Beste mini fans,
Even mezelf voorstellen. Ben sinds een half jaar een Mini Cooper S eigenaar.
Model 2007 R56. Op de teller staat 135.000 kilometer gelopen en is destijds uit Duitsland geïmporteerd.
De auto was in goede staat. Voor het kopen heb ik een Apk-keuring laten doen.
Afgelopen week ben ik met pech op de weg komen te staan. Na controle bleek dat de olie op was. (olie zelf wel gecontroleerd alleen de pijl was niet duidelijk genoeg)
Zodra ik de motor wil starten wil de ketting niet meer draaien. Mogelijk is deze kapot gegaan.
De garage gaf aan dat ik kan beginnen met het zoeken naar een nieuwe motor.
Een gereviseerde motor is bizar duur. Ik zou deze dan ook uit het buitenland willen halen in de hoop dat ze daar goedkoper zijn.
Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden. Andere ideeën zijn ook welkom.
Groet,
Minos
Motor kapot (revisie?)
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Motor kapot (revisie?)
Ik zou dit bij een van de mini specialisten laten maken
Roy Spenkelink of Martijn Schols
Wel zuur dat alles kapot, olie is zo belangrijk om op peil te houden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roy Spenkelink of Martijn Schols
Wel zuur dat alles kapot, olie is zo belangrijk om op peil te houden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Re: Motor kapot (revisie?)
Probeer eerst maar eens te achterhalen wat precies de oorzaak is en wat er daadwerkelijk is beschadigt.
Misschien is door olie tekort de distributieketting spanner kapot gegaan. Daardoor kan de ketting het begeven. In zo'n geval is met een cilinderkop revisie je auto weer gemaakt. Een reparatie van ca 1200€
Een gebruikt blok kost ca 1500-2000€. Een revisie blok al gauw het dubbele. Daarbij komen bij beide ook nog de arbeidsuren.
Vind ik persoonlijk toch een groot verschil in mogelijke reparatiekosten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Misschien is door olie tekort de distributieketting spanner kapot gegaan. Daardoor kan de ketting het begeven. In zo'n geval is met een cilinderkop revisie je auto weer gemaakt. Een reparatie van ca 1200€
Een gebruikt blok kost ca 1500-2000€. Een revisie blok al gauw het dubbele. Daarbij komen bij beide ook nog de arbeidsuren.
Vind ik persoonlijk toch een groot verschil in mogelijke reparatiekosten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
- Minos
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Motor kapot (revisie?)
Hallo CasR,
Dat is iid een goeie. Ik zal de monteur vragen of het probleem hier zit.
Weekend bij ik bij de garage en wordt de motor deels uit elkaar gehaald. Hopelijk zal hier alles tevoorschijn komen.
Kwa kosten heb je groot gelijk.
Een begeven distributie kan dus wel gereviseerd/gerepareerd worden?
Dat is iid een goeie. Ik zal de monteur vragen of het probleem hier zit.
Weekend bij ik bij de garage en wordt de motor deels uit elkaar gehaald. Hopelijk zal hier alles tevoorschijn komen.
Kwa kosten heb je groot gelijk.
Een begeven distributie kan dus wel gereviseerd/gerepareerd worden?
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Re: Motor kapot (revisie?)
Het hangt er vanaf wat er kapot is gegaan en waardoor.
Een olie tekort waardoor er geen smering heeft plaatsgevonden kan ook ervoor zorgen dat alles letterlijk vastloopt.
Dan is het volledige revisie noodzakelijk en zelf misschien wel onmogelijk.
De 'gebruikelijk' distributieketting en geleidingen en spanner probleem is vaak zonder extreme kosten op te lossen. Maar ook hier geldt weer wat is er allemaal kapot. Alleen enkele kleppen of ook de cilinderwand en of de zuiger(s) ook vervangen moeten worden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Een olie tekort waardoor er geen smering heeft plaatsgevonden kan ook ervoor zorgen dat alles letterlijk vastloopt.
Dan is het volledige revisie noodzakelijk en zelf misschien wel onmogelijk.
De 'gebruikelijk' distributieketting en geleidingen en spanner probleem is vaak zonder extreme kosten op te lossen. Maar ook hier geldt weer wat is er allemaal kapot. Alleen enkele kleppen of ook de cilinderwand en of de zuiger(s) ook vervangen moeten worden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
- Minos
- Nieuw Lid
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Re: Motor kapot (revisie?)
Ik mag aannemen dat de cilinderkop ook wordt verwijderd?
De kleppen zullen de zuigers hebben geraakt als de distributie ketting zijn werk niet meer heeft gedaan.
Eerst controleren of de kleppen alleen de zuiger hebben geraakt en niet de cilinderwand is beschadigd of de cilinderkop zelf.
Nu alleen een distributieketting erin zetten is zonde van de tijd en geld.!
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
De kleppen zullen de zuigers hebben geraakt als de distributie ketting zijn werk niet meer heeft gedaan.
Eerst controleren of de kleppen alleen de zuiger hebben geraakt en niet de cilinderwand is beschadigd of de cilinderkop zelf.
Nu alleen een distributieketting erin zetten is zonde van de tijd en geld.!
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
- Minos
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Motor kapot (revisie?)
Dank voor je reactie. we hebben idd de cilinderkop er afgehaald.
De eerste drie cilinders zijn in goede staat. Alleen de kleppen van de 4de cilinder zullen worden vervangen.
Opvallend is dat de vacuumpomp het ook niet meer doet.
Hiermee wordt ook een aantal pakkingen vervangen. Hierna zullen ze de motor terugbouwen en in de auto terug zetten.
Hoop dat de motor hierna weer gaat draaien.
De eerste drie cilinders zijn in goede staat. Alleen de kleppen van de 4de cilinder zullen worden vervangen.
Opvallend is dat de vacuumpomp het ook niet meer doet.
Hiermee wordt ook een aantal pakkingen vervangen. Hierna zullen ze de motor terugbouwen en in de auto terug zetten.
Hoop dat de motor hierna weer gaat draaien.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors