He Daiel, mijn accu recent vervangen. Ondanks dat ze hem bij de laatste beurt (begin december 2016) nog aan de lader gelegd hadden, moest ie toch vervangen worden in januari 2017. Ik kreeg nog niet eens die melding van hoge ontlading maar bij mij uitte het zich in het feit dat verlichting, dagrijverlichting en achterlichten en dashboard verlichting uit bleven bij open voertuig. Dit werd door de SBI (Smart Batterij Interface) geregeld, die gaat gebruikers afschakelen om te zorgen dat je genoeg spanning/stroom overhoudt om te kunnen starten. Als ik de sleutel in het contact deed dan had ik binnen de minuut een rood accu tekentje (zo wordt het weer gegeven bij het pre-face lift model). Bij lopende motor had ik netjes 14,4V op de klemmen (Dynamo spanning) en zonder lopende motort 12V. Alleen bij het starten stuikte de klem spanning (op de accu polen) in naar 9,1V. De accu vervangen, probleem opgelost. Je krijgt wel een niet volledig geladen accu geplaatst dus in het begin lijkt het dan dat het nog steeds niet goed is maar even een flink stukje rijden en dan is ie zo opgeladen.
Het kan dus bij jouw geval zijn dat ie te weinig opgeladen wordt maar je kunt dat simpel checken als je een keer een flink stuk rijdt moet ie volledig opgeladen zijn. Als je dan de klemspanning meet tijdens het starten mag ie niet veel lager zijn dan de 12V. Dit is al wel een indicatie dat ie er aan zit te komen dus even serieus naar kijken, is niet echt handig als ie straks niet meer te starten is. Bij mijn R56 (omdat ik een SBI heb) moest ie wel aangemeld worden.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Gr. Milco
Speedy Coupe JCW
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Speedy Coupe JCW
Ik heb de melding niet meer gezien en wacht nu gewoon tot die weer een melding geeft of rare kuren gaat vertonen zoals bij jou.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- speedy
- NMC Legend
Bericht
was dat je eerste accu Milco?
jou auto is van BJ ?
Ding is zo 400 euro bij de dealer of niet?
jou auto is van BJ ?
Ding is zo 400 euro bij de dealer of niet?
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Maar moet je laten inleren toch?
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Mijne is van Bj 12-2006 en er zat een originele BMW / Varta 70AH uur accu in. Nu ook weer een originele BMW/MINI accu, plaatsen en aanmelden 240€. Ik heb hem bij de dealer laten vervangen want het gebeurde in de week voor de NewMINIclub nacht rit en wilde niet dan de Mini nachts stil zou vallen dus ivm krap in tijd naar VanLaarhoven in Eindhoven geweest, Nobracars in Uden had niet eens tijd. Ik heb nog even gekeken om het zelf te doen en heb naar een Bosch/Varta accu gekeken (standaard 70AH) maar die krengen kosten ook dikke munten (tegen de 200€ bij de Bosch Service dienst bij mij om de hoek), gezien het geringe verschil en om dat dat het makkelijkste uitkwam gekozen voor de dealer. Ik heb een standaard accu 70AH accu maar als je een start/stop systeem op je MINI hebt dan moet je een AGM accu hebben en die krengen zijn inderdaad bij de dealer nog een stuk duurder maar het rare was dat ze bv bij Winparts, een VARTA AGM 70AH accu goedkoper is dan de standaard VARTA 70AH accu.
https://www.winparts.nl/motordelen-toeb ... 20643.html
Aangezien je de auto niet dagelijks gebruikt kun je rustig de tijd nemen om te kijken welke accu je nodig hebt en kijken waar die het voordeligst is. Volgens mij ging jij voor het kleine onderhoud zaken naar Roy dus misschien hem even contacten of hij een nieuwe accu kan plaatsen en kan aanmelden. Als het dan zover is dan is het een kwestie van 1 kopen en laten plaatsen/installeren.
Bij de dealer is een AGM 70AH accu nog eens een ~ 135 euro duurder dan de standaard accu dus ik zou als je de tijd hebt (die ik toen helaas niet had) dan dit niet bij de dealer doen, scheelt je een zak met geld. Che (Ginoceros) heeft die Carly app inclusief de extra plugin om de accu aan te melden en Jordy Goolen heeft die ook en die wilde allemaal me daar wel mee helpen. Ik denk dat Robert (Apeldoorn) je met het aanmelden ook kan helpen dus ik zou het de volgende keer echt zelf doen. Het enige is de rechterruitenwisser verwijderen, rechterparavent verwijderen en je kan bij de accu. Oude verwijderen, nieuwe plaatsen, alles terug plaatsen en aanmelden. Nog even in de computer tijd en datum aanpassen en klaar is kees.
Doe je het bij de dealer dan is 400 euro het bedrag wat je ongeveer kwijt zal zijn.
Succes
https://www.winparts.nl/motordelen-toeb ... 20643.html
Aangezien je de auto niet dagelijks gebruikt kun je rustig de tijd nemen om te kijken welke accu je nodig hebt en kijken waar die het voordeligst is. Volgens mij ging jij voor het kleine onderhoud zaken naar Roy dus misschien hem even contacten of hij een nieuwe accu kan plaatsen en kan aanmelden. Als het dan zover is dan is het een kwestie van 1 kopen en laten plaatsen/installeren.
Bij de dealer is een AGM 70AH accu nog eens een ~ 135 euro duurder dan de standaard accu dus ik zou als je de tijd hebt (die ik toen helaas niet had) dan dit niet bij de dealer doen, scheelt je een zak met geld. Che (Ginoceros) heeft die Carly app inclusief de extra plugin om de accu aan te melden en Jordy Goolen heeft die ook en die wilde allemaal me daar wel mee helpen. Ik denk dat Robert (Apeldoorn) je met het aanmelden ook kan helpen dus ik zou het de volgende keer echt zelf doen. Het enige is de rechterruitenwisser verwijderen, rechterparavent verwijderen en je kan bij de accu. Oude verwijderen, nieuwe plaatsen, alles terug plaatsen en aanmelden. Nog even in de computer tijd en datum aanpassen en klaar is kees.
Doe je het bij de dealer dan is 400 euro het bedrag wat je ongeveer kwijt zal zijn.
Succes
- speedy
- NMC Legend
Bericht
JCW heeft geen start en stop dus misschien ben ik ook wel voor paar honderd klaar dan ?
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Kevin Elenbaas gaf destijds aan mij aan, dat een VARTA/BOSCH 70AH accu te koop is voor rond de 100 euro. Ik heb me daar toen zelf niet in verdiept cq naar gezocht maar kan dus best voordelig. Als je het via de dealer doet ben je hetzelfde bedrag kwijt als ik rond de 240 euro. 

- speedy
- NMC Legend
Bericht
als je AGM accu hebt staat dat erop?
zal morgen is kijken.
zal morgen is kijken.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Moet er inderdaad op staan. Mocht dat niet het geval zijn dan het BMW/MINI artikelnummer noteren of foto maken en even de dealer contacten. Als je dan toch kijkt, check dan of je een IBS sensor hebt, zie op onderstaande foto dat zwarte blokje op het uiteinde van je kabel voor op de (-) min pool van je accu. Als je die niet hebt wordt het nog makkelijker en dan schijn je hem helemaal niet in te hoeven leren. Ze hadden op mijn chassisnummer in de computer gekeken en dachten dat ik een start/stop systeem had omdat die IBS sensor meestal in combinatie is met start/stop systeem. Ze vonden het raar dat ik wel die IBS sensor had maar geen start/stop systeem, was ook niet terug te vinden op mijn chassisnummer. Mede daarom had ik ook geen AGM accu.

Daiel, is er van de week trouwens een backup terug gezet op het forum? Ik had een paar foto's geupload (stonden nu 2 rode kruisjes bij) en mijn accu verhaal destijds ook op het forum gezet maar staat niet meer bij mijn topic? Op zich geen groot probleem maar viel me op

Daiel, is er van de week trouwens een backup terug gezet op het forum? Ik had een paar foto's geupload (stonden nu 2 rode kruisjes bij) en mijn accu verhaal destijds ook op het forum gezet maar staat niet meer bij mijn topic? Op zich geen groot probleem maar viel me op

- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
http://accudienst.nl/prod/71450/varta-s ... 0x190.html
Ik heb bovenstaande AGM VARTA. Had ook dezelfde melding, nu nergens meer last van. Accu laadt ook gewoon goed bij.
Ik heb bovenstaande AGM VARTA. Had ook dezelfde melding, nu nergens meer last van. Accu laadt ook gewoon goed bij.
- speedy
- NMC Legend
- speedy
- NMC Legend
Bericht
rechts lijk ik een kapje te missen?
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Zo te zien wel een sensor aan de min pool, dus de nieuwe accu moet hoogstwaarschijnlijk ingelezen worden.
Onze sponsors