Vandaag dacht ik een eenvoudig DIY klusje te klaren, de vervanging van mijn brandstoffilter van mijn Min Cooper (benzine)i juli 2004, facelift model. Er zijn diverse filmpjes op Youtube te vinden, dus aan de slag gegaan! Ik heb alle instructies gevolgd, inclusief ontluchting brandstofleiding en de accu pool eraf. Het vervangen van het brandstof filter zelf was betrekkelijk eenvoudig, echter de Mini wilde niet starten na de vervanging. Ik heb op dit forum een soortgelijk probleem gezien, docht dat was vanzelf weer verholpen na reinstallatie vanhet nieuwe brandstoffilter. Heb ik ook gedaan, helaas, wil de MIni nog steeds niets starten. De brandstofpomp werkt normaal (3-4 seconden op stand 1), de startmotor draait rond, echter er komt geen brandstof aan bij de motor is mijn vermoeden. Ik heb de brandstofpomp overigens ook niet aangeraakt, zit links achter de bestuurder, het brandstoffilter zit rechts achter de bestuurder. Zekeringen heb ik voor alle zekerheid gecheckt, maar voor zover ik kan zien, is er geen defect. Kortom, een mysterie. Wie kan en wil mij helpen?