Robert's ride...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Robert's ride...

05 sep 2017, 16:39

robertok schreef:BTW hij rijd in Apeldoorn Rond dus Robert?
Yep, heb je helemaal goed! :icon_top:
Jouw R53 ook al een paar keer gespot, was je blijkbaar aan t shoppen bij de Gamma Apeldoorn Zuid... :mrgreen:
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

05 sep 2017, 17:46

Robert schreef:
robertok schreef:BTW hij rijd in Apeldoorn Rond dus Robert?
Yep, heb je helemaal goed! :icon_top:
Jouw R53 ook al een paar keer gespot, was je blijkbaar aan t shoppen bij de Gamma Apeldoorn Zuid... :mrgreen:
Zuid echt? Haha ben eerder vaak bij Noord te vinden :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

05 jan 2018, 16:15

Robert schreef:Even wat plaatjes van de buitenkant van de nieuwe F60 Countryman JCW ALL4. (shakeit)

Afbeelding

Afbeelding

Dank voor de felicitaties.
Rijdt echt geweldig, ben er erg blij mee! :D

Bij mij om de hoek ! :) Asselsepad :D
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

05 jan 2018, 18:12

Klopt! :icon_top: Jammer dat je niet legaal mag doorrijden tot bijna aan het spoor. Had ik eventueel het ALL4-mechanisme daar eens kunnen proberen... :mrgreen: :mrgreen:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

10 jul 2024, 22:18

Zo....was een tijdje lekker rustig hier. Maar, er is weer nieuws. De MINI Countryman JCW (F60) is geruild voor een MINI Countryman SE JCW (U25). Ik ga het eens een tijdje elektrisch proberen. Hieronder een plaatje bij dit korte praatje, nog wachtend op de gele platen bij de dealer in de showroom. Ondertussen zitten de kentekenplaten erop, en zijn de eerste ongeveer 500 kilometers succesvol afgerond.
Anders foto's zullen nog wel volgen, alleen nog geen tijd (en zin) gevonden om leukere foto's te maken.
IMG_20240625_173051-scaled.jpg
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

11 jul 2024, 20:32

Zo, even wat tijd genomen om wat nettere foto's van de nieuwe Countryman te maken.
DSCN3166-scaled.JPG
DSCN3163-scaled.JPG
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

11 jul 2024, 20:33

Of wat in een meer bosrijke omgeving....
DSCN3174-scaled.JPG
DSCN3173-scaled.JPG
DSCN3172-scaled.JPG
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

14 jul 2024, 15:02

Zo Robert,

echt een hele mooie aanwinst en dikke JCW uitvoering, is deze volledig elektrisch? Benieuwd naar je ervaring.

Veel (rij)plezier toegewenst met de nieuwe aanwinst :icon_top:

Gr. Milco
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

17 jul 2024, 06:07

Yep, deze is volledig elektrisch. En dat rijdt echt fantastisch. Wellicht wat wennen aan het plannen van langere ritten. Voor de veelal stadsritjes is dat niet zo nodig. Rijbereik is rond de 400 kilometers op een batterijlading, voor mij ruim voldoende.
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

18 jul 2024, 19:47

Ik ben er ook wel van overtuigd dat elektrisch prima zal rijden. Helaas voor mij zijn dit soort auto's niet haal- / betaalbaar anders wist ik het wel. Vraagje, mag deze ook wat trekken en zo ja wat mag deze geremd cq ongeremd trekken?

Ik was ook aan het kijken voor misschien als 2de auto een 3 deurs MINI Elektrisch voor woon-/werkverkeer maar ze zijn ook 2de hands nog te duur voor mij. Hiernaast zijn er in onze wijk maar 2 laadpalen en die zitten aan de andere kant van de wijk. Een eigen laadpaal is bij ons niet mogelijk agv geen eigen oprit.

Ik ben in de maand juni naar Spanje geweest en je ziet langs de autobaan dat in Frankrijk al veel geïnvesteerd is in laadpalen, bij de tankstations zijn de laadpalen aanzienlijk uitgebreid en elk tankstation langs de tolweg heeft in principe laadpalen dus dat is al een stuk verbeterd. Een langere rit is een kwestie van plannen, zou ik geen moeite mee hebben. Nu met de benzine auto doen we het ook altijd lekker rustig, altijd 2 overnachtingen en `o'n 500km per dag dus dat zou elektrisch ook mogelijk zijn. Ooit gaat er hier ook wel 1 komen maar dat zal nog even op zich laten wachten.

Jij in ieder geval veel plezier met je mooie aanwinst :icon_top:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

18 jul 2024, 20:32

Hi Milco,

Dank voor je compliment. En ja, deze heeft een trekhaak, volgens kenteken mag er 1200kg geremd en 750kg ongeremd mee getrokken worden.
Ik heb een keer van de dealer een MINI Electric 3-deurs (van de eerst generatie dus) mee gehad om eens een weekend te proberen. Toen een rit naar Drenthe gemaakt. Dan ging op zich prima. Maar dezelfde dag terug zonder een laadpaal te bezoeken, dat lukte echt niet. En ja, het gros van mijn ritten is niet zo lang. Maar toch vond ik het rijbereik te klein van die uitvoering. Qua rijden was het echt wel een prima MINI.
Met de MINI Countryman SE kan ik zonder bijladen gewoon heen-en-weer naar Drenthe (retourtje van ong 250km, veelal snelweg/autoweg), en dan heb ik bij terug-aankomst nog zo'n 25/30% lading (als ik met 100% ben vertrokken). Dat vind ik best OK. En als je dan ineens nog even weg moet, dan kan dat ook gewoon. Dat rest-percentage lading zal in de winter wel lager zijn. Maar nog ruim genoeg om heen-en-weer te rijden.
Wat betreft laden onderweg, natuurlijk van te voren wat plannen. Maar ook belangrijk is om te kijken, tijdens de rit, of de laadpaal wel vrij is. De navigatie in de MINI laat dit gelukkig zien. Zo niet, dan niet doorjakkeren tot 0% lading, maar kijken of je kan uitwijken naar een andere oplaadlocatie. In de jaren dat Tesla in grote opkomst was, stonden er lange rijen voor de superchargers. En ja, als je per se die lader moet hebben, omdat je de volgende niet haalt... Dat is dan een dikke streep door je tijdsplanning.

En tot nu toe alleen maar met een lach achter het stuur gezeten. Dus qua plezier in het rijden, komt het wel goed. :icon_top:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator

19 jul 2024, 20:46

Robert, gefeliciteerd met je elektrische Countryman.
Ikzelf ben nog niet om voor de aanschaf van een elektrische auto.
De elektrische auto's met een goede actieradius zijn me te duur.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

19 jul 2024, 21:30

Dank u! :icon_top:

Enne, iedereen mag nog eigen keuze maken met de aanschaf van een wagen. Of dat elektrisch is, of brandstof. Nu is de keuze er nog. Over een aantal jaren wordt de keuze beperkt door de EU-regelgeving.
Maar goed, elektrisch rijden geeft veel meer rust, vind ik. In het begin is het wel een vreemd idee. Je hoort immers niks, en toch wil de auto rijden. En ook tijdens het rijden is er de rust, en tegelijkertijd ook het beschikbare vermogen. Vloer het pedaal, en de MINI schiet vooruit. (mag ook in andere wagens hoor; zelfde idee, zelfde gevoel.) Het lijkt met veel meer gemak te gaan dan de brandstof auto's.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

03 nov 2024, 10:51

Een tijdje geleden de eerste software-update gehad op de MINI Countryman U25. Je krijgt via de MINI-app een signaal dat er een update klaar staat, je download de update dan op je telefoon. En als je de telefoon verbindt met de MINI, dan wordt de update daar geladen en geïnstalleerd. En dat ging vlekkeloos. Wel even een tijdje wachten (ong 20 minuten) tijdens de installatie, maar daar krijg je van te voren een melding van dat je de MINI tijdelijk niet kan gebruiken.

Oh, en ook nog de accu redelijk ver leeggereden. Op de snelweg werd de navigatie een beetje 'paniekerig', telkens werd er naar de dichtstbijzijnde snellader verwezen. Maar rijbereik was steeds nog groter dan de afstand tot de eindbestemming, waar ook een laadpaal staat. Dus dan maar doorrijden, en kijken wat er gebeuren zou. Uiteindelijk met nog zo'n 3% lading, 9km verwacht rijbereik, bij de laadpaal aangekomen. De laadpaal was gelukkig beschikbaar, en kon ik de MINI weer bijladen.
9km-range.jpg
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

03 nov 2024, 21:53

Klinkt als hetzelfde van een benzinetank tot het laatste streepje leeg rijden, dat kan ook beste wel billen knijpen zijn dat je het nog gaat halen. :icon_top: . Bevalt ie nog goed Robert?

Terug naar “Show your ride”