Ik ben Robin, nieuw op dit forum. Ik heb mijzelf enkele weken geleden een leuk cadeautje gedaan: een hele mooie Mini Cooper uit 2009.
Ik ben 20 jaar, bijna drie jaar in het bezet van mijn rijbewijs en heb eigenlijk al die tijd geroepen dat ik een bmw wilde kopen. Ik ben altijd verliefd geweest op de e46 coupe, maar ik ben toch steeds niet tot aankoop aangegaan. Het is al een wat oudere auto, groter en dus zwaarder, verbruiken wat meer…
Een paar weken geleden kwam in eens het onderwerp mini aan bod. Best leuke autootjes om te zien, niet zo groot en zo zwaar dus scheelt wat in de mrb (heb eigenlijk ook geen grote auto nodig) en het schijnt een fantastisch sturende auto te zijn… Ik ben vrij groot dus ik vroeg me af of ik er wel goed in kon zitten. Toch maar is een proef ritje gaan maken dan….
Ik wilde eigenlijk een proefrit gaan maken in een cooper s, altijd leuk wat meer vermogen, maar die stonden niet echt in de buurt te koop en ik wilde toch eerst is weten of een mini ansich wel bij mij past.
Zo gezegd, zo gedaan en een afspraak gemaakt voor een proefrit in een 120pk sterke cooper. Ik ging zitten en ik was positief verrast over de ruimte die ik had. Dan maar even een stukje rijden…. Eenmaal aan het sturen was ik natuurlijk helemaal verkocht. Een cooper s leek me in eerste instantie wat leuker, maar 120pk was eigenlijk ook vlot zat. Ik ben nog jong dus ik moet eigenlijk ook niet meteen te groot beginnen.
Eenmaal terug van een zeer vermakelijke proefrit om de tafel gegaan om te kijken wat er prijs mogelijk was. Naar huis gegaan, nachtje over geslapen, nogsteeds even enthousiast dus die dag weer terug en een handtekening gezet. Het ging allemaal iets sneller dan verwacht en dat was hem dan…. Na drie jaar bmw’s bekijken eindelijk mijn eerste eigen auto! Toch nog een klein beetje een bmw geworden.
Hartstikke blij met mn auto en veel plezier kilometers gemaakt de aflopen afgelopen weken.
Een paar kiekjes:

Overall ben ik erg tevreden met mijn aankoop, ik heb alleen een probleempje met het toerental. Dit zal ik in een ander topic beschrijven.
Mvg, Robin