Afgelopen dagen al lekker in de Mini gereden, alhoewel het er natuurlijk geen weer voor was.
Maar moet de auto natuurlijk wel een beetje leren kennen.
Met de regen natuurlijk goed kunnen testen of het dak lekt en dat is gelukkig niet zo.
Alles lijkt te werken, de elektrische kap, de Climate controle, regensensor, stoelverwarming (erg goed zelfs), navigatie deed het goed rondom Eindhoven. Er zit een goede installatie in de Mini, mijn ouwe iPod via een Aux aangesloten en er komt een geweldig geluid uit de boxen.
Dan het rijden, ja dat is wel ff anders dan in de hoge, stille Volvo. Ik denk mede door de platte bandjes (17") is het op klinkerwegen lekker hobbelen. Eenmaal op asfalt ligt tie als een rots op de weg, rotondes zijn echt leuk. In zijn 2 een bocht uit accelereren is heerlijk, heeft echt wel pit zo'n Coopertje. Natuurlijk lijkt het ook allemaal wat sneller te gaan zo laag op de grond in vergelijk met de XC90.
Maar het is fun in het kwadraat en kan niet wachten op heerlijke rijtjes met de kap open!
De volgende ideetjes en plannen zijn al opgekomen, de kentekenplaten vervangen door luxe platen, iets met de zijknipperlichten, verlagen met 30mm Cobra veren, achterlichten wellicht in Union Jack exemplaren, en het lakwerk proberen aan te pakken.
Er zit best wel wat steenslag op de motorkap en her en der wat krasjes. Wil gaan kijken of we dit zelf kunnen bijwerken.
Wil een polijst workshop gaan volgen en dan gelijk de goede spullen hiervoor aanschaffen en de steenslag wil ik proberen te verminderen met een steenslag reparatie kit van Gickx.