Ik ben Mark en woon in het oosten des lands, op een steenworp afstand (nou ja, spreekwoordelijk dan) van Auto Spenkelink. De woonplaats moge duidelijk zijn dus

Na de nodige fratsen op automobiel gebied vond de vrouw des huizes -nu er inmiddels 2 kinders rondhuppelen- het tijd worden voor een tweede auto die wel altijd start, wel veilig is en ook nog minimaal zoveel karakter heeft als zijn voorgangers. Ohja, en het moest ook nog een beetje praktisch zijn en leuk rijden... Love my wife

Gelukkig had ze zelf wel een idee wat het moest worden en ik werd daarom vriendelijk doch dringend verzocht de huidige "2e auto's" (haar Golf 1 Cabrio en mijn Saab 900 T16S) te slachtofferen voor een Mini Clubman!
Na een paar maandjes speuren eindelijk eentje gevonden die aan onze eisen voldeed: een Cooper S in Hot Chocolate brown metallic met panoramadak, bruin lounge leer en een tweezits achterbank.
Dat laatste bleek nog wel vrij lastig. De meeste die te koop stonden hadden drie zitplaatsen achterin, wat met onze kinderstoeltjes (Volvo-proof, dus groot en onbenullig

De 18 inch R105 velgen waren een leuke bonus. Winterbanden op zwarte S-spokes zaten er ook nog bij.
Ik heb hem in Duitsland gekocht, in de buurt van Darmstadt, van de eerste eigenaar. Na de aankoop ter plekke exportplaten gehaald (ongeveer 130 euro met verzekering) en ermee naar Nederland gereden.
Dat was toch wel een tijdje geleden dat ik met zo'n smile achter het stuur zat. Wat stuurt een Mini toch fantastisch!

Thuisgekomen maar eens op m'n gemakkie onder de kap gekeken. Opvallend dat sommige boutjes nu al roestig zijn trouwens...

Stationair loopt hij net niet helemaal 'rond' en hij lijkt wat power te missen. Daarom uit nieuwsgierigheid het inlaatspruitstuk eraf gehaald.
De kleppen hebben een mooi laagje koolaanslag op de bovenkant! Dat wordt binnenkort een walnotenstraalkuurtje!

Zo, die zijn best vies!
Uit voorzorg ga ik ook de distributieketting binnenkort vervangen. Bij de koude start is een lichte ratel te horen...
Beter gelijk alles goed maken, om er straks lekker lang van te kunnen genieten. En wie weet laat ik de vrouw er af en toe ook nog mee rijden