Storing of niet ??

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

Storing of niet ??

03 jun 2007, 00:06

Een paar dagen geleden ging ineens een lampje branden (motortje, verslechterde Emissiewaarde)
Mijn vriendin heeft daarop naar de garage gebeld om te vragen wat dit zou kunnen zijn.

Deze adviseerde om langs te komen, maar net voordat ze naar de garage wilde gaan was het lampje weer uit.
Wederom de garage gebeld , deze vertelde dat het nu geen nut meer had om langs te komen, en af te wachten.

Donderdag ging het lampje weer branden, wederom de garage gebeld en langs gegaan,
De garage heeft het systeem gereset. het lampje was weer uit.

Vrijdag brande het lampje weer, wederom de garage gebeld, nu kreeg ze iemand aan de telefoon die vroeg
wat voor benzine we tankte, ( we tanken altijd Ongelood 98, omdat dit volgens een aantal fora aangeraden wordt
bij een Cooper S blok, klopt dit ??)
Deze persoon vertelde ook dat dit aan de afstelling van de tuning kon liggen of dus aan de brandstof.
Hij vertelde dat we dit weekend maar wat pittiger met de Mini moesten rijden om hem "schoon" te rijden,
omdat deze Mini meestal gebruikt word voor kleine stukjes.

Vrijdag avond was het lampje weer uit, maar nu dus weer aan.

kan iemand ons helpen ???

Kan een Mini dealer ook wat doen aan de afstelling van Digitec Tuning ??
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 jun 2007, 10:06

98 tanken kan geen kwaad.. dat is alleen maar goed. Maar het kan inderdaad zijn dat het aan de tuning ligt... De dealer kan niks doen aan de afstellingen van DIGITEC...

Even flink schoonrijden van je cooper is nooit verkeerd... even de cat schoonbranden etc... goed goed goed warm rijden... en dan nog maar een keer proberen te resetten...

Iemand anders nog ideeen?

Groeten

Coen
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

03 jun 2007, 10:27

Dank je Coen

het is niet zo dat hij nooit warm gereden word
we rijden ook wel langere afstanden, maar door de week niet echt.
('s ochtends 10 km en 's middags 10 km)

in het weekend langere afstanden, dus zo "vuil" kan hij nou ook weer niet zijn toch ??

Kan Beek Racing wel wat doen aan deze Tuning ??
We willen er in de vakantie mee naar het IMM in Denemarken
en we willen wel dat het dan opgelost is.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 jun 2007, 10:32

Corgilist schreef:Dank je Coen

het is niet zo dat hij nooit warm gereden word
we rijden ook wel langere afstanden, maar door de week niet echt.
('s ochtends 10 km en 's middags 10 km)

in het weekend langere afstanden, dus zo "vuil" kan hij nou ook weer niet zijn toch ??

Kan Beek Racing wel wat doen aan deze Tuning ??
We willen er in de vakantie mee naar het IMM in Denemarken
en we willen wel dat het dan opgelost is.

Het is iig te proberen.. flink stuk snelweg knallen! lekker hoge toeren zodat het allemaal goed warm word... het enige wat beek hiermee gaat doen is nieuwe software uploaden.. dan is je probleem met het lampje wel weg! :D

cheers

Coen
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

03 jun 2007, 10:44

flink toeren en knallen hebben we gisteren al geprobeerd
180 en dan naar z'n 6 wel lachen om bij 180 nog een keer te schakelen.

(nu maar hopen dat meneer agent vrij was gisteren)

het is wel leuk dat scheuren, maar het lampje brand nog steeds

de software is 2 maanden geleden aangepast omdat er toen nog Duitse software inzat
deze is toen gewijzigd in Nederlands
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 jun 2007, 10:55

het kan even duren voordat het lampje weer uitgaat... Ik heb met mijn cooper gehad dat het lampje ging branden toen ik mijn spruitstuk monteerde... toen ik mijn orginele monteerde bleef het lampje branden... Pas na zo'n 500km ging het lampje automatisch uit... dus ik zeg.. goed warm rijden en beetje geduld hebben.. lukt het niet... rij dan even naar Beek tuning want die lossen het voor je op.

Wat bedoel je met de software van Duits naar Nederlands? Van de chip of van de MINI zelf?
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

03 jun 2007, 13:09

Ik weet het niet,
We lieten een klasse 3 alarm inbouwen.
Renova was niet blij omdat er Duitse software inzat.
deze hebben ze moeten wijzigen naar Nederlandse, volgens hun zegge
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 jun 2007, 13:11

Corgilist schreef:Ik weet het niet,
We lieten een klasse 3 alarm inbouwen.
Renova was niet blij omdat er Duitse software inzat.
deze hebben ze moeten wijzigen naar Nederlandse, volgens hun zegge

Owke.. vaag :S maar dat zal het iig niet zijn...

Ik zou ff 500km flink rijden zeg maar.. en dan kijken wat ie doet.. anders Digitec contacten (dacht dat ze "failliet" waren) en als dat niet werkt.. ff met Beek contacten..

Succes!
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

03 jun 2007, 13:42

Digitec bestaat (dacht ik inderdaad ook) niet meer.
we wachten nog wel even af.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

04 jun 2007, 10:24

Ik zou naar Beek gaan. Die kunnen de S goed optimaliseren waardoor je er nog meer plezier van hebt en zeker weet dattie nergens te arm loopt. Da's heel belangrijk en zeker als je naar Denemarken het gas zo nu en dan flink gaat raken!

Enne by the way; bij 180km/h kan ik nog 2X doorschakelen :s !! Bij 220-225km/h gaat ie pas naar z'n 6 als we aan het knallen zijn! Maarja het vermogen blijft bij ons ook alleen maar klimmen tot aan de begrenzer (+/- 7200rpm).
am
amokjeeh

04 jun 2007, 10:31

Ook een hardnekkig lampje gehad, uiteindelijk zoog ie ergens valse lucht waardoor het lampje elke keer ging branden, volgens mij hebben ze toen ook nog de bobine vervangen.

Maar goed ik ben a-technisch, dus hoe en wat geen idee :roll:
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

04 jun 2007, 11:13

Niet toevallig een ander spruitstuk gemonteerd ;) Met bijvoorbeeld een MTH spruitstuk gaat je lampje ook branden na een paar honderd kilometers rijden :)
Afbeelding
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

04 jun 2007, 17:23

wij niet, misschien de vorige eigenaar, maar dat lijkt me stug
dus toch een keer een afspraak maken bij Beek.

bedankt
super-ed
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Neede
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2006, 13:44

05 jun 2007, 10:04

Hoi, ik had vandaag hetzelfe met de mini. Onderweg al gemerkt dat de motor pas laat reageerde op mij rechtervoet. Toen ik hem eens goed wou intrappen begon hij te stotteren en daarna viel de power helemaal weg. Ook begon het lampje te branden. Na de auto een keer uit te hebben gedaan bleef het lampje branden. Dus maar vorzichtig naar het werk gereden. Garage gebeld en lan pas volgende week terecht. Is dit niet schadelijk voor de motor? De auto (cooper s 2005) moet over 2000 km ook voor de beurt. Wat is wijsheid??
Waarom vind ik vrouwelijke minirijders allemaal toch zo knap........
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

05 jun 2007, 18:50

De ene monteur zegt dat dit niet goed is voor de motor
de volgende zegt dat we juist een keer flink moeten doortrekken.

:?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”