In mijn zoektocht naar de ‘perfecte’ achterkant heb ik het volgende puzzelstukje aangeschaft: een Cooper S achterbumper. Zoals jullie wellicht weten is mijn Clubman inmiddels voorzien van een Cooper S voorbumper, R58/R59 onderlip en JCW side skirts. Om het plaatje compleet te maken wil ik de achterkant nog aanpakken. Heb lang nagedacht welk model achterbumper ik het beste vindt passen bij de voorbumper, sideskirts en de rest van de auto en uiteindelijk vind ik de Cooper S LCI achterbumper het mooiste.
Enkele weken geleden heb ik een exemplaar via Ebay Duitsland gekocht in de juiste kleur zwart (Midnight Black), inclusief PDC sensoren. Het bovenste deel van de bumper zit er niet bij, maar deze is uitwisselbaar met mijn eigen Cooper bumper. Ik wil de centrale zwarte omlijsting, waar het rooster in zit, vervangen door een chromen exemplaar zodat deze matcht met de rest van het thema van de Clubman.

aangeschafte bumper

bovenkant bumper is uitwisselbaar

chromen omlijsting
De Cooper S achterbumper betekent uiteraard ook dat het uitlaatsysteem aangepast moet worden. Hiervoor heb ik verschillende opties bekeken: een Cooper S uitlaat, de JCW variant, een uitlaat van een bekende fabrikant (Remus, Scorpion, Magnaflow, Milltek, etc.) of een custom RVS uitlaat laten maken.
In mijn volgende post meer over de uitlaat.
Groeten,
Maurice