Gisteren voor het eerst de motor aangehad.
https://youtu.be/txcZIzOjOlI

Hier kun je mooi het verschil zien tussen de oude en nieuwe turbo.

Waar een stofdop in de intake van de nieuwe past gaat die er bij de oude turbo overheen...
Dit gaf dus gelijk ook een “issue” met de fitment van de Forge intake slang. Die ging er zeer moeilijk over maar gelukkig zit er wel wat “rek” in de slangen icm wat speciale kruipolie en Wesley power kwam hij er toch goed op. Nieuwe grotere slangenklem erop en die komt niet meer los.
Vandaag heeft Martijn er de eerste 35km ermee gereden. Toevallig kwam ik net ff erlangs. Dus toen hij terug kwam de brug op voor de check.
Alles droog!!! Yes yes yes.
Dat is en blijft altijd een spannend momentje. Echt een minestone voor dit project.
Martijn was al weg toen ik aankwam dus hoorde hem aankomen toen hij terug kwam. De GP2 klinkt nu al een stuk ruiger dan voorheen en dat laag in de toeren zelfs.... dat beloofd wat voor straks.
Nu dus alles rustig inrijden (zal Martijn zelf doen) en alles afbouwen. Dan mapping aanpassen. Doel is dat hij tijdens de MINI trackday klaar is en hij voor het eerst losgelaten kan worden.
We houden jullie op de hoogte.