Brembo remmen?
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Brembo remmen?
Nu weet ik het niet meer.. wat te doen brembo remmen of works? wat zijn jullie ervaringen? De huidige remmen zijn echt waardeloos, veel te hard trappen en soms fading.. gaat lekker..NOT! Zit toch echt te denken aan de brembo's maar heb je ook spoorverbreders nodig met 18Inch works wielen?
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hey hans,
Ik heb het ook allemaal uitgezocht. De brembo's zijn wel de beste maar hebben inderdaad spacers nodig, en 20mm per kant vindt ik te veel!
MTH heeft ook een set vergelijkbaar met brembo, die wel op de standaard wielen passen 17'. Maar die zijn prijs/kwaliteit te duur!
Works is volgens mij de beste optie, en niet duur bij timmermans!
Ik heb benito hier een mailtje over gestuurd ook of hij er RVS remleidingen bij kan leveren.
Zodra ik meer weet laat ik het even weten.
Verdere info zie (Gezocht :big brake set)
GR.werner
Ik heb het ook allemaal uitgezocht. De brembo's zijn wel de beste maar hebben inderdaad spacers nodig, en 20mm per kant vindt ik te veel!
MTH heeft ook een set vergelijkbaar met brembo, die wel op de standaard wielen passen 17'. Maar die zijn prijs/kwaliteit te duur!
Works is volgens mij de beste optie, en niet duur bij timmermans!
Ik heb benito hier een mailtje over gestuurd ook of hij er RVS remleidingen bij kan leveren.
Zodra ik meer weet laat ik het even weten.
Verdere info zie (Gezocht :big brake set)
GR.werner
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En nu al heb ik beetje steenslagschade bij dorpels zonder spacers... moet je nagaan!Hans schreef:20mm vind ik ook best veel.. zie de foto van die duitser, de wielen steken helemaal uit!![]()
Ja, dat is wel wat ja. Vergelijkbaar met Brembo en volgens mij geen spacers. De MINI XXL's zijn ook met AP's uitgerust (tja, moeten ook meer dan 2000 kg. stoppen).Hans schreef: En van AP Racing? is dat wat?
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is hier iemand dealer van in nederland waar ik wat informatie kan inwinnen, en ook met event problemen?.Mini Poeper schreef:En nu al heb ik beetje steenslagschade bij dorpels zonder spacers... moet je nagaan!Hans schreef:20mm vind ik ook best veel.. zie de foto van die duitser, de wielen steken helemaal uit!![]()
Ja, dat is wel wat ja. Vergelijkbaar met Brembo en volgens mij geen spacers. De MINI XXL's zijn ook met AP's uitgerust (tja, moeten ook meer dan 2000 kg. stoppen).Hans schreef: En van AP Racing? is dat wat?
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb de AP's gevonden. Hier zijn ook 20mm spacers nodig!
http://www.minispeed.co.uk/new_mini/ind ... m-apracing
http://www.minispeed.co.uk/new_mini/ind ... m-apracing
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Was er in 1e instantie ook huiverig voor, maar het bevalt na één jaar rijden erg goed en remt nóg goed
. Beter dan de Works-remmen ooit zullen doen. Je hebt wel een beperking van de stuuruitslag nodig, dacht ik.
Ik heb sinds één jaar ook de Brembo Junior Gt (incl. 20 mm spacers) en de JCW-velgen onder mijn Works. Ik heb ook het sportonderstel van JCW!!!Hans schreef:20mm spacers is echt geen optie voor mij.. heb ff zitten meten maar..ga denk ook maar voor works remmen..
Was er in 1e instantie ook huiverig voor, maar het bevalt na één jaar rijden erg goed en remt nóg goed

- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik hinkte op 2 gedachten, nl:
1. Ik wilde graag mijn JCW compleet Works houden dus het liefst Worksremmen (maar dan wel goede!!!!)
2. Ik wilde de beste remmen, voor een betaalbare, prijs hebben.
Ik heb uiteindelijk voor 2 gekozen, nl de Brembo Junior GT, omdat de Works-remmen in geen velden of wegen een match zijn voor de Brembo's.
En ik gun mijn Mini alleen het beste, vooral op remgebied en p.s. ze zijn ook mooi ferrari-rood
.
Jouw opmerking over "geen gezicht" vind ik een belediging voor mijn Mini
. Je hebt mijn Mini dus nooit gezien anders zou je zo'n opmerking niet maken
.
De 20 mm spacers is geen optimale oplossing zoals al eerder gezegd: maar ik ben na één jaar Brembo rijden blij dat ik geen Works-remmen gekozen heb.
Overigens: mijn eigen dealer heeft de Brembo's eronder gezet en die zou het nooit gedaan hebben als hij het niet vertrouwde.
Voor foto's zie mijn gallery.
Ik heb zééééééééééééééééér uitvoerig nagedacht of ik Works-remmen of andere remmen wilde.werner schreef:Als je voor spacers gaat gebruiken zou ik het achter ook doen, anders geen gezicht !. Maar ik denk dat de works set de beste optie is, ook i.v.m. inruil! en event problemen bij APK keuring!
Ik hinkte op 2 gedachten, nl:
1. Ik wilde graag mijn JCW compleet Works houden dus het liefst Worksremmen (maar dan wel goede!!!!)
2. Ik wilde de beste remmen, voor een betaalbare, prijs hebben.
Ik heb uiteindelijk voor 2 gekozen, nl de Brembo Junior GT, omdat de Works-remmen in geen velden of wegen een match zijn voor de Brembo's.
En ik gun mijn Mini alleen het beste, vooral op remgebied en p.s. ze zijn ook mooi ferrari-rood

Jouw opmerking over "geen gezicht" vind ik een belediging voor mijn Mini

De 20 mm spacers is geen optimale oplossing zoals al eerder gezegd: maar ik ben na één jaar Brembo rijden blij dat ik geen Works-remmen gekozen heb.
Overigens: mijn eigen dealer heeft de Brembo's eronder gezet en die zou het nooit gedaan hebben als hij het niet vertrouwde.
Voor foto's zie mijn gallery.
Laatst gewijzigd door Miniboard op 28 mar 2006, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Volgens mij bedoelt Werner dat hij het geen gezicht 'lijkt' te vinden dat de voorwielen twee centimeter meer naar buiten staan dan achter. Hij bedoelt dat je 't dan ook achter moet doen.Miniboard schreef: Jouw opmerking over "geen gezicht" vind ik een belediging voor mijn Mini. Je hebt mijn Mini dus nooit gezien anders zou je zo'n opmerking niet maken
.
Onze sponsors