Zoals velen hier: al enige tijd spit ik het forum al door zonder actief berichten te plaatsen.
Enkele maanden was ik al op zoek naar een mooie clubman. (wilde persé lounge interieur, dit is niet gelukt...) Ik heb mij verder beperkt door alleen naar mini’s met het n18 blok te kijken. Dit zou de kans op problemen kunnen verkleinen en je moet ergens je grenzen stellen... Ik wilde graag een km-stand van rond de 50k... Op de zoektocht ben ik op een mooie zwarte cooperS met maar 50k op de teller gestuit.. uit het Gooi in Laren 1e eigenaar, alles leek perfect, bij handelaar, op de dag van aankoop gaf deze toch echt motorstoring... bleek achteraf Carbon builtup problemen gehad te hebben.. (korte stukjes gereden) dit was opgelost bij BMW maar ik vertrouwde het niet meer... daarna nog een S bekeken in Venlo ook bij handelaar ook met zeer lage km stand en bij aankomst voor proefrit lag het blok open... injector bleef hangen en volgens mij nog wel meer....
Toen heb ik wat eisen laten varen... en naar auto’s met wat hogere km-standen gaan kijken.. en import en particulier. Zo heb ik toch mijn mini gevonden!
Mini clubman uit 2011 eclipse grey met crème leer. Import uit Luxemburg.. waardoor de auto bijna alle opties heeft. Alleen geen sportknop en PDC...
Sportknop is top geregeld door Dennis ‘tHart! Héél erg blij mee. Hij heeft mij doorverwezen naar Roel van Gogarage37 in Swalmen voor onderhoud.
Zelfs vanuit Utrecht echt wel de moeite waard.
Daar is de mini geheel nagekeken. Ik ging voor preventief nutblasting, maar dit was echt niet nodig.. brandschoon. Verder dacht ik dat mijn 4 schokbrekers en alle rubbers het begeven hadden... dit bleken de 4 runflat winterbanden te zijn. Echt dramatisch... Inmiddels heb ik zwarte 16 inch double six spoke velgen met nieuwe zomer banden erop. Ik vind het heerlijk rijden. Ik vind 17inch ook stoerder maar vind een beetje comfort blijkbaar belangrijker. Ook vind ik een cooperS juist met 16inch i.p.v. 17 stiekem wel stoerder...
Roel vond de koppeling wat zwaar gaan..... hier had ik ook al klachten van mijn vrouw over gehad... ik had wat “risico geld” achter de hand en dacht dat komt wel een keer. Roel zij: vervangen!... dit hebben we toen direct gedaan en wat een verschil!! Ik had dit echt onderschat.. echt meer rijgenot ondanks dat ik best nog een tijdje had kunnen doorrijden. Verder hele grote beurt gegeven.
Op de terug weg naar Utrecht kreeg ik helaas wel de melding: lage oliedruk rijdt niet verder.... ik zag geen lekkages en ben toch naar huis gereden. Hierna ik de melding niet meer terug gekomen.
Nu op het gemak de mini extra netjes maken...
Hierbij een paar slechte fotootjes... betere volgen.


