Dennis R53 Checkmate. Van R53 ---> R52S!
- DennisR53
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Dennis R53 Checkmate “Nieuwe updates”
Die foto’s zijn inderdaad bij Epen gemaakt.MiniCooperSJCW schreef: ↑07 jan 2019, 13:19Mooie foto`s zijn die op de weg naar epen gemaakt nice kom zelf uit maastricht![]()
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Weer mooie mods Dennis en ik vind het 1 van de mooiere R53's
Staat er mooi bij
Gr. Milco

Staat er mooi bij
Gr. Milco
- DennisR53
- 4 op een rij!
Bericht
Al was hij dan wel in goede handen gekomen
Thanks Milco!
Ik had er zeker veel spijt van gehad als hij weg was geweest. Daarom ben ik nu ook zo blij dat ik hem heb kunnen houden en nog verder eigen kan makenDennisHart schreef: ↑10 jan 2019, 22:28Super dat ik die nooit gekocht heb van je, anders had je alleen maar spijt gehad![]()

Al was hij dan wel in goede handen gekomen

- MiniG043
- Nieuwsgierig
Bericht
Nette kleine mods! Ook de lampen zien er nog redelijk oem uit.
Foto's bij Epen doen het altijd goed mooi plekje en lekker rijden daar
Foto's bij Epen doen het altijd goed mooi plekje en lekker rijden daar

- niekcarfreak
- NMC Moderator
- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Mooi ding, auto staat nog steeds op verlagingsveren? En welke bandenmaat rij je mee?
2003 R53
- DennisR53
- 4 op een rij!
Bericht
Hij staat inderdaad nog op de eibach verlagingsveren en rijd op originele maat banden. 215/45r17 als ik me niet vergis.
- DennisR53
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Dennis R53 Checkmate "Airtec IC en onderhoud''
Afgelopen week de zoektocht gestart naar de olielekkage. De mini verbruikt gelukkig weinig olie, alleen lekt hij wel. Dit wou ik toch eens gaan aanpakken dus ben de zoektocht gestart en gelijk een aantal pakkingen vervangen.
Begonnen met de krukassensor Oring, hier bleek hij niet te lekken.

Hij bleek wel te lekken bij de carterpakking, deze dus ook gelijk vervangen voor een nieuwe met wat vloeibare pakking ertussen. Waarschijnlijk lekt hij ook wat bij de krukaskeerring.
Aangezien ik toch al veel los had, besloten om ook de Supercharger eraf te halen en deze gelijk te voorzien van nieuwe en verse olie.

De kleur en hoeveelheid olie wat in de compressor zat viel me alleszins mee!

Ondertussen er nog achter gekomen dat de ventilator van de stuurbekrachtiging vast zat en dus vervangen moest worden. Gelukkig had Davy deze op voorraad dus dezelfde avond nog een nieuwe gehaald.
Eenmaal bij Davy zijn me nog een aantal dingen aan mijn vingers blijven plakken
Ik ging voor een ventilatortje en kwam thuis met een Airtec intercooler en een strut brace
Ondertussen zit alles weer gemonteerd incl de intercooler en strutbrace.
Tot op heden blijft de carterpakking droog, alleen zal hij af en toe een druppel laten vallen door de krukaskeerring en lekt hij gelukkig geen koelvloeistof.
Bijgevoegd wat plaatjes die me blij maken
Airtec intercooler:

Strut brace:

Begonnen met de krukassensor Oring, hier bleek hij niet te lekken.

Hij bleek wel te lekken bij de carterpakking, deze dus ook gelijk vervangen voor een nieuwe met wat vloeibare pakking ertussen. Waarschijnlijk lekt hij ook wat bij de krukaskeerring.
Aangezien ik toch al veel los had, besloten om ook de Supercharger eraf te halen en deze gelijk te voorzien van nieuwe en verse olie.

De kleur en hoeveelheid olie wat in de compressor zat viel me alleszins mee!

Ondertussen er nog achter gekomen dat de ventilator van de stuurbekrachtiging vast zat en dus vervangen moest worden. Gelukkig had Davy deze op voorraad dus dezelfde avond nog een nieuwe gehaald.
Eenmaal bij Davy zijn me nog een aantal dingen aan mijn vingers blijven plakken

Ik ging voor een ventilatortje en kwam thuis met een Airtec intercooler en een strut brace

Ondertussen zit alles weer gemonteerd incl de intercooler en strutbrace.
Tot op heden blijft de carterpakking droog, alleen zal hij af en toe een druppel laten vallen door de krukaskeerring en lekt hij gelukkig geen koelvloeistof.
Bijgevoegd wat plaatjes die me blij maken

Airtec intercooler:

Strut brace:

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Goed bezig geweest Dennis, blijft een beauty 

- DennisR53
- 4 op een rij!
Bericht
Het onderhoud van vorige week is gelukkig geslaagd en de olielekkage is verholpen
Sindsdien geen druppel olie meer gevonden op de grond en alles blijft mooi op peil
Wel merk ik tijdens gas geven en gas los laten dat het motorblok beweegt. Welke rubbers moet ik vervangen om dit tegen te gaan? En welke moet ik dan pakken, powerflex?
Dit merk ik trouwens al langer.
Verder merk ik dat de auto een beetje een jo-jo effect heeft tijdens rustig acceleren. Bougies, kabels, bobine en bypass valve zijn al eens vervangen.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Sindsdien geen druppel olie meer gevonden op de grond en alles blijft mooi op peil

Wel merk ik tijdens gas geven en gas los laten dat het motorblok beweegt. Welke rubbers moet ik vervangen om dit tegen te gaan? En welke moet ik dan pakken, powerflex?
Verder merk ik dat de auto een beetje een jo-jo effect heeft tijdens rustig acceleren. Bougies, kabels, bobine en bypass valve zijn al eens vervangen.
- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Heb ik ook iets last van, vollast niet maar deellast wel. Watvoor software heb je?DennisR53 schreef: ↑20 feb 2019, 21:12Het onderhoud van vorige week is gelukkig geslaagd en de olielekkage is verholpen![]()
Sindsdien geen druppel olie meer gevonden op de grond en alles blijft mooi op peil![]()
2003 R53
- DennisR53
- 4 op een rij!
Bericht
Software is nog origineel. Idd voornamelijk bij deellast.Sanderz schreef: ↑20 feb 2019, 22:14Heb ik ook iets last van, vollast niet maar deellast wel. Watvoor software heb je?DennisR53 schreef: ↑20 feb 2019, 21:12Het onderhoud van vorige week is gelukkig geslaagd en de olielekkage is verholpen![]()
Sindsdien geen druppel olie meer gevonden op de grond en alles blijft mooi op peil![]()
- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Hmm ok, ik dacht nl dat het wel eens aan de software zou kunnen liggen.
2003 R53
Onze sponsors