Hahahaha vet man! Die blijft trouwens wel lang open als je er niet mee rijd. Hoe is het tijdens het rijden? Kan je een filmpje maken dat je voorbij komt rijden en schakelt en ook een van uit het interieur gefilmd o.i.d.? Ben er wel benieuwd naar. Het klinkt in ieder geval indrukwekkend.
Ik heb net mijn ChaseCam binnengekregen:
Komt dus mooi uit
Dit ga ik gebruiken icm mijn digitale fotocamera. Verwacht dus geen superkwaliteit.
Ik zal zo snel mogelijk wat filmpjes maken
Kan je hem niet afstellen, want de preciese druk in je inlaatspruitstuk is cruciaal. De turbo spoelt namelijk op tot dat je gas geeft, dan wordt ie afgeremd door de tegendruk in je inlaatspruitstuk, door wat lucht af te blazen wordt de tegendruk verminderd en zal je turbo dus lekkerder en sneller blijven spoelen. Dit zorgt ook voor een stukje minder belasting en slijtage voor de turbo. Blaas je echter te veel lucht af dan moet je wel weer heel veel druk opbouwen bij t gas er op. Dit ding zal dus je turbogat bij schakelen nog korter moeten maken.
Waarom weet ik dit allemaal: Hiervoor had ik een oude saab turbo met een flink turbo gat en dan ineens bij 2500toeren een mega boost. Die recirculating valve werkte super bij mij en hielp enorm, terwijl die blow off valve voor problemen zorgde. Daarom mijn vragen idd. Ik vind dit soort dingen altijd wel interessant
normaal heeft forge een standaard veer in de dumpvalve zitten... waardoor het voor de standaard auto prima is... Mocht je dik gaan tunen.. andere turbo enz.. dan kun je kiezen om een andere veer erin te doen zodat hij langer dichtblijft etc... the sky is the limit