My Mini Cooper S
- jerroo
- Be Mini

- Locatie: Huizen nh
Bericht
Re: My Mini Cooper S
jij gaat ook gewoon lekker door jos, ziet er allemaal erg mooi uit hoor, loon naar werken.

R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: My Mini Cooper S
Haha, sorry Jos..louisvdd76 schreef:En zo kost een Ikea meeting toch weer geld....

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Locatie: Helmond

Bericht
Niks sorry Brightly, eens gemonteerd en goed afgesteld een super gave en subtiele mod
Zou ook nog wel iets voor Daiel zijn
Re: My Mini Cooper S
Idd Louis, hahaha.Brightness schreef:Haha, sorry Jos..louisvdd76 schreef:En zo kost een Ikea meeting toch weer geld....
Niks sorry Brightly, eens gemonteerd en goed afgesteld een super gave en subtiele mod
Zou ook nog wel iets voor Daiel zijn
- speedy
- NMC Legend

- Locatie: Deventer
Bericht
Re: My Mini Cooper S
ik vind die van mij helemaal prima zo
ik ga toch nooit op het circuit en vind hem nu al perfect rijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik ga toch nooit op het circuit en vind hem nu al perfect rijden.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Casper
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: My Mini Cooper S
Ziet er goed uit 

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- jerroo
- Be Mini

- Locatie: Huizen nh
Bericht
Re: My Mini Cooper S
hoe bevallen de banden Jos, hoe doen ze het in de regen. staan erg fraai onder de auto.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Locatie: Helmond

Bericht
Banden bevallen tot nu toe super, echt geen seconde spijt dat ik naar Brightly zijn advies geluisterd heb.
Nog niet heel erg veel in de regen gereden en dat mag van mij zo blijven, i prefer sunshine
Re: My Mini Cooper S
jerroo schreef:hoe bevallen de banden Jos, hoe doen ze het in de regen. staan erg fraai onder de auto.
Banden bevallen tot nu toe super, echt geen seconde spijt dat ik naar Brightly zijn advies geluisterd heb.
Nog niet heel erg veel in de regen gereden en dat mag van mij zo blijven, i prefer sunshine
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Locatie: Helmond

Bericht
Re: My Mini Cooper S
Niks zo veranderlijk als een mens.
Ik ben al heel lang van alles en nog wat aan het roepen toen het om tuning ging.
BR, Krumm en ook Bytetronik waren voor mij de drie waar uit te kiezen.
Na veel hoor en wederhoor van met name Daiël (Speedy), Marcel (MiniMaastricht) en Gino, uiteindelijk besloten om toch voor BR te gaan.
Reden, op het moment van het maken van deze afspraak, wist ik nog niet dat Bytetronik de software voor R56 inmiddels beschikbaar had, en Krumm vond ik met ruim €1300,- toch wel erg prijzig voor een stage 1.
Tot dat ik vanochtend in Raamsdonksveer de zaak binnen stapte had ik voor mezelf nog steeds de vraag, doe je er wel goed aan Jos ..
En ik kan nu volmondig JA zeggen.
Ik ben aangenaam verrast hoe vader, moeder, Tom en Geert daar als gezin BR Performance Nederland runnen.
Na het afhandelen van de formaliteiten (kentekenbewijs overleggen, naam, adres en dat soort zaken overleggen) mag ik de sleutels van mijn kindje afgegeven en wordt me gewezen waar de koffie staat.
Dat is tevens de wachtruimte vanwaar ik vanachter dikke dubbele beglazing toe mag kijken wat er allemaal gaat gebeuren.

Eerst zorgen vader en zoon Tom dat alles goed vast zit, check, dubbel check en dan gaat Tom de huidige standaard instellingen in kaart brengen.
Hmm, tunen via de OBD bleek niet te gaan omdat er in mijn MINI al de laatste nieuwe computer zit, dus de motorkap moest open en ik zag daar wat stekkers los komen, maar ik had geen benul achter dat dikke dubbel glas wat er allemaal aan de hand was.
Daarom was het fijn dat Geert even binnen kwam lopen met de opmerking "geen zorgen Sjos".
En hij legde uit dat vanwege die laatste nieuwe computer enz. enz.
Nadat alles goed was aangesloten kon het beginnen.
Ik hoor dat het gas stevig wordt ingetrapt daar in die cabine.
Dan is iedereen weer weg en gebeurd er een poos niks (zo denk ik).
Vader komt een kop koffie met me drinken en ondertussen werkt Tom hard door om de software helemaal op mijn MINI af te stemmen.
Ik hechte er veel aan om de pops en bangs die ik als gevolg van de FJC einddemper en de mid delete heb, niet verloren zouden gaan en had gevraagd of ze dit konden realiseren.
De uitkomst daarvan is ook super.
De tuning zit niet onder de sportknop en is dus altijd aanwezig.
Je kunt er van vinden wat je wilt, ik denk dat dit voor mij een juiste keuze is, waarom?
De sportknop is nog steeds te activeren en daar vind ik nog steeds wat ik er voor de tuning ook al vond, namelijk de snellere gasrespons, het onderstel wat zich zet en tot slot mijn zo geliefde pops en bangs en ze zijn nog in dezelfde mate aanwezig als voorheen bleek na de 2 proefritten op de weg
Met het schudden van handen en een " de deur staat altijd open" ben ik in Raamsdonksveer weg gereden met een mega glimlach van oor tot oor op mijn gezicht.
Onderweg is die zeker niet minder geworden, sterker nog, het was af en toe gewoon hardop lachen
Mag ik onderstaande foto en het eindresultaat aan jullie laten zien, misschien dat het bijdraagt aan het begrip waarom een glimlach in een schaterlach kan veranderen
Het " voor en na " resultaat staat links onder op de foto van mijn MINI.
Ik ben echt onder de indruk, zowel van BR Performance als van het resultaat dat er uit gekomen is.


23 augustus staat er een dagje Beringe gepland voor een bezoekje aan de MINI dokter van het zuiden, Martijn Schols.
Nu ruim 13K gereden sinds de beurt vorig jaar bij van Laarhoven, dus tijd voor nieuwe sappen en ook de bougies moeten vervangen worden.
Daarnaast worden die dag ook de in Duitsland gemaakte camber plates, de Hardrace camber arms, als de rode Forge slang gemonteerd.
Nee, een MINI is nooit klaar, keep on motoring friends
Ik ben al heel lang van alles en nog wat aan het roepen toen het om tuning ging.
BR, Krumm en ook Bytetronik waren voor mij de drie waar uit te kiezen.
Na veel hoor en wederhoor van met name Daiël (Speedy), Marcel (MiniMaastricht) en Gino, uiteindelijk besloten om toch voor BR te gaan.
Reden, op het moment van het maken van deze afspraak, wist ik nog niet dat Bytetronik de software voor R56 inmiddels beschikbaar had, en Krumm vond ik met ruim €1300,- toch wel erg prijzig voor een stage 1.
Tot dat ik vanochtend in Raamsdonksveer de zaak binnen stapte had ik voor mezelf nog steeds de vraag, doe je er wel goed aan Jos ..
En ik kan nu volmondig JA zeggen.
Ik ben aangenaam verrast hoe vader, moeder, Tom en Geert daar als gezin BR Performance Nederland runnen.
Na het afhandelen van de formaliteiten (kentekenbewijs overleggen, naam, adres en dat soort zaken overleggen) mag ik de sleutels van mijn kindje afgegeven en wordt me gewezen waar de koffie staat.
Dat is tevens de wachtruimte vanwaar ik vanachter dikke dubbele beglazing toe mag kijken wat er allemaal gaat gebeuren.

Eerst zorgen vader en zoon Tom dat alles goed vast zit, check, dubbel check en dan gaat Tom de huidige standaard instellingen in kaart brengen.
Hmm, tunen via de OBD bleek niet te gaan omdat er in mijn MINI al de laatste nieuwe computer zit, dus de motorkap moest open en ik zag daar wat stekkers los komen, maar ik had geen benul achter dat dikke dubbel glas wat er allemaal aan de hand was.
Daarom was het fijn dat Geert even binnen kwam lopen met de opmerking "geen zorgen Sjos".
En hij legde uit dat vanwege die laatste nieuwe computer enz. enz.
Nadat alles goed was aangesloten kon het beginnen.
Ik hoor dat het gas stevig wordt ingetrapt daar in die cabine.
Dan is iedereen weer weg en gebeurd er een poos niks (zo denk ik).
Vader komt een kop koffie met me drinken en ondertussen werkt Tom hard door om de software helemaal op mijn MINI af te stemmen.
Ik hechte er veel aan om de pops en bangs die ik als gevolg van de FJC einddemper en de mid delete heb, niet verloren zouden gaan en had gevraagd of ze dit konden realiseren.
De uitkomst daarvan is ook super.
De tuning zit niet onder de sportknop en is dus altijd aanwezig.
Je kunt er van vinden wat je wilt, ik denk dat dit voor mij een juiste keuze is, waarom?
De sportknop is nog steeds te activeren en daar vind ik nog steeds wat ik er voor de tuning ook al vond, namelijk de snellere gasrespons, het onderstel wat zich zet en tot slot mijn zo geliefde pops en bangs en ze zijn nog in dezelfde mate aanwezig als voorheen bleek na de 2 proefritten op de weg
Met het schudden van handen en een " de deur staat altijd open" ben ik in Raamsdonksveer weg gereden met een mega glimlach van oor tot oor op mijn gezicht.
Onderweg is die zeker niet minder geworden, sterker nog, het was af en toe gewoon hardop lachen
Mag ik onderstaande foto en het eindresultaat aan jullie laten zien, misschien dat het bijdraagt aan het begrip waarom een glimlach in een schaterlach kan veranderen
Het " voor en na " resultaat staat links onder op de foto van mijn MINI.
Ik ben echt onder de indruk, zowel van BR Performance als van het resultaat dat er uit gekomen is.


23 augustus staat er een dagje Beringe gepland voor een bezoekje aan de MINI dokter van het zuiden, Martijn Schols.
Nu ruim 13K gereden sinds de beurt vorig jaar bij van Laarhoven, dus tijd voor nieuwe sappen en ook de bougies moeten vervangen worden.
Daarnaast worden die dag ook de in Duitsland gemaakte camber plates, de Hardrace camber arms, als de rode Forge slang gemonteerd.
Nee, een MINI is nooit klaar, keep on motoring friends
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- JeffreyRS
- 4 op een rij!

Bericht
Re: My Mini Cooper S
Ben benieuwd wat je vermogenswinst is! De foto is bij mij niet duidelijk. Continu de tuning vind ik niks raars hoor. Dit lijkt mij juist de bedoeling!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: My Mini Cooper S
Kijk, Jos aan de motortjoening!
Mooi om te lezen dat je onder de indruk bent van zowel het bedrijf als het resultaat, Jos!
Veel plezier met je "nieuwe" auto.
Mooi om te lezen dat je onder de indruk bent van zowel het bedrijf als het resultaat, Jos!
Veel plezier met je "nieuwe" auto.
De winst staat onder in de foto van BR, Jeffrey: van 184 pk naar 217 pk, en van 240 nm naar 343 nm.JeffreyRS schreef:Ben benieuwd wat je vermogenswinst is! De foto is bij mij niet duidelijk. Continu de tuning vind ik niks raars hoor. Dit lijkt mij juist de bedoeling!
- Minimaastricht
- Mod virus alert!

- Locatie: Maastricht
Bericht
Re: My Mini Cooper S
Mooi resultaat Jos, het is er dan toch eindelijk van gekomen; benieuwd hoe lang het gaat duren voor het "went" en je de volgende stap gaat zetten want de "smile" is zo verslavend.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- -Kev-
- 4 op een rij!

- Locatie: België - West-Vlaanderen
Bericht
Re: My Mini Cooper S
Amai Jos... de max!!
Wat een mooie resultaten en nog belangrijker een goed gevoel...
Blij dat alles zo lekker loopt.
Super!!
Mega veel plezier er mee gewenst
Wat een mooie resultaten en nog belangrijker een goed gevoel...
Blij dat alles zo lekker loopt.
Super!!
Mega veel plezier er mee gewenst
Onze sponsors



















