Ik wil graag 18" op mijn R53 in combinatie met een AP schroefset. Weet iemand of heeft iemand ervaring welke maat 18" er goed onder past ? Hoeveel J en welke ET past er onder zonder dat de zaak aan gaat lopen of schuren en dat er dikke spacers tussen moeten.
Alvast thans voor de info.
18" op R53, welke maat ?
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: 18" op R53, welke maat ?
Ik heb 18" et38 7,5J of 8J. Met bandenmaat 215/35/18.
Heb een KW V1 schroefset. Geen spacers. Kan net. Alleen bij hogere drempels met iets te hoge snelheid hoor ik mijn banden achter wel eens schuren, maar onder het rijden zelf kan het prima!
Heb een KW V1 schroefset. Geen spacers. Kan net. Alleen bij hogere drempels met iets te hoge snelheid hoor ik mijn banden achter wel eens schuren, maar onder het rijden zelf kan het prima!

- Rob53
- Leerling Mini lid
Bericht
Thanx voor de info Jer84, zou ET 42 ook nog passen bij jou of die 4mm verschil te veel van het goede zijn en raakt de velg dan de veerpoot?
Ik kan nl. erg geschikt een mooie set 7.5j x 18" ET 42 op de kop tikken.
Ik kan nl. erg geschikt een mooie set 7.5j x 18" ET 42 op de kop tikken.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Denk dat je daarmee aan de binnenkant geen probleem hebt (afhankelijk van welke maat band je neemt natuurlijk). De OEM 18" wielen (zoals de R95) zijn 7J en hebben ET52, dus 7.5J met ET 42 moet echt wel kunnen.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Ik heb 18 inch OZ Superleggera's op mijn R53 GP met 205/40/18 banden, weet enkel de ET niet meer.
De maat van de originele 18 inch GP wielen past sowieso.https://minishop.ekris.nl/51242-mini-mi ... id=36_0971 7Jx18 ET52
Ik wil de GP wielen weer monteren want deze zijn al een tijd geleden opgeknapt, denk dat ik de OZ's ga verkopen dan.
De OZ's hebben een lagere ET, 42 of misschien zelfs lager. Komen meer naar buiten.
Auto heeft standaard GP onderstel maar staat niet echt hoog, raakt nergens.
De maat van de originele 18 inch GP wielen past sowieso.https://minishop.ekris.nl/51242-mini-mi ... id=36_0971 7Jx18 ET52
Ik wil de GP wielen weer monteren want deze zijn al een tijd geleden opgeknapt, denk dat ik de OZ's ga verkopen dan.
De OZ's hebben een lagere ET, 42 of misschien zelfs lager. Komen meer naar buiten.
Auto heeft standaard GP onderstel maar staat niet echt hoog, raakt nergens.
- degraan
- One wheel wonder
Bericht
18/8j et 32 met eibach prokit schuurt de boel mooi schoon net ff iets te breed als je t mij vraagt nu ap schroefset met 16/7j et 37 en dat valt er net wat binnen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Rob53
- Leerling Mini lid
Bericht
Thanx voor alle info !!!. Het is mij nu duidelijker wat wel/niet gaat passen.
- MikTo
- Nieuw Lid
Bericht
Ik heb Breytons 18" (GTS-R) er onder met 7J en ET40. Dat past prima. Wel met lage banden (215/35/zr18). Zoveel ruimte als er bij mij is kan hij nog wel iets verlaagd schat ik in, maar hoeveel zou ik niet durven zeggen. Succes in ieder geval!
R56 JCW World Championship 50 edition #226
R53 Cooper S Hyper Blue 2004 [TE KOOP! zie topic]
R50 Cooper Park Lane Astro Black 2006
R53 Cooper S Hyper Blue 2004 [TE KOOP! zie topic]
R50 Cooper Park Lane Astro Black 2006
- CooperS2005
- 4 op een rij!
Bericht
18 inch 7,5 J ET42 met banden 215/40 R18 draaien probleemloos rond (ook ingestuurd) op onze R53 met standaard R53 schokbrekers en veren, een NewMINIclub clublid vertelde mij echter dat als ik een schroefset eronder zet de kans groot is dat het dan aan zal lopen, verlaagveren -3cm zou geen problem moeten zijn. Hoe vaak ga je nou ook schroeven?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors