Ik heb al aardig lopen zoeken maar kom er niet uit!
Kan iemand mij vertellen of er een groot verschil zit tussen de bak in bovengenoemde auto's?
Ik vind de CVT bak in de R50 (2002) die ik heb niet geweldig en overweeg een S met automaat te kopen. Is deze bak dusdanig veel beter? Of ook zo'n lawaaierig vliegwiel wat met een schok in z'n D gaat!?
Zijn er ergens specs te vinden van de verschillende modellen?
Thanks!
Verschil automaat R50 en R53
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Verschil automaat R50 en R53
In de R53 zit een Aisin GA6F21WA, oftewel een conventionele automaat met zes versnellingen en een koppelomvormer. Heel wat anders dan de CVT van de R50! 

- tdeleeuw
- Leerling Mini lid
Bericht
Thanks Martijn! Klinkt goed!
Ik heb een paar jaar in een auto met een 4 traps moderne(re) automaat gereden, een AL4 geloof ik. Dat was echt een groot verschil.
Zo'n 6 traps moet dan helemaal top zijn!
Ik heb een paar jaar in een auto met een 4 traps moderne(re) automaat gereden, een AL4 geloof ik. Dat was echt een groot verschil.
Zo'n 6 traps moet dan helemaal top zijn!
- CooperS2005
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb geen ervaring met de R50 CVT, maar onze R53 FL heeft de sportautomaat met de flippers aan het stuur en dat bevalt erg goed 
Echter als je het maximale uit je R53 wil halen qua tuning dan moet je geen automaat pakken aangezien de automaatbak softwarematig veiligheidrestricties heeft.

Echter als je het maximale uit je R53 wil halen qua tuning dan moet je geen automaat pakken aangezien de automaatbak softwarematig veiligheidrestricties heeft.
- tdeleeuw
- Leerling Mini lid
Bericht
Thanks, ik kies voor een automaat om het comfort. Rij toch meestal woon/werk en ik denk dat de S met die Aisin bak daar prima geschikt voor is 

- CooperS2005
- 4 op een rij!
Bericht
Dat zeker!!! en met D/SD/SM standen genoeg keus voor elke moodtdeleeuw schreef:Thanks, ik kies voor een automaat om het comfort. Rij toch meestal woon/werk en ik denk dat de S met die Aisin bak daar prima geschikt voor is

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors