R53 tracktool verkocht! En nou..?
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Menrik's R53 tracktool
De Vibra Technics motorsteun rechts heeft mijn R53 GP ook maar dan de straatversie. Zit er al enige jaren in en ben er zeer tevreden mee. De originele was stuk en daarom voor de Vibra gekozen.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Scheelt nameijk nog best wel wat als je een normale plaat hebt hangen. Ik heb die van mij pas geleden wat hoger gehangen wat wellicht wat scheelt. Maar jouw oplossing is nog beter 

- Mnrk
- 4 op een rij!
Bericht
Afgelopen weekend ben ik weer naar de Eifel geweest en heb ik 4 rondjes kunnen rijden op de Nordschleife.
Rond 08:30 uur zijn we weggereden uit Breda en tegen 11:00 uur stonden we bij ED Tankstelle om de auto na te lopen. Bandenspanning verlagen, sleepogen monteren en de GoPro aan voor het eerste rondje. Het was toen al redelijk druk, maar ik was de laatste die de baan op mocht i.v.m. 3 (!) gele vlaggen…wel een mooi droge baan en er werd fatsoenlijk gereden. Daarna even geluncht bij de ED Tankstelle en nog 3 rondjes achter elkaar gereden. Tijdens het laatste rondje kwam de remsensor tevoorschijn en bleken m’n remblokken aan de voorzijde volledig weg. 8.000km hebben de DS3000 blokken het volgehouden.
Daarna naar Pflanzgarten gereden en daar een uurtje of 2 gestaan en gekeken naar al het geweld wat er voorbij komt denderen. Daarna nog 2 rondjes meegereden met een E46 M3 en traditiegetrouw afgesloten met een pizza bij Pinnochio!
De Mini doet het erg goed in de huidige setup. Het onderstel is redelijk naar m’n zin, al zou een set dikkere stabi’s nog wel welkom zijn. Maar eerst de remmen weer op orde brengen. Ik heb nu een setje Tarox 116 remblokken met normale ATE remschijven voor de voorzijde besteld, terwijl op de achterzijde de huidige Ferodo DS2500 (die zijn nog lang niet op) met een nieuw setje normale ATE remschijven komen te zitten.
Voor de liefhebber nog een filmpje van het derde rondje van de dag.

Rond 08:30 uur zijn we weggereden uit Breda en tegen 11:00 uur stonden we bij ED Tankstelle om de auto na te lopen. Bandenspanning verlagen, sleepogen monteren en de GoPro aan voor het eerste rondje. Het was toen al redelijk druk, maar ik was de laatste die de baan op mocht i.v.m. 3 (!) gele vlaggen…wel een mooi droge baan en er werd fatsoenlijk gereden. Daarna even geluncht bij de ED Tankstelle en nog 3 rondjes achter elkaar gereden. Tijdens het laatste rondje kwam de remsensor tevoorschijn en bleken m’n remblokken aan de voorzijde volledig weg. 8.000km hebben de DS3000 blokken het volgehouden.
Daarna naar Pflanzgarten gereden en daar een uurtje of 2 gestaan en gekeken naar al het geweld wat er voorbij komt denderen. Daarna nog 2 rondjes meegereden met een E46 M3 en traditiegetrouw afgesloten met een pizza bij Pinnochio!

De Mini doet het erg goed in de huidige setup. Het onderstel is redelijk naar m’n zin, al zou een set dikkere stabi’s nog wel welkom zijn. Maar eerst de remmen weer op orde brengen. Ik heb nu een setje Tarox 116 remblokken met normale ATE remschijven voor de voorzijde besteld, terwijl op de achterzijde de huidige Ferodo DS2500 (die zijn nog lang niet op) met een nieuw setje normale ATE remschijven komen te zitten.
Voor de liefhebber nog een filmpje van het derde rondje van de dag.
- Manick
- Sponsor
Bericht
Mooi! Zag je nog staan zaterdag.
Heb zaterdag maar 1 rondje gedaan. Was daarna ook klaar. Mijn gasklep deed moeilijk
Heb zaterdag maar 1 rondje gedaan. Was daarna ook klaar. Mijn gasklep deed moeilijk

- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Het is een beetje jammer dat het zo n pokke eind rijden is ,daarom houden wij het maar bij CPZ dat is nog te doen bij ons vandaan eigenlijk zou er op de Maasvlakte nog een circuitje bij moeten

Het is een beetje jammer dat het zo n pokke eind rijden is ,daarom houden wij het maar bij CPZ dat is nog te doen bij ons vandaan eigenlijk zou er op de Maasvlakte nog een circuitje bij moeten

- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Nice. Wel erg gaaf om m helemaal voor de track te maken/ hebben. Zal dat met m’n daily niet durven. Zeker niet deze snelheden.
De mini kan meer dan ik durf
De mini kan meer dan ik durf

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Impressive! Bij mij net zo Daniel, mensen denken dat ik altijd snel rijd, maar eigenlijk ben ik een oude lul 

- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
nd-photo.nl schreef:Impressive! Bij mij net zo Daniel, mensen denken dat ik altijd snel rijd, maar eigenlijk ben ik een oude lul

- Mnrk
- 4 op een rij!
Bericht
Zolder is 120km
CPZ is 130km
Spa is 200km
Assen is 230km
Nürburgring is 260km
Circuit op de Maasvlakte is geen slecht idee! Ik lig voor de verschillende circuits redelijk centraal, al liggen de meeste circuits nog steeds niet om de hoekPeter koster schreef: ↑14 sep 2020, 19:18![]()
Het is een beetje jammer dat het zo n pokke eind rijden is ,daarom houden wij het maar bij CPZ dat is nog te doen bij ons vandaan eigenlijk zou er op de Maasvlakte nog een circuitje bij moeten![]()

Zolder is 120km
CPZ is 130km
Spa is 200km
Assen is 230km
Nürburgring is 260km
- Mnrk
- 4 op een rij!
Bericht
Gelukkig kun je op de Nürburgring op een rustige dag ook normaal rondrijden, dan hoef je niet elke 100m uit te wijken voor een Porsche of BMW. De R53 begon overigens zijn carrière bij ons ook als daily voor m'n vriendin...nd-photo.nl schreef: ↑14 sep 2020, 22:22Impressive! Bij mij net zo Daniel, mensen denken dat ik altijd snel rijd, maar eigenlijk ben ik een oude lul![]()

- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

He Menrik,
Wat zie ik nou.. mini de deur uit?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat zie ik nou.. mini de deur uit?

Sent from my iPhone using Tapatalk

- Mnrk
- 4 op een rij!
Bericht
Uiteindelijk heb ik remmen nog wel vervangen…die waren wel echt op na de laatste keer Nürburgring. Het vervangen viel me echt alles mee, tot nu toe had ik er steeds schrik van om aan de remmen te sleutelen. Maar stelt dus echt niks voor, dat ik dit nog niet eerder zelf gedaan heb!

Ja klopt! Hij staat sinds kort te koop, het ontbreekt me vaak aan tijd om eraan te sleutelen en daadwerkelijk ook te rijden. Daarnaast zijn er dingen die meer prioriteit hebben dan het autorijden op dit moment. Voor nu even een paar jaar zonder hobby auto, maar d’r komt wel weer wat leuks voor terug!

Uiteindelijk heb ik remmen nog wel vervangen…die waren wel echt op na de laatste keer Nürburgring. Het vervangen viel me echt alles mee, tot nu toe had ik er steeds schrik van om aan de remmen te sleutelen. Maar stelt dus echt niks voor, dat ik dit nog niet eerder zelf gedaan heb!

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Menrik's R53 tracktool
Echt op. Of echt op?
. Jaaa nee ik heb race blokken. Die horen te piepen! 

Onze sponsors