Ik heb vorige week een R53 Cooper S gekocht. Ik wilde graag een eerste type New MINI, omdat ik betrokken was bij de introductie van dat model en er goeie herinneringen aan heb. Bij het rondkijken op Marktplaats kwam ik een hele mooie tegen en dit is 'm geworden:

Hij is door de vorige eigenaren (o.a. via Beek) behoorlijk onder handen genomen met o.a.:
- aero bumper pakket
- een aantal GP achtige zaken (daar twijfel ik nog over)
- JCW delen: kuipstoelen, carbon dashboard, alcantara stuur en pook
- JCW tuning pakket via de dealer (meeste is er weer af door de extremere tuning)
- Beek: cilinderkop bewerkt, 500cc injectoren, Catcams fase 2 nokkenassen, grotere intercooler, methanol injectie, kleine pulley, Beek uitlaat met race kat en custom spruitstuk, Krumm bypass, sinter koppeling, vibratech motorsteunen, enz. Er zit een uitdraai bij van 260pk...
- verder is er veel recent vernieuwd (o.a. Tarox remmen rondom, onderblok, stuurbekrachtiging, kachelradiator, dynamo, voorruit, enz.)
Ben er in de laatste anderhalve week zelf ook lekker mee aan de slag gegaan:
- 4-punts gordels uitgebouwd en standaard gordels er weer in;
- nieuwe Michelins voor
- airco laten vullen
- level sensor in het methanolsysteem repareren en in de draadboom solderen
- deurvangers gerepareerd (kan makkelijk zelf)
- gisteravond de extra VDO metertjes ingebouwd (liep er tegenaan op Ebay.co.uk), moest nog wel ff de kabelboom zelf maken en een olietemp. sensor op de kop tikken:

Ik ben lekker bezig al zeg ik het zelf... En het is een leuke aanvulling op de rest van het wagenpark posting.php?mode=post&f=9#