Hey guys,
Zijn er hier die ervaring hebben met de zogenaamde "octaanbooster" ? De toevoeging om je octaan op te krikken van bijvoorbeeld 95 naar 98 of hoger? Hoor graag de meningen en/of ervaringen
Octaanbooster
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Octaanbooster
Je weet dat je ook 98 kan tanken? Kost €5 per tank meer als die kats en katsleeg is... kost zo'n potje?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Octaanbooster
ik snap dat ook niet zo goed waarom je zo moeilijk wilt doen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Octaanbooster
je merkt echt niet dat je harde gaat 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- stefankrol
- One wheel wonder
Bericht
Re: Octaanbooster
Kun je denk ik beter met ethanol gaan spelen. Maar dan zul je ook een remap nodig zijn wil het iets gaan uitmaken. Er is wel een max wat betreft ethanol. Als je te veel toevoegt kan de LPFP het niet bijhouden.
Ga met mijn bmw binnenkort rijden op ron102/E25 mix.
Ga met mijn bmw binnenkort rijden op ron102/E25 mix.
- Bas-sie
- Nieuwsgierig
Bericht
Octaanbooster
Het is niet dat ik dat wil, maar meer een om ervaringen te horen hierover. Hoor verschillende geluiden hierover. Ik rijd sowieso al met 98
Maar er werd mij geadviseerd dit er eventueel bij te gooien om het octaan gehalte op te krikken omdat dit beter zou zijn voor de turbomotor... rustigere motorloop, betere verbranding en een iets meer vermogen ( verwaarloosbaar )

- stefankrol
- One wheel wonder
Bericht
Re: Octaanbooster
ALs je helemaal niks aan je wagen hebt gedaan snap ik niet eens waarom je 98 rijd.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Zowel mijn vorige R53 als mijn huidige R55S rijden zoveel beter op 98! De motor draait veel soepeler. Auto schokt minder bij lastwisselingen. Rijdt zelfs zuiniger!
Verschil is goed merkbaar bij een R53 met een kleinere pully zonder software aanpassingen.
Bij mijn R55S merk ik vooral verschil bij volgas. Met E95 merk je boven de 5000 rpm dat de motor gaat inhouden. Met E98 of V-power kan je makkelijk door tot 6000/6500 rpm.
Met E102 is het helemaal fijn rijden, dan merk je echt dat alles beter en soepeler verloopt.
Re: Octaanbooster
Dan tank maar eens 98 in een Cooper S.stefankrol schreef:ALs je helemaal niks aan je wagen hebt gedaan snap ik niet eens waarom je 98 rijd.
Zowel mijn vorige R53 als mijn huidige R55S rijden zoveel beter op 98! De motor draait veel soepeler. Auto schokt minder bij lastwisselingen. Rijdt zelfs zuiniger!
Verschil is goed merkbaar bij een R53 met een kleinere pully zonder software aanpassingen.
Bij mijn R55S merk ik vooral verschil bij volgas. Met E95 merk je boven de 5000 rpm dat de motor gaat inhouden. Met E98 of V-power kan je makkelijk door tot 6000/6500 rpm.
Met E102 is het helemaal fijn rijden, dan merk je echt dat alles beter en soepeler verloopt.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Octaanbooster
Voor diegene die t niet weten: hogere octaangehalte zorgt voor een langzamere ontbranding. Hierdoor krijgen de zuigers langer druk van de ontbranding, en draait de boel beter.
- Bas-sie
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Octaanbooster
Thanks BMX, dat is waar het om ging.... ik heb een R55S dus vandaar. Uit jouw verhaal zou het toevoegen van eventueel een booster dus wel degelijk verschil maken. Aangezien je dan dus van 98 naar 102 gaat.
@stefankrol: 98 wordt door fabriek geadviseerd in een S...
@stefankrol: 98 wordt door fabriek geadviseerd in een S...
- stefankrol
- One wheel wonder
Bericht
Re: Octaanbooster
@BMX wat is E102? Bedoel je Ron 102?
Zullen de S motoren wel een agressieve ontsteking curve hebben denk ik dan. Mijn bmw geeft er qua rijden helemaal niks om. Of ik nou e10 of 98 tank. Op testbank zou je het misschien kunnen terug zien.
Nou moet ik wel toegeven dat ik 10/20pk minder door brandstof ook niet zou merken.
Zal eens 98 in de mini van mijn vriendin gooien. Vond namelijk dat hij wat schokkerig op toeren kwam.
Wie heeft de snelste mini van het forum dan?
Zullen de S motoren wel een agressieve ontsteking curve hebben denk ik dan. Mijn bmw geeft er qua rijden helemaal niks om. Of ik nou e10 of 98 tank. Op testbank zou je het misschien kunnen terug zien.
Nou moet ik wel toegeven dat ik 10/20pk minder door brandstof ook niet zou merken.
Zal eens 98 in de mini van mijn vriendin gooien. Vond namelijk dat hij wat schokkerig op toeren kwam.
Wie heeft de snelste mini van het forum dan?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Een turbomotor of motor met superchager is er iig wel gevoeliger voor.
Ben benieuwd of je verschil gaat merken. Ik had altijd E95 in de R53 en alleen op vakantie E98 omdat het daar heel goedkoop was.
Re: Octaanbooster
E102 = Ron 102 idd. Dat tank ik als ik bij de Nurburgring ben.stefankrol schreef:@BMX wat is E102? Bedoel je Ron 102?
Zoveel peekaa zou ik niet verwachten. Het is meer dat alles soepeler verloopt.Zullen de S motoren wel een agressieve ontsteking curve hebben denk ik dan. Mijn bmw geeft er qua rijden helemaal niks om. Of ik nou e10 of 98 tank. Op testbank zou je het misschien kunnen terug zien.
Nou moet ik wel toegeven dat ik 10/20pk minder door brandstof ook niet zou merken.
Zal eens 98 in de mini van mijn vriendin gooien. Vond namelijk dat hij wat schokkerig op toeren kwam.
Een turbomotor of motor met superchager is er iig wel gevoeliger voor.
Ben benieuwd of je verschil gaat merken. Ik had altijd E95 in de R53 en alleen op vakantie E98 omdat het daar heel goedkoop was.
Ducks Of Daveke ... beide niet meer actief hier, maar rijden beide meen ik 400+pkWie heeft de snelste mini van het forum dan?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- stefankrol
- One wheel wonder
Bericht
Re: Octaanbooster
Dat zijn lekkere vermogens! Ik zal eens zoeken naar hun wagens op het forum.
Het is overigens verwarrend dat je praat over E i.p.v. RON. E is namelijk afkorting voor ethanol. En ik vermoed dat je niet op E98 gaat rijden.
Ik woon gelukkig dichtbij Duitsland dus kan ik nog 98 tanken en eventueel 102 voor een normale prijs.
Zijn hier ook mensen dan die met ethanol toevoeging rijden?
Het is overigens verwarrend dat je praat over E i.p.v. RON. E is namelijk afkorting voor ethanol. En ik vermoed dat je niet op E98 gaat rijden.
Ik woon gelukkig dichtbij Duitsland dus kan ik nog 98 tanken en eventueel 102 voor een normale prijs.
Zijn hier ook mensen dan die met ethanol toevoeging rijden?
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Onze sponsors