We zijn nog maar een paar dagen verder t.o.v. mijn laatste update maar de Recaro stoelenset is al gereed. Lars heeft gisteren de ontbrekende kabels van de stoelverwarming binnen gekregen en heeft dezelfde dag direct de set klaar gemaakt. Ik ben er helaas niet bij geweest maar wat ik er van heb begrepen is alles voorspoedig verlopen. De stoelrails van de donor stoelen zijn overgezet en de bekabeling is weer zoals hij hoort te zijn.

bekabeling stoelverwarming

stoelrails en bekabeling compleet
Tijdens het bekijken van de stoelen gaf Lars aan dat de logo’s op de hendels van de hoogteverstelling deels vervaagd waren. Helaas waren de exemplaren van de donor stoelen niet veel beter. Gekeken naar tweedehands exemplaren maar die hebben uiteraard hetzelfde euvel. Nieuwe exemplaren vind ik te duur dus toch maar even verder nagedacht. Via de website realoem.com kwam ik erachter dat de hendel links en rechts gelijk zijn, en dat elke hendel 2 logo’s heeft. Eén aan de bovenzijde (deze zie je) en één aan de onderzijde (normaliter niet te zien).
Een gratis gouden tip: als je je irriteert aan de versleten logo’s, wissel je de hendels om. Ogen ze weer als nieuw.

logo op hendel is vervaagd

hendel omgewisseld met logo als nieuw
Zoals gezegd is de stoelenset technisch klaar om gemonteerd te worden. Maar dit ga ik pas doen als ik ze eerst grondig schoon heb gemaakt. Heb mij hier afgelopen dagen al wat meer in verdiept en kijk er naar uit om eens goed aan de slag te gaan met de set. Heb nog niet eerder met alcantara gewerkt dus ben benieuwd hoe goed dit te reinigen is.
Afhankelijk van het eindresultaat ga ik bekijken of ik ze nog langs een professioneel bedrijf stuur om ze te laten reinigen. Omdat de set een aanzienlijke waarde heeft wil ik ze in top conditie hebben en houden.
Als laatste kan ik iets meer vertellen over waarom de sledes ontbraken en de bekabeling was doorgeknipt (wederom dank aan Lars voor het doorgeven van de info). De vorige eigenaar had de stoelen eruit gehaald om op het circuit te gaan rijden met kuipstoelen. Voor het monteren van bijvoorbeeld Sparco’s gebruik je de sledes als basis voor de montage en heb je ze nodig om de stoelen te kunnen verstellen. De stekkers heb je nodig om te zorgen dat je d.m.v. weerstanden het lampje op het dashboard uit krijgt (kan ook met software maar dit terzijde). Als er overigens sprake zou zijn geweest van een flinke aanrijding zouden de zijairbags in de stoelen ook geactiveerd moeten zijn. Lars heeft de stoelen gecontroleerd en er zijn geen verbogen of gescheurde onderdelen en daarnaast functioneert alles zoals het hoort. Zelf vind het fijn om toch iets meer achtergrond informatie over de stoelen te hebben.
Nu snel een datum prikken om de stoelen op te halen en te reinigen!
Keep you posted!
Maurice