* Met spacers breng je bestaande velgen verder naar buiten.
* Met spacers kun je ook een grotere velg-ET waarde corrigeren.
RDW quote:
"Spoorbreedte mag zonder herkeuring max 2% afwijken van de fabriekswaarde"
Is spoorbreedte nu:
- van midden band to midden band gemeten? En wanneer? Belast of onbelast?
- Of van flens tot flens?
Dus als ik bredere banden monteer én ze verder naar buiten plaats... maar het midden van de band blijft binnen de 2%...
Spoorbreedtes R50
v 1458mm
a 1466mm
huidige velg:
5,5J R15 ET 45 met 175/65
nieuwe velg:
7J ET52 met 205/45
spoorbreedte wordt 14mm minder agv de nieuwe ET. Met 15mm spacers aan beide zijden wordt dat +16mm.
En dat is afgerond slechts 1,1% vd originele spoorbreedte...
![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.png)
![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.png)
of sla ik de plank ergens helemaal mis?
[edit: nieuwe bandmaat toegevoegd]
Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk