R53 tracktool verkocht! En nou..?
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Laat even weten wanneer je weer eens naar TT of Zandvoort gaat, kom ik ook even een trackday doen met BRM. Kijken of ik je kan bijhouden (of andersom)
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Na de verkoop van mijn LTEC Pro’s ben ik een tijdje op zoek geweest de juiste stoelen die ook bij mijn schouders mooi aansluiten zodat ik t.z.t. kan overstappen op 4-punts gordels. Uiteindelijk bleek dat Bimarco Futura stoelen (worden ook verkocht door o.a. LTEC en RRS) perfect aansluiten en ook binnen budget passen. Via het forum heb ik een setje RRS Futura’s kunnen kopen en geven een goede zitpositie in de Mini.
Een tijdje geleden heb ik al een setje Silver Project control arms gekocht en die worden tegelijk met de GAZ schroefset gemonteerd. Komende week staat het monteren van het onderstel, remklauw rechtsachter, remblokken rondom inclusief nieuwe remvloeistof en een verse APK op de planning, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden!
Een tijdje geleden heb ik al een setje Silver Project control arms gekocht en die worden tegelijk met de GAZ schroefset gemonteerd. Komende week staat het monteren van het onderstel, remklauw rechtsachter, remblokken rondom inclusief nieuwe remvloeistof en een verse APK op de planning, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden!
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
- MiniG043
- Nieuwsgierig
- Locatie: Maastricht
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Net interieur zo en strak met de kooi zo! Stoelen zien er ook goed uit net model
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Vorige week is de GAZ schroefset gemonteerd en is de Mini uitgelijnd en uitgewogen, komt met een volle brandstoftank van 45 liter zonder bestuurder/passagier op 1154kg (63% gewicht op vooras, 37% op achteras). Wat een verschil is dit onderstel ten opzichte van het standaard onderstel met verlagingsveren! De stance vind ik zo perfect, iets hoger dan met de verlagingsveren en de demping staat nog op standje ‘comfort’. Enige ‘probleem’ wat ik nog heb ik een soort metalen bonk/tik in de voorste veerpoten, alles lijkt goed gemonteerd en vast te zitten. Ik heb nog even gedacht aan het zetten van de veren, maar wil tot op heden nog niet verdwijnen…
Ook de remblokken en remvloeistof zijn vervangen, DS3000 voorzijde en DS2500 achterzijde. De eerste indruk is erg positief (koude bite is al beter dan de Yellowstuff blokken) maar moeten zich uiteraard nog bewijzen op het circuit. Ze piepen al wel lekker!
Via de New Mini Club heb ik een setje mistlampen gekocht en daarvan ga ik brake ducts maken om de boel wat beter te koelen. De opening in de voorbumper is niet bijzonder groot – ca. 80mm diameter, maar op het internet wordt het wel als een aardige verbetering gezien met een meetbaar verschil in temperatuur.
Ook de remblokken en remvloeistof zijn vervangen, DS3000 voorzijde en DS2500 achterzijde. De eerste indruk is erg positief (koude bite is al beter dan de Yellowstuff blokken) maar moeten zich uiteraard nog bewijzen op het circuit. Ze piepen al wel lekker!
Via de New Mini Club heb ik een setje mistlampen gekocht en daarvan ga ik brake ducts maken om de boel wat beter te koelen. De opening in de voorbumper is niet bijzonder groot – ca. 80mm diameter, maar op het internet wordt het wel als een aardige verbetering gezien met een meetbaar verschil in temperatuur.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Mooie upgrade!
Gewicht ook netjes. Ik had precies dezelfde 63/37 verhouding, maar mijne woog zonder bestuurder toch op de kop af 50 kg meer. Ben benieuwd waar dat gewichtsverschil in zit.
Kom je donderdag a.s. even testen op Assen? Roy en ik zijn er ook met de ASE raceMINI!
Gewicht ook netjes. Ik had precies dezelfde 63/37 verhouding, maar mijne woog zonder bestuurder toch op de kop af 50 kg meer. Ben benieuwd waar dat gewichtsverschil in zit.
Kom je donderdag a.s. even testen op Assen? Roy en ik zijn er ook met de ASE raceMINI!
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Thanks Brightly! 50kg is wel veel, maar ik heb 'm wel wat verder leeggetrokken dan jij (radio, versterker, speakers, achterbank, bekleding, panelen, airbags etc...)
Morgen Assen klinkt wel erg tof, zeker omdat het per sessie te boeken is! Ik stuur je even een berichtje
Morgen Assen klinkt wel erg tof, zeker omdat het per sessie te boeken is! Ik stuur je even een berichtje
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Sinds jaaaren heb ik gisteren weer eens op Assen gereden. Redelijk last minute besloten om te gaan, dus woensdagavond nog even de auto gewassen, alles nagelopen en spullen klaargezet.
Het was behoorlijk druk (3 dik Geert Timmer in…) maar in de Sport klasse werd over het algemeen wel netjes gereden en heb 3 sessies prima kunnen rijden. De snelste tijd die ik gemeten heb komt op 2:12 min uit, maar in elk rondje zat er wel wat verkeer en ik moest er weer een beetje inkomen.
Het onderstel bevalt goed, maar mag ik de volgende keer op Assen wel een tikkie harder zetten. Ik denk dat ie nu mooi staat voor Zandvoort, dus dat kan ik tijdens de Driving-Fun avondsessie van 11 juni mooi testen!
De bandenspanning heb ik overigens koud op 1,9 bar staan en aan het einde van de sessie staan ze dan op 2,3 bar achter en 2,5 bar voor.
Het was behoorlijk druk (3 dik Geert Timmer in…) maar in de Sport klasse werd over het algemeen wel netjes gereden en heb 3 sessies prima kunnen rijden. De snelste tijd die ik gemeten heb komt op 2:12 min uit, maar in elk rondje zat er wel wat verkeer en ik moest er weer een beetje inkomen.
Het onderstel bevalt goed, maar mag ik de volgende keer op Assen wel een tikkie harder zetten. Ik denk dat ie nu mooi staat voor Zandvoort, dus dat kan ik tijdens de Driving-Fun avondsessie van 11 juni mooi testen!
De bandenspanning heb ik overigens koud op 1,9 bar staan en aan het einde van de sessie staan ze dan op 2,3 bar achter en 2,5 bar voor.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Was leuk gisteren, Menrik!
Top dat de auto zich goed heeft gehouden.
En netjes, die 2:12 min. We rijden zo’n beetje dezelfde rondetijden, want Roy en ik hadden je in het zicht en de afstand bleef zo’n beetje gelijk. Onze snelste ronde was 2:11 min. gisteren. Leuk aan elkaar gewaagd dus!
Veel plezier op CPZ straks! En we zien elkaar vast nog wel op een vd volgende trackdays!
Top dat de auto zich goed heeft gehouden.
En netjes, die 2:12 min. We rijden zo’n beetje dezelfde rondetijden, want Roy en ik hadden je in het zicht en de afstand bleef zo’n beetje gelijk. Onze snelste ronde was 2:11 min. gisteren. Leuk aan elkaar gewaagd dus!
Veel plezier op CPZ straks! En we zien elkaar vast nog wel op een vd volgende trackdays!
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
Dat is inderdaad lekker aan elkaar gewaagd! De volgende keer moeten we maar tegelijk de baan op, dan kun je ook mooi zien waar de verschillen zitten tussen beide.
We houden contact voor een volgende keer!
We houden contact voor een volgende keer!
- Mnrk
- 4 op een rij!
- Locatie: 076
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
En hierbij nog een 2-tal foto's van donderdag. Ondanks dat ik maar 3 sessies gereden heb, ben ik toch zo'n 30 keer op de foto gezet!
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Menrik's R53 tracktool
Op je laatste foto's zie je idd dat er aardig wat compressie is links voor. Maar zeker dikke foto's en mooie tijd!Mnrk schreef:
Het onderstel bevalt goed, maar mag ik de volgende keer op Assen wel een tikkie harder zetten. Ik denk dat ie nu mooi staat voor Zandvoort, dus dat kan ik tijdens de Driving-Fun avondsessie van 11 juni mooi testen!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Onze sponsors