Dave's GP1 Turbo
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Dave's GP1 Turbo
Nope, staat op de website van Owen Developments dat het technieken zijn die nu gebruikt worden in BTCC
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Gevonden! Ze gebruiken de nieuwere HTZ compressor ontworpen door Forced Performance uit Texas. Jammer dat er geen Tial turbines gebruikt worden ipv Inconel. Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de range zal worden en of er ook iets bruikbaars voor de R56 bij zit.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht 
Het is ook voor een 1.6 liter, dus lijkt mij dat dit goed uit te wisselen valt. Hooguit qua locatie/ruimte van/voor de turbo zal dan een issue zijn denk ik.
Alles is passend te maken toch?Beetle schreef: en of er ook iets bruikbaars voor de R56 bij zit.

Het is ook voor een 1.6 liter, dus lijkt mij dat dit goed uit te wisselen valt. Hooguit qua locatie/ruimte van/voor de turbo zal dan een issue zijn denk ik.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Dat is idd nou net het probleem, ruimte. Slechts 21cm...normaal een lengte om blij mee te zijn!BMX schreef:Alles is passend te maken toch?Beetle schreef: en of er ook iets bruikbaars voor de R56 bij zit.

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dan net als Ducks het spruit helemaal aanpassen en de turbo een nieuwe locatie geven?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kogel is door de kerk;
We blijven singlescroll - er komt een compleet nieuw spruitstuk, type Sidewinder. Ook een nieuwe downpipe. Beide worden voorzien van knalrode Zircotec Coating. Er gaat een Gen2 Garrett GTX2867 op die in de basis goed is voor 550 pk. Die worden alleen niet gehaald denk ik, maar goed, dat zien we wel. Tial externe wastegate en BOV maken de kit af. De Thumper cilinderkop wordt vervangen door een CNC gefreesde Ric Woods met GS kleppen, veren, schotels etc. Het OS Giken differentieel wordt vervangen door een Drexler. Dan is het klaar met de auto, ga ik volgend jaar op zoek naar een Digitaal Dash (wrs RacePak IQ3) en GP2 diffusers.
We blijven singlescroll - er komt een compleet nieuw spruitstuk, type Sidewinder. Ook een nieuwe downpipe. Beide worden voorzien van knalrode Zircotec Coating. Er gaat een Gen2 Garrett GTX2867 op die in de basis goed is voor 550 pk. Die worden alleen niet gehaald denk ik, maar goed, dat zien we wel. Tial externe wastegate en BOV maken de kit af. De Thumper cilinderkop wordt vervangen door een CNC gefreesde Ric Woods met GS kleppen, veren, schotels etc. Het OS Giken differentieel wordt vervangen door een Drexler. Dan is het klaar met de auto, ga ik volgend jaar op zoek naar een Digitaal Dash (wrs RacePak IQ3) en GP2 diffusers.
- Beetle
- Mod virus alert!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Maar ik twijfel er niet aan dat je je huiswerk hebt gedaan.
Mijn keuze zou nog steeds vallen voor de gtx2860, moest ik kiezen voor Garrett.
Zojuist mijn rotation assem gewogen, 186gram schoon aan de haak. Dat is dus turbine en compressor samen.
(en ik blijf wel twinscroll)
Gevonden! Als ik de compressor map lees, is de 67 goed voor 425pk. Waar winst zit t.o.v de gen1 is de betere surge lijn. Met een beperkte motorinhoud heb je een hoge pr nodig, en daar is de gen2 weer minder in.Daveke schreef:Die zit op m'n cabrio, check nu de Gen 2 maar eens...
Maar ik twijfel er niet aan dat je je huiswerk hebt gedaan.
Mijn keuze zou nog steeds vallen voor de gtx2860, moest ik kiezen voor Garrett.
Zojuist mijn rotation assem gewogen, 186gram schoon aan de haak. Dat is dus turbine en compressor samen.

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb single vs twinscroll lang afgewogen. Als ik afzet hoe hard mijn BW 6258 er nu al vandoor ging, heb ik liever een turbo die iets later op gang komt, en een iets hoger piekvermogen heeft.
Onlangs reed ik een turbo kit met een 2863GTX en dat was gewoon echt niet zo prettig als een iets grotere turbo. Een 2860 is iets wat vooral heeel veel wielspin gaat geven, nothing more, nothing less.
Onlangs reed ik een turbo kit met een 2863GTX en dat was gewoon echt niet zo prettig als een iets grotere turbo. Een 2860 is iets wat vooral heeel veel wielspin gaat geven, nothing more, nothing less.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Ik probeer met mijn setup juist een zo vroeg mogelijk koppel te krijgen met vooral de nadruk op reactie op het gas. Wielspin ga ik tegen door in elke versnelling het koppel aan te passen op de tractie die voorhanden is. Daarom is de keuze gevallen op een twin scroll turbo met titanium turbine en custom billet compressor(formaat en design EFR6258). Ik ben tevreden met 375pk/375nm tussen 3750-7000rpm.
Ik bewandel een andere weg, maar waarschijnlijk komen beide wegen in Rome uit.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoor ik hier een update aankomen
Ja hoe staat het met jou project??Beetle schreef:Ik probeer met mijn setup juist een zo vroeg mogelijk koppel te krijgen met vooral de nadruk op reactie op het gas. Wielspin ga ik tegen door in elke versnelling het koppel aan te passen op de tractie die voorhanden is. Daarom is de keuze gevallen op een twin scroll turbo met titanium turbine en custom billet compressor(formaat en design EFR6258). Ik ben tevreden met 375pk/375nm tussen 3750-7000rpm.
Hoor ik hier een update aankomen

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat ik me afvraag is hoe je dat gaat doen qua brandstoftoevoer, welke druk je van plan bent te gaan draaien in PSI en of je sleeves in je blok hebt zittenBeetle schreef:Ik probeer met mijn setup juist een zo vroeg mogelijk koppel te krijgen met vooral de nadruk op reactie op het gas. Wielspin ga ik tegen door in elke versnelling het koppel aan te passen op de tractie die voorhanden is. Daarom is de keuze gevallen op een twin scroll turbo met titanium turbine en custom billet compressor(formaat en design EFR6258). Ik ben tevreden met 375pk/375nm tussen 3750-7000rpm.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Brandstof is idd het grootste struikelblok. Ik gebruik in ieder geval een grotere lpfp en 50% grotere injectoren. Brandstofleidingen worden ook vergroot. Wat uiteindelijk de druk gaat worden van de hpfp is dus de vraag.
Mijn blok wordt idd voorzien van Darton MIDI sleeves. De ARP head studs worden geupgraded van M10 naar M12. CR wordt verlaagd van 10.5:1 naar 9.35:1 door custom zuigers en door de verbrandingskamer te verruimen. En niet, zoals zo vaak, door de pakking dikker te maken. Squish moet max. 0.9mm blijven. (Oem is 0.7mm, 0.9mm pakking met -0.2mm deck height) Wordt bij mij 0.8mm.
Kop wordt dus CNC gefreesd, incluis de verbrandingskamer. Nieuwe klepzittingen, klepgeleiders beiden brons. Intakeklep wordt +1mm, exhaust +0.8mm(inconel), sterkere klepveren, titanium retainers etc. Nokkenassen worden 252dg/10mm intake, 248dg/10mm exhaust (oem 237dg/9mm, 242dg/9mm).
Februari moet het blok eraan geloven. Ben nu bezig met het onderstel, Ohlins.
Mijn blok wordt idd voorzien van Darton MIDI sleeves. De ARP head studs worden geupgraded van M10 naar M12. CR wordt verlaagd van 10.5:1 naar 9.35:1 door custom zuigers en door de verbrandingskamer te verruimen. En niet, zoals zo vaak, door de pakking dikker te maken. Squish moet max. 0.9mm blijven. (Oem is 0.7mm, 0.9mm pakking met -0.2mm deck height) Wordt bij mij 0.8mm.
Kop wordt dus CNC gefreesd, incluis de verbrandingskamer. Nieuwe klepzittingen, klepgeleiders beiden brons. Intakeklep wordt +1mm, exhaust +0.8mm(inconel), sterkere klepveren, titanium retainers etc. Nokkenassen worden 252dg/10mm intake, 248dg/10mm exhaust (oem 237dg/9mm, 242dg/9mm).
Februari moet het blok eraan geloven. Ben nu bezig met het onderstel, Ohlins.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Precies waarom ik zo veel liever werk met R53's.. Platform is in alle opzichten zo veel beter bestand en klaar voor vermogen tov R56...
Onze sponsors