Beste mede MINI liefhebbers,
Wat is bij jullie de gemiddelde levensduur van de HPFP (hogedruk benzinepomp) bij een N18 blok?
Ik heb een MCS R56. Eind 2016 met ongeveer 70K km op de teller is de pomp voor het eerst vervangen. Nu begint deze alweer negatieve symptomen te vertonen, inmiddels staat er bijna 130K op de teller.
Is het normaal dat om de 60 a 70K km/ om de 3/4 jaar een benzinepomp a €900,- moet worden vervangen? Lijkt mij niet helemaal de bedoeling...
Zit er iets van een garantie op de benzinepomp of is er een coulance regeling bij MINI mogelijk? of zijn er eventueel alternatieven voor de pomp?
Ik hoor graag jullie mening!
Groetjes,
Ser
Levensduur HPFP hogedruk benzinepomp N18
- ser
- Leerling Mini lid
- Locatie: Delft/Den Haag
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Levensduur HPFP hogedruk benzinepomp N18
Onderdeelgarantie is 2 jaar vanaf aankoopdatum, dus dat is niet meer mogelijk
Het is echter niet normaal dat de pomp zo vaak vervangen moet worden.
Wellicht een idee om het systeem er voor de pomp eens onder de loep te nemen? Brandstoffilter? Tank niet te ver leeg rijden? Inhoud tank beoordelen? Leidingen na de pomp eens spoelen omdat de druk misschien te hoog oploopt en daarom de pomp stuk?
Het is echter niet normaal dat de pomp zo vaak vervangen moet worden.
Wellicht een idee om het systeem er voor de pomp eens onder de loep te nemen? Brandstoffilter? Tank niet te ver leeg rijden? Inhoud tank beoordelen? Leidingen na de pomp eens spoelen omdat de druk misschien te hoog oploopt en daarom de pomp stuk?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Buur
- Mod virus alert!
- Locatie: Zuidplas
Bericht
Re: Levensduur HPFP hogedruk benzinepomp N18
Het zou ook aan de getankte benzine kunnen liggen misschien?
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Levensduur HPFP hogedruk benzinepomp N18
Alternatief is de pomp via Peugeot... Check eens bij MINISPEED.EU op de site ;-)
- Coen1
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Levensduur HPFP hogedruk benzinepomp N18
Klopt de Peugeot pomp is exact hetzelfde alleen scheelt behoorlijk in het bedrag. Oké je heb dan geen mooi bmw doosje waarin het inzit. En o ja rij je tank niet altijd leeg. Want daar wordt je pompje heel heet van .
- ser
- Leerling Mini lid
- Locatie: Delft/Den Haag
Bericht
Re: Levensduur HPFP hogedruk benzinepomp N18
Bedankt jongens!
Garantie zit er dus niet meer op...
Ik heb al een nieuwe brandstoffilter besteld. Wellicht dat dat er mee te maken kan hebben. Kan namelijk nergens in de onderhoudspapieren terugvinden dat die ooit is vervangen. De tank is nooit leeg gereden. Wel eens het reserve lampje gehad maar nooit structureel. Dit lijkt mij dan ook niet het probleem. Tanken doe ik al jaren bij de Makro. Is dit slechte benzine?
Als ik het goed heb begrepen heeft een N18 een iets andere pomp dan een N14. De pompen van Peugeot zijn volgens mij identiek aan die van een N14 blok.
Bij Beek is de pomp inderdaad goedkoper maar helaas alsnog €600 en uitverkocht
Wat gaat er eigenlijk stuk aan die pompen? Is het niet mogelijk om ze te 'reviseren'? Ik zie zelfs hpfp op aliexpres aangeboden worden, vele malen voordeliger. Heeft iemand hier ervaring mee?
Garantie zit er dus niet meer op...
Ik heb al een nieuwe brandstoffilter besteld. Wellicht dat dat er mee te maken kan hebben. Kan namelijk nergens in de onderhoudspapieren terugvinden dat die ooit is vervangen. De tank is nooit leeg gereden. Wel eens het reserve lampje gehad maar nooit structureel. Dit lijkt mij dan ook niet het probleem. Tanken doe ik al jaren bij de Makro. Is dit slechte benzine?
Als ik het goed heb begrepen heeft een N18 een iets andere pomp dan een N14. De pompen van Peugeot zijn volgens mij identiek aan die van een N14 blok.
Bij Beek is de pomp inderdaad goedkoper maar helaas alsnog €600 en uitverkocht

Wat gaat er eigenlijk stuk aan die pompen? Is het niet mogelijk om ze te 'reviseren'? Ik zie zelfs hpfp op aliexpres aangeboden worden, vele malen voordeliger. Heeft iemand hier ervaring mee?
Onze sponsors