Ik ben aan het rondkijken naar een Cooper S / R53. Het moet een origineel Nederlandse auto zijn met NAP. Nu kom ik er niet goed uit waar er mogelijke serieuze problemen met dit model kunnen zijn om op te letten: versnellingsbak? Supercharger? Anders?!
Wie kan hier iets over vertellen?
Versnellingsbak R53 ... goed of toch niet?
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Re: Versnellingsbak R53 ... goed of toch niet?
Welkom. Stel je eerst ff voor bij who are u. Wel zo netjes. En over deze vraag die je stelt staan genoeg antwoorden. Elke tupe mini heeft zn eigen kopje dus ff goed kijken bij R53/50. Of gebruik de zoekfunctie. Veel lees plezier.
- MiniRenee
- Nieuw Lid
Bericht
Is het zo dat ik bij elke vraag die ik stel het advies ga krijgen dat ik gewoon goed moet zoeken? :-)
- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Kijk naar een facelift model. Maar ook die hebben hun problemen. Er zijn een aantal topics die de algemene mankementen beschrijven.
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Ik heb nu al spijt dat ik je een voorzet heb gegeven.
- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Hier staat nuttige info
viewtopic.php?f=22&t=39858
viewtopic.php?f=22&t=39858
- Justin440
- Nieuw Lid
Bericht
dit is een handig filmpje
Veder zijn de versnellingsbakken van de cooper s (de 6 bak) over het algemeen goed. Let op of de koppeling niet versleten is deze is erg duur om te vervangen en is meestal rond de 120k aan vervanging toe. Probeer er een te vinden die geen olie verbruikt maar dat zal lastig zijn. De superchager van het facelift model is wel beter door de coating, ze kunnen te warm worden veder heb ik maar een keer gehoord dat een superchager vervangen moest worden
Veder zijn de versnellingsbakken van de cooper s (de 6 bak) over het algemeen goed. Let op of de koppeling niet versleten is deze is erg duur om te vervangen en is meestal rond de 120k aan vervanging toe. Probeer er een te vinden die geen olie verbruikt maar dat zal lastig zijn. De superchager van het facelift model is wel beter door de coating, ze kunnen te warm worden veder heb ik maar een keer gehoord dat een superchager vervangen moest worden
- MiniRenee
- Nieuw Lid
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Mijn bak en koelvloeistoftank zijn door BMW/Mini in Duitsland onder coulance vervangen destijds. Ik heb een R53 van 9/2002. Rijd nog steeds goed. Een facelift supercharger kan je ook op een pre-facelift zetten.
Succes met jouw zoektocht!
Succes met jouw zoektocht!

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zwakke punten zijn superchargers die droog lopen omdat ze geen olie meer hebben, en stuurpompen.
Blokken gaan olie verbruiken maar dat doen alle MINI's. Tja, koop met je verstand en niet met je gevoel. Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook
Blokken gaan olie verbruiken maar dat doen alle MINI's. Tja, koop met je verstand en niet met je gevoel. Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors