Een gekke tijd waarin we allemaal verkeren, maar sommige zaken gaan gelukkig gewoon door. Zoals bezig zijn met één van mijn hobby’s (alhoewel momenteel uiteraard geen prioriteit): de MINI Clubman.
Tijd voor een update. Afgelopen week heb ik met de MINI de magische 100.000km barrière doorbroken. Blijft toch altijd een leuk maar ook een gek moment, het verspringen van alle getallen op de teller. En bij mij is het zo dat ik dan toch ga denken bij zo’n km stand: hoe lang blijft dit beestje het zonder grote problemen doen?

100K mijlpaal
Het mooie is dat deze mijlpaal samen kwam met de jaarlijkse APK. Gisteren naar Weesp gereden waar de auto gekeurd werd door NewMiniClub-lid en keurmeester Kevin. Gelukkig kwam hij glansrijk door de ‘test’ en kan ik weer een jaartje vooruit.

APK in Weesp (foto van Kevin)
Dezelfde dag kwam ook mijn lang verwachte mod uit Zweden binnen: het JCW navigatiecluster. Deze zou gebracht worden door een vriend van mijn vriendin, maar die kon niet meer langskomen dus heeft hij hem per pakketpost opgestuurd. Wat een feest om uit te pakken dit onderdeel. Zeer professioneel verpakt (luchtdicht) door de verkoper, en hij leek wel opgepoetst. Hij verkeert echt in absolute nieuwstaat, geen krasje of wat dan ook te zien. Nu wordt de uitdaging om een datum te prikken zodat ik deze samen met mijn neef kan inbouwen. Als dit gebeurd is wil ik kort daarna de JCW teller laten plaatsen.

JCW navigatiecluster
Punten die nog over blijven op de mod-lijst: UK achterlicht, een Cooper S of JCW achterbumper met dubbele uitlaat.
To be continued.
Groetjes, Maurice