Sinds juni 2017 eigenaar van een uit Duitsland geïmporteerde Clubman Cooper S uit 2007. Ik heb hem gekocht van de tweede Nederlandse, en in totaal derde, eigenaar. Het was mijn eerste echte auto, hiervoor reed ik in een Renault 4 van mijn ouders. Zelf compleet petrolhead, dus mijn auto moest en zou een leuke auto worden, dus naast een Mini stonden onder andere een Clio RS, Megane R25/26, Focus ST, BMW 125 op het lijstje. Uiteindelijk toch verliefd geworden op de Mini.
Ondanks de bekende problemen met de eerste generatie Clubman kon ik dit model toch niet uit mijn hoofd zetten. Dit exemplaar paste uiteindelijk binnenbudget, en leek (volgens de boekjes) recent de ketting vervangen te hebben. Helaas in het eerste half jaar van eigenaarschap (toch) tegen de ketting en brandstofpomp aangelopen. Dus die zijn inmiddels al vervangen.
Desondanks al veel plezier beleefd aan Shrek (met dank aan mijn vriendin, die de schaduw eruit vindt zien als..), en nog steeds tovert hij geweldige grijnzen op de gezichten van iedereen die er in rijdt.
Zo zag Shrek volledig stock uit:

Niet heel lang nadat ik Shrek in het bezit had, ben ik bij Roel langs geweest om een set Eibach veren te laten monteren. Zodat Shrek wat lager bij de grond lag en er nog mooier uit kwam te zien, en hij zich nog beter ging gedragen in de bochten.
Inmiddels staat Shrek er dus zo bij:

Optisch is er, afgezien van LEDjes in de mistlampen, sindsdien weinig meer aan Shrek veranderd, maar onderhuis wel.
De mods tot nu toe:
- Beek Auto Racing Software (210pk-290Nm)
- NGK High Performance Iridium Bougies
- Middendemper delete dmv Milltek Non-Res Catback onderdelen (volledig Catback staat op de planning)
- Eibach Sportveren (-30mm)
Er staat dus binnenkort een serieuze mod op de planning (HINT: Bij Martijn Schols). Een update daarover zal tzt volgen.
Het doel is om uiteindelijk een OEM+ Sleeper van Shrek te maken. Waarbij dingen als Milltek Catback en Cold Air intake op het korte termijn lijstje staan, en een schroefset, mooie kuipstoelen en een custom stuurtje voor nu op het langere termijn lijstje staan.