Er niet zomaar genoegen mee nemen.
Dreig desnoods met het programma Radar inschakelen. Al komt die Mini uit China, als ie vollgens het boekje onderhouden is dan vind ik het niet fair dat jij met de kosten zit.
Terugroep actie axiaallagers krukas
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
MINI Nederland of de onderhoudsdealer hebben in dit hele verhaal geen onderdeel. De auto komt uit een ander land, dus de Nederlandse dealer kan en mag geen coulance aanvragen, dit zal altijd worden afgekeurd
De leverende deler of het leverende land is het aanspreekpunt
Coulance is geen verplichting, het is een keuze. Alleen toepasbaar op in Nederland geleverde auto's of de dealer moet mee willen denken
Wil je coulance of een klacht indienen, dan moet je dat bij je leverende partij doen. Als dit een Nederlands bedrijf is, dan moet je daar zijn. Heb je m zelf in België gehaald? Succes, dan mag je daarheen
Ook dat is een risico van een geïmporteerde auto hebben, niemand geeft meer thuis na de garantieperiode
Dit moet je incalculeren bij aankoop van een importauto.
Zware kluif, vervelend, ik weet het, maar het gaat niet anders worden
De leverende deler of het leverende land is het aanspreekpunt
Coulance is geen verplichting, het is een keuze. Alleen toepasbaar op in Nederland geleverde auto's of de dealer moet mee willen denken
Wil je coulance of een klacht indienen, dan moet je dat bij je leverende partij doen. Als dit een Nederlands bedrijf is, dan moet je daar zijn. Heb je m zelf in België gehaald? Succes, dan mag je daarheen
Ook dat is een risico van een geïmporteerde auto hebben, niemand geeft meer thuis na de garantieperiode
Dit moet je incalculeren bij aankoop van een importauto.
Zware kluif, vervelend, ik weet het, maar het gaat niet anders worden
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Vod
- Enthousiast
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Na aanleiding van bovenstaande reactie lijkt me de oplossing simpel. Ga terug naar de dealer in Belgie en ga daar vragen hoe het daar zit met de terugroepactie en met het gegeven dat MINI NL hier de auto's van nieuwe motoren heeft voorzien voor degene die ook de krukas problemen had.
Het lijkt me het proberen waard. Zeker gezien de enorme kosten. Dus op naar Belgie zou ik zeggen. Succes en laat weten hoe het is afgelopen!
Het lijkt me het proberen waard. Zeker gezien de enorme kosten. Dus op naar Belgie zou ik zeggen. Succes en laat weten hoe het is afgelopen!

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Ik denk als ik jou verhaal lees dat betrokkene dan alle kosten zelf mag gaan dragen.
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Richard, helemaal met bovenstaande eens vwb coulance en bij wie je moet zijn, maar ik vindt het slecht dat een nieuwe 3de generatie MINI na nog geen 60.000km gereden te hebben al een nieuwe motor moet hebben. Dan mag je toch wel stellen dat daar vanaf fabriek en vooral omdat de klacht bij meerdere van deze modellen naar voren komt, dat er iets vanaf het begin niet goed zit met die motoren. Het zou MINI sieren als ze de klant enigszins tegemoet komen en dan mag het niet uitmaken of die MINI uit Belgie of Nederland komt. De Nederlandse dealer heeft hier inderdaad niets mee van doen maar MINI NL zou toch op z'n minst iets voor de klant moeten betekenen al is het maar contact leggen met MINI Belgie.BMX schreef: ↑12 aug 2020, 20:49MINI Nederland of de onderhoudsdealer hebben in dit hele verhaal geen onderdeel. De auto komt uit een ander land, dus de Nederlandse dealer kan en mag geen coulance aanvragen, dit zal altijd worden afgekeurd
De leverende deler of het leverende land is het aanspreekpunt
Coulance is geen verplichting, het is een keuze. Alleen toepasbaar op in Nederland geleverde auto's of de dealer moet mee willen denken
Wil je coulance of een klacht indienen, dan moet je dat bij je leverende partij doen. Als dit een Nederlands bedrijf is, dan moet je daar zijn. Heb je m zelf in België gehaald? Succes, dan mag je daarheen
Ook dat is een risico van een geïmporteerde auto hebben, niemand geeft meer thuis na de garantieperiode
Dit moet je incalculeren bij aankoop van een importauto.
Zware kluif, vervelend, ik weet het, maar het gaat niet anders worden
Ik denk als ik jou verhaal lees dat betrokkene dan alle kosten zelf mag gaan dragen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Er is een serie motoren waarbij de krukaslagers niet optimaal waren.
Dit heeft MINI opgelost door de onderdelen te vervangen of zelfs de motor te vervangen.
Rechtsgeldig is dit hetgeen dat de fabrikant moet doen, daar hebben zij aan voldaan.
Je moet even los laten dat je een MINI rijdt. Je rijdt een product van de verkoper, ongeacht wie de verkoper is. Die verkoper is verantwoordelijk voor een deugdelijk product.
De verkoper kan bij de fabrikant aantikken mocht er een structureel probleem aanwezig zijn.
Koop je een geïmporteerde auto bij een Nederlandse handelaar, dan heb jij er niets mee te maken dat deze geïmporteerd is. Jouw handelaar is jouw aanspreekpunt, niet het automerk of zijn verdelers.
Bij aankoop van een Nederlandse auto gaat een deel van de winst in het potje dat gebruikt kan worden bij coulance aanvragen.
Een niet-Nederlands geleverde auto heeft geen geld in het potje gedaan, dus er kan ook geen geld uit het potje worden gehaald. Straight forward toch?
Mocht je van mening zijn dat het product niet aan de kwaliteitseisen voldoet, dan moet je als consument aantonen dat het een falen van het product is.
Dat heeft onder andere te betekenen dat bewezen moet worden dat aan alle onderhoudsvoorwaarden zijn voldaan. Bewijs maar dat de juiste olie gebruikt is tijdens het onderhoud, bewijs maar dat de juiste filters zijn gebruikt...
Ik generaliseer even; heel veel probleemauto's hebben een overschrijding gehad in het onderhoud. Veel van deze auto's zijn terecht gekomen bij garage om de hoek (of specialist) en daar gaat er 'ook' 0W30 olie in, net als bij de dealer...
Terugkomend op het dossier zoals gegeven door schip1964;
Als je van mening bent dat je in je recht staat, bel dan met de klantenservice van MINI. Leg daar het hele verhaal neer. Zij nemen dit serieus op en zullen het een en ander voor je uitzoeken wat mogelijk is bij alle partijen in Nederland. Ik heb al eens wonderen zien gebeuren
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Ik snap je punt. Het is juridisch gezien alleen anders omschreven. Daar ligt het grootste euvel met wat wij als consument vinden en wat rechtsgeldig is.Schroefie schreef: ↑14 aug 2020, 17:03
Richard, helemaal met bovenstaande eens vwb coulance en bij wie je moet zijn, maar ik vindt het slecht dat een nieuwe 3de generatie MINI na nog geen 60.000km gereden te hebben al een nieuwe motor moet hebben. Dan mag je toch wel stellen dat daar vanaf fabriek en vooral omdat de klacht bij meerdere van deze modellen naar voren komt, dat er iets vanaf het begin niet goed zit met die motoren. Het zou MINI sieren als ze de klant enigszins tegemoet komen en dan mag het niet uitmaken of die MINI uit Belgie of Nederland komt. De Nederlandse dealer heeft hier inderdaad niets mee van doen maar MINI NL zou toch op z'n minst iets voor de klant moeten betekenen al is het maar contact leggen met MINI Belgie.
Ik denk als ik jou verhaal lees dat betrokkene dan alle kosten zelf mag gaan dragen.
Er is een serie motoren waarbij de krukaslagers niet optimaal waren.
Dit heeft MINI opgelost door de onderdelen te vervangen of zelfs de motor te vervangen.
Rechtsgeldig is dit hetgeen dat de fabrikant moet doen, daar hebben zij aan voldaan.
Je moet even los laten dat je een MINI rijdt. Je rijdt een product van de verkoper, ongeacht wie de verkoper is. Die verkoper is verantwoordelijk voor een deugdelijk product.
De verkoper kan bij de fabrikant aantikken mocht er een structureel probleem aanwezig zijn.
Koop je een geïmporteerde auto bij een Nederlandse handelaar, dan heb jij er niets mee te maken dat deze geïmporteerd is. Jouw handelaar is jouw aanspreekpunt, niet het automerk of zijn verdelers.
Bij aankoop van een Nederlandse auto gaat een deel van de winst in het potje dat gebruikt kan worden bij coulance aanvragen.
Een niet-Nederlands geleverde auto heeft geen geld in het potje gedaan, dus er kan ook geen geld uit het potje worden gehaald. Straight forward toch?
Mocht je van mening zijn dat het product niet aan de kwaliteitseisen voldoet, dan moet je als consument aantonen dat het een falen van het product is.
Dat heeft onder andere te betekenen dat bewezen moet worden dat aan alle onderhoudsvoorwaarden zijn voldaan. Bewijs maar dat de juiste olie gebruikt is tijdens het onderhoud, bewijs maar dat de juiste filters zijn gebruikt...
Ik generaliseer even; heel veel probleemauto's hebben een overschrijding gehad in het onderhoud. Veel van deze auto's zijn terecht gekomen bij garage om de hoek (of specialist) en daar gaat er 'ook' 0W30 olie in, net als bij de dealer...
Terugkomend op het dossier zoals gegeven door schip1964;
Als je van mening bent dat je in je recht staat, bel dan met de klantenservice van MINI. Leg daar het hele verhaal neer. Zij nemen dit serieus op en zullen het een en ander voor je uitzoeken wat mogelijk is bij alle partijen in Nederland. Ik heb al eens wonderen zien gebeuren

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Zvoni
- One wheel wonder
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Vraagje, ik heb laatst een F54 Clubman JCW van 2017 aangeschaft .
Is dat probleem ook bij mijn model bekent ?
Is dat probleem ook bij mijn model bekent ?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Anders bij je dealer langs gaan, kunnen zij zien of deze actie op jouw auto van toepassing is of is geweest
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Is alleen bij eerste type auto's geweest.
Anders bij je dealer langs gaan, kunnen zij zien of deze actie op jouw auto van toepassing is of is geweest
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- schip1964
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
ondertussen zijn we weer 1,5 week verder en heb ik vanuit MINI NL coulance gekregen. De motor is inmiddels uitgebouwd, de nieuwe zit er in. Prima service alsnog van MINI. Eind goed al goed.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Dat is super nieuws en zeer netjes van Mini NL
Betekent dus wel dat je een deel van de kosten zelf moet betalen? Maar daar krijg je wel een nieuwe motor voor.
Dank je om het hier te vermelden.

Betekent dus wel dat je een deel van de kosten zelf moet betalen? Maar daar krijg je wel een nieuwe motor voor.
Dank je om het hier te vermelden.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Hulde voor MINI Nederland, dat ze toch de MINI rijder tegemoet zijn gekomen.
Zo is het toch nog goed gekomen, prima service van MINI Nederland, mag gezegd worden

Zo is het toch nog goed gekomen, prima service van MINI Nederland, mag gezegd worden



- Peter koster
- Mod virus alert!
- Locatie: Kleine huis op de prairie
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Nou dat is idd een meevaller ,zeker gezien het feit wat BMX al schreef het om een invoer auto gaat en deze in NL niets bijdraagt aan het potje Wat aansluit op mijn eerdere indicatie ,ben alleen benieuwd of de schade geheel voor rekening komt van mini nl of dat SC zo n 60 % Van de rekening zelf moet gaan betalen.
Dit schept overigens wel juris predentie voor andere wel dan niet geïmporteerde mini s ouder dan 4 jaar en vergelijkbare motorschade .Kan ze nog heel wat blokjes gaan kosten zo.
Dit schept overigens wel juris predentie voor andere wel dan niet geïmporteerde mini s ouder dan 4 jaar en vergelijkbare motorschade .Kan ze nog heel wat blokjes gaan kosten zo.
- Vod
- Enthousiast
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Hulde voor de importeur! Op deze manier blijven de klanten terug komen. Doe je moeilijk dan lopen ze hard weg en komen ze nooit meer terug. Mooie klantenservice. 

- Peter koster
- Mod virus alert!
- Locatie: Kleine huis op de prairie
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Als ik het goed heb heeft hij hem zelf geïmporteerd,
maar lees net terug dat de vervanging van het blok €9000,= moest gaan kosten bij zijn dealer
dan kan hij beter bij mijn mini dealer gaan die rekent € 7000,= voor een nieuw cooper blok + in uitbouwen
toch raar.
Maar blijft toch wonderlijk dat ze na 6 jaar nog over de brug komen.ergens heb ik een beetje het idee dat het een sigaar uit eigen doos is ,lijkt me niet dat ze gratis en voor niets een blok er uit lepelen en een splinter nieuw blok er weer in.als je economisch gezien 60% vd factuur moet betalen zijn hun kosten geheel gedekt .maar in de autohandel wordt je zowiezo belazerd toch

maar lees net terug dat de vervanging van het blok €9000,= moest gaan kosten bij zijn dealer


Maar blijft toch wonderlijk dat ze na 6 jaar nog over de brug komen.ergens heb ik een beetje het idee dat het een sigaar uit eigen doos is ,lijkt me niet dat ze gratis en voor niets een blok er uit lepelen en een splinter nieuw blok er weer in.als je economisch gezien 60% vd factuur moet betalen zijn hun kosten geheel gedekt .maar in de autohandel wordt je zowiezo belazerd toch








- Buur
- Mod virus alert!
- Locatie: Zuidplas
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Het is de ‘stealer’, niet de dealer...
Niet in alle gevallen maar ik heb in me vorige baan dagelijks met dealers te maken gehad en ze verassen je iedere keer weer.

Niet in alle gevallen maar ik heb in me vorige baan dagelijks met dealers te maken gehad en ze verassen je iedere keer weer.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Terugroep actie axiaallagers krukas
Kan het ook zo zien:
Dealer1 maakt een mooie scherpe offerte voor 7k.
Vervolgens tijdens de reparatie breekt er iets af door ouderdom of wat dan ook. Zien nog een pakkinkje extra wat ook goed is om mee te nemen blablabla
Daar moeten ze dan allemaal voor bellen en je vertellen dat die 7k nu toch 8k gaat worden.
Dealer2 heeft een post onvoorziene kosten opgenomen in het geheel omdat ze de auto niet kennen en dus de historie ook niet kennen.
Vervolgens gaat alles soepel en krijg je een factuur van 7,5k
Welk bericht wil je het liefst hebben? Kiest u maar
Dealer1 maakt een mooie scherpe offerte voor 7k.
Vervolgens tijdens de reparatie breekt er iets af door ouderdom of wat dan ook. Zien nog een pakkinkje extra wat ook goed is om mee te nemen blablabla
Daar moeten ze dan allemaal voor bellen en je vertellen dat die 7k nu toch 8k gaat worden.
Dealer2 heeft een post onvoorziene kosten opgenomen in het geheel omdat ze de auto niet kennen en dus de historie ook niet kennen.
Vervolgens gaat alles soepel en krijg je een factuur van 7,5k
Welk bericht wil je het liefst hebben? Kiest u maar

Tenzij er al een keer een rechtzaak is geweest en uit gebleken is dat MINI AG ook na het uitvoeren van de recall nog steeds verantwoordelijk is voor gevolgschade zoals in dit geval is ontstaan.Peter koster schreef: ↑24 aug 2020, 16:16Maar blijft toch wonderlijk dat ze na 6 jaar nog over de brug komen. Ergens heb ik een beetje het idee dat het een sigaar uit eigen doos is ,lijkt me niet dat ze gratis en voor niets een blok er uit lepelen en een splinter nieuw blok er weer in. Als je economisch gezien 60% vd factuur moet betalen zijn hun kosten geheel gedekt .
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors