verwarming mini One 2004

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Imoec
Nieuw Lid
Nieuw Lid

verwarming mini One 2004

16 dec 2016, 10:35

Hoi.
Ik weet dat er al wat berichten zijn over dit onderwerp maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
De verwarming doet het niet en ik heb hem al naar een monteur gebracht. Hij heeft het koelsysteem helemaal gereinigd maar dat heeft niet geholpen. De verwarming blijft maar koude lucht blazen of eigenlijk hele lauwe lucht als hij vol op "warm" staat. Ik vrees dat de verwarmingsradiator verstopt is. Tenminste dit is mijn idee na het lezen van verschillende berichten. Nu wil ik deze laten vervangen maar volgens mijn monteur kan het zijn dat het hele dashboard gedemonteerd moet worden en ook de airbags moeten uit geschakeld worden, tenminste dat is zijn vermoeden maar hij moet dat ook nog definitief checken. Ik heb zelf het idee dat hij niet veel zin heeft om de reperatie uit tevoeren. :wink:
Nu mijn vraag: klopt dit, want volgens mij is het gewoon de bescherming bij het gaspendaal demonteren en dan de 2 slangen van de radiator los koppelen en zo kun je hem eruit trekken. weet iemand of ik gelijk heb en zo ja is het makkelijk zelf te doen ( ben redelijk handig :D )?
Het zou super zijn als imenad me antwoord kon geven zodat mijn zoon komende maand niet als een michelin-mannetje in ziijn moeten moet gaan rondrijden ivm de kou. :D

alvast bedankt Rob
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: verwarming mini One 2004

16 dec 2016, 18:48

Afbeelding

Je zit goed met je gedachten. Om dat zijpaneeltje los te krijgen, kan het ook nog nodig zijn om de kunststofbeplating onder het stuur eraf te halen.
Enne, laat van te voren het koelsysteem leeglopen, anders heb je alle water in de voetenbak liggen!!
Imoec
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: verwarming mini One 2004

18 dec 2016, 10:45

Hoi
bedankt voor de info. nu maar een radiator bestellen en komend weekend ipv onder de kerstboom te zitten lekker onder een mini te liggen ( nou ja beter gezegd in de mini te liggen) :lol:

mvg Rob

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”