PW MINI Cooper wordt DS MINI Cooper S en nu weer MINI...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

07 jun 2007, 17:09

:shock echt een KEI gaaf geluid 8) :-PP zou ik ook wel willen in mn cooper :wink: :mrgreen:

Greetz BigD
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

07 jun 2007, 17:39

Mooie mod Maaij 8)
Lekker geluidje geeft het en waarschijnlijk ook veel bekijks maar dat kan gerust met die MINI van jou :D
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

07 jun 2007, 20:49

echt zwaar gaaf dat psssssst geluid :D:D:D :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jun 2007, 20:57

Thanks voor jullie reacties :)

Hier nog een filmpje wat ik vandaag heb gemaakt. Veel meer is er eigenlijk niet te zien/horen :)

Ik moet zeggen dat de Chasecam mount erg goed werkt. Lekker stevig en veel instelmogelijkheden.
Laatst gewijzigd door Maaij op 07 jun 2007, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

07 jun 2007, 21:04

Klinkt een beetje als een grote amerikaanse vrachtwagen :mrgreen: :wink:
Levert het ook een betere gasresponse op?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jun 2007, 21:12

werner schreef:Klinkt een beetje als een grote amerikaanse vrachtwagen :mrgreen: :wink:
Levert het ook een betere gasresponse op?
Ik merk geen verschil met of zonder dump valve. Volgens mij is alleen het geluid verandert :)
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

07 jun 2007, 22:21

Leuk geluidje. Werkt dit op elke versnelling die je maakt, dus ik bedoel ook als je terug schakeld? :roll:
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

08 jun 2007, 00:44

Niet als je terug schakeld.
Je hoort het alleen als je het gas loslaat. Het heeft dus niks met schakelen te maken.

Het geluid is afhankelijk van:
1: Aantal toeren (hoger toeren = meer geluid)
2: Hoe snel je het gaspedaal loslaat (sneller loslaten = meer geluid)
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

08 jun 2007, 00:54

geweldig. Het is pure kitsch, maar zo leuk! wil ik ook!
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 jun 2007, 00:57

èrcé schreef:geweldig. Het is pure kitsch, maar zo leuk! wil ik ook!

niet altijd hoor!! :D Ik had op mijn coupe een andere turbo en mijn OEM BOV was te "slap" ervoor dus ben je aangewezen op een aftermarket... :D

COOL :cool:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

08 jun 2007, 08:52

De Forge DV voor de R56 is volgens mij echt puur voor het geluid :)

Dit is wat Forge erover zegt:
The FMDVMCS is a sandwich type adaptor that fits between the existing electrical solenoid and the turbo charger housing.

On the Coopers S turbo, built into the turbocharger housing, is a bypass facility. This allows charge air to be recirculated around the turbo charger from the boost side back to the intake side. This recirculation path is opened and closed by means of an electrical connection from the engine management to a solenoid that is mounted on the turbocharger housing. As you accelerate , the turbo charger vanes are spinning and boost pressure is increased, literally blowing into the engine cylinders. Then when you change gear you take you foot of the accelerator momentarily, select the next gear, and accelerate again. As you take your foot off the accelerator the throttle valve to the engine closes. The problem here is that during this process the turbo is still spinning and the boost pressure that it is producing has no where to go. (This is a bit like putting you hand over a hair dryer so the air cannot get out) What happens at this point is the turbo starts to stall, the spinning vanes slow down (incurring alot of stress) and the boost pressure drops. When you open the throttle valve again by pushing down on the accelerator (demanding more power) the turbo has lost its momentum, boost pressure and there is a pause or a "Lag" before the engine is producing the required power once again. To combat this loss of power and stress on the turbo, a recirculation or diverter valve is used. On the Mini, when the throttle valve closes, the engine management opens the recirculation route around the turbo. This gives the charge air an alternative route and allows the turbocharger to keep spinning so that when you accelerate again there is no "lag" or waiting period. This system works well and is adopted by nearly all vehicle manufacturers on turbo charged petrol engine applications. The only downside to this system is that a turbo chargers produce heat. (The hot air that leaves a turbo is cooled by passing it through an intercooler before it enters the engine. The cooler the air the more power is produced. ) By recirculating the hot air back into the intake side of a turbo the temperatures increase. This is where the Blow Off or Dump valve plays its part. By expelling the charge air to atmosphere rather than recirculating it, you do not increase the intake air temperature but you do allow the turbo to keep spinning. The side effect which is unacceptable to most vehicle manufacturers is the noise of the valve expelling the air. By fitting the FMDVMCS between the existing solenoid and the turbo housing (this involves removing only 3 bolts) the air is re-directed to atmosphere rather than recirculated.
Laatst gewijzigd door Maaij op 08 jun 2007, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

08 jun 2007, 16:00

Ja goed verhaal, alleen gek dat ze niks vermelden over de lucht die al wel gemeten is door de lucht massa meter en er uit wordt gegooid. Het geluidje is echt helemaal super. Lekker sportief enz
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

08 jun 2007, 16:17

Nog een quote van iemand@Forge Motorsports:
Forge schreef:Neither type of valve is "better" than the other concerning function, operation, reliability, etc.

Both serve to vent residual charge pressure at throttle lift to prevent reversion back into the compressor wheel preventing lag upon reapplication of the throttle. Whether the air is vented to atmosphere or recirculated makes no difference as to preventing reversion and subsequent lag.

The only reason to reciculate is if the engine management system (MAF-based usually) requires it or for quiet operation.

MAP-based engine management systems can easily run an atmospheric valve with no change to the driveability of the car. The reason OEM's use recirculating valves, however, is to maintain quiet operation. Think Neon SRT-4, BMW 335i, etc.

Since VW uses MAF-based engine management systems, they then have to use reciruclating valves. Had they used a MAP-based engine management from the begining, they still probably would have used a recirculating valve as OEM, but only because they're quieter.

The FSI ECU, however, does not appear to be quite as sensitive to atmospheric vs. recirculating operation, and is why we're not seeing any issues with our valve spacers. There are other reasons why adapting universal atmospheric valves are not having success as I've mentioned in another thread.
Misschien toch wel een voordeel dat de EU MINI geen MAF sensor heeft.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

08 jun 2007, 16:27

Volgens mij is Atmosheric Blow Off spacer een betere benaming dan een Blow Off Valve:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maaij op 08 jun 2007, 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 jun 2007, 16:29

Maaij schreef:Volgens mij is Atmosheric Blow Off spacer een betere benaming dan een Blow Off Valve:
Afbeelding

voor jouw versie idd wel jah

Terug naar “Show your ride”