm ontwikkeld hebt in de afgelopen jaren en had ook de volste vertrouwen in jouw vaardigheden toen ik je vroeg om de delen te bekleden. Mensen die mij kennen weten dat ik behoorlijk perfectionistisch (op het neurotische af..) ben, dus als ik dat vertrouwen niet in je had gehad dan had ik je de klus nooit gegeven, hoe een toffe gast ik je ook vindt. :wink:
Nogmaals, ik ben er super tevreden over en dat mag iedereen weten. Keep on the good work! :icon_top:
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 okt 2016, 02:04

Dikke bak man!!
Wat waren je IAT's voor de water injectie?
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

06 okt 2016, 08:07

Snieze schreef:Dikke bak man!!
Wat waren je IAT's voor de water injectie?
Met de 17% pulley liep de IAT tijdens circuitwerk soms op tot 60-70 graden. Met de 15% pulley was het beter, maar ook daarmee liep de IAT nog regelmatig op tot boven de 55-60 graden. Nu met water/methanolinjectie kom ik maximaal 5-8 graden boven de buitentemperatuur.

Afbeelding
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 okt 2016, 11:19

Met 19% ga ik gewoon boven de 80gr nu.
Merk je veel van die lage IAT?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2016, 16:09

Haha, als je blaas ontzettend vol zit, en je pist je helemaal leeg - voelt goed he?
Zo is dat met meth injectie ook. Dat merk je hij doortrappen en circuit werk echt supergoed!
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

06 okt 2016, 17:53

Snieze schreef:Met 19% ga ik gewoon boven de 80gr nu.
Merk je veel van die lage IAT?
Dat merk je inderdaad super goed! Ken je dat gevoel dat de motor zo lekker presteert op een koude winterochtend? Diezelfde prestatie voel je met water/meth altijd, zelfs op een snikhete zomerdag. Vorige maand reed ik op Zandvoort bij een buitentemperatuur van 25 graden en de motor bleef de hele sessie krachtig aanvoelen. Zonder water/meth kon ik op zo'n dag duidelijk merken dat de auto trager aanvoelde.
Voor een getunede R53 kan ik het niet genoeg aanraden!

:mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2016, 18:42

80 graden IAT is niet gezond man.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

06 okt 2016, 21:39

boris_brznjef schreef:
BurnoutBram schreef:80 graden IAT is niet gezond man.
Zelf zit je toch ook graag in een warm huisje :)
80 graden is eerder een Finse sauna... Afbeelding

Afbeelding
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 okt 2016, 12:58

Dan heb ik het over flink doortrappen, herstel is daarna wel weer snel.
Maar durf zo niet te lang op het gas te blijven.

Wat was je kwijt voor die set?
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

07 okt 2016, 21:00

Snieze schreef:Dan heb ik het over flink doortrappen, herstel is daarna wel weer snel.
Maar durf zo niet te lang op het gas te blijven.

Wat was je kwijt voor die set?
Met zulke IAT's zou ik inderdaad niet op het gas blijven. Koop water/methanolinjectie of ga voor een grotere pulley.
Ik heb de set destijds tweedehands gekocht bij Davy. Nieuwprijzen van Aquamist kun je vinden op hun site. Voor een R53 heb je genoeg aan een HFS2 (of HFS3 als je graag de gauge erbij wil hebben).

Afbeelding
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 okt 2016, 13:22

Ok thnx!
Welke iat moet ik aanhouden als max voordat het slecht word voor mn motor?
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

08 okt 2016, 14:16

Vanaf ongeveer 50 graden zal je ecu de voorontsteking terug regelen ter bescherming van je motor. Idealiter zou je de IAT dus onder de 50 graden moeten houden. Het is niet direct schadelijk voor je motor als je daar eens overheen gaat. Je vermogen wordt op dat moment alleen wel teruggeschroefd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”