Oxford!!! MINI Plant!!!! Afterparty!!!

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Tubby
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 mar 2006, 00:06

MarjoleinART schreef:Afbeelding
Ziggerde Zag Zag!! Een mooi gezicht, maaruuhh...Tubby je verliest een onderdeel :lachuh
Ja, shit, dat was mijn BURKA. .... :roll:

Super hoor, jammer dat het een bliksembezoek was, ik had het daar echt wel langer volgehouden. Alhoewel....er rijden zoveel mensen in een mini in die omgeving, dat is ook weer niet zo heel leuk. Volgende keer gaan we met z'n allen naar Denemarken, daar kennen ze de mini nog amper hahaha. :mrgreen:
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mar 2006, 08:23

Ook ik heb erg genoten in de snoepfabriek van MINI :-PP
Echt een geweldige ervaring. Het was alleen jammer dat ze nog niet mijn order hadden ontvangen van de nieuwe MINI :wink: :mrgreen: (LOL)
De r56 body :-PP stond er al in drievoud maar onze gids liet ons er verdacht snel langslopen :wink: :?

Het hotel was erg netjes en op steenworpafstand van de MINI Oxford plant. Het eten was erg lekker, de drankjes :bier ook zeker niet verkeerd (vooral die cocktail was mmmmmmmmm lekker) en ook het :slapen ging prima.

Alleen jammer voor Tubby dat ie alleen een bakje weetabix of soortgelijk mocht nemen bij het ontbijt i.p.v. een full english breakfast :lachuh maar we hebben 'm maar even geholpen.

De boot heen leek meer op een pontje maar die boot van de terugreis was geweldig.

Kan niet anders zeggen dat ik het zeer geslaagd vond met jullie allemaal en een dagje extra rondtoeren in Engeland daar zou ik geen nee tegen zeggen (moeten ze alleen de regen even ergens anders naartoe sturen) :wink:

Ook wij hebben de nodige en onnodige :wink: filmpjes en foto's gemaakt dus die komen er nog aan.

Ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar grote film van Berthil.

OPROEP: indien zich een nederlander (geen MINI rijder naar verwachting) meldt die een kentekenplaat mist dan kan hij deze ophalen op de M25 van London naar Dover op de middelste rijstrook (uitdeuken zal nodig zijn). :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Yvon
Wingman
Contacteer:

29 mar 2006, 09:17

ff OT:

Rij ik hier vanochtend naar mijn werk...mensen knipperen met lichten en gebaren...Snapte er nix van :|

Aha...je moet hier rechts rijden :mrgreen:
Afbeelding

Contacteer:

29 mar 2006, 09:50

Zo te horen een geslaagde reis :)

Leuke foto's trouwens.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mar 2006, 10:11

Goededag allemaal.

Nadat ik gisteren rond half 10 thuis kwam had ik niet de energie meer om nog even hier wat neer te krabbelen :slapen

Dit was echt een geweldige trip met zijn allen. Had het voor geen goud willen missen :D
Na een slapeloze nacht van zondag op maandag druppelde iedereen rond een uur of 6 bij Hazeldonk binnen, waarna een stoet van 11 mini's richting Engeland vertrok. :dansen

Voorbij Antwerpen Karin zijn Karin en Mark nog aangesloten. Hier nog even gestopt voor een bakkie Koffie! en ontbijtje. Nu verder dus met 12 mini's.
Vanaf hier heb ik de kindertjes :mrgreen: naar de haven geleid, maar op het einde kon het moedrinstinct het toch niet laten het roer over te nemen (lees Sleefje :mrgreen: )

Bij het inchecken bij de boot ging het bij mij niet zo vlotjes. Werd van het kastje naar de muur gestuurd. Wilde ik links voorbij het hokje, moest ik naar rechts. Rijd ik rechts voorbij wordt ik terug geschreeuwd in het frans (was 2e keer dat ik paspoort moest laten zien), en daarna weer moeten stoppen voor 3e pas controle, waar ik dus even op mijn teentjes was getrapt ruzie . Na mij kwam Marco en daar werd ook tegen gezegd dat ik een beetje chagie was :{

De bootreis was een beetje schommelen en ook niet veel te doen. Er gingen wel alarmen af van mini's.

In Engeland aangekomen ging het linksrijden vanzelf. Alleen je kijkt toch eerst naar rechts ipv links, en de rotondes waren af en toe even puzzelen.
In Oxford aangekomen reden we vrij snel langs de fabriek af en het hotel lag er tegen over :D
Na Ingecheckt te zijn, welkomst drankje en diner (wat eerlijk gezegd ook nog lekker smaakte) maakte we ons klaar om te voet naar de fabriek te gaan. We liepen even verkeerd, waardoor we dus langs de snelweg belanden en zo maar even doorgelopen zijn. (er bleek dus ook een voetgangers tunnel te zijn) :mrgreen:

Na betaling en in onze nationale kleur gehesen te hebben, en nog een groepsfoto, kregen we in sneltrein vaart een DVD te zien hoe de minis zijn kleurtje krijgen, waarna we alles wat maar foto's of video kon maken in een kluisje moesten achterlaten. Vervolgens werden we met een bus (en ook hier zitten de deuren aan de andere kant >:( ) naar de eerste hal gebracht. Hier vlogen de laspunten je letterlijk rond de oren. De speaker ging er wel vrij snel doorheen vond ik, maar toch genoeg gezien :-PP van hoe het nu in mekaar gezet word. Alles wat er rondgaat is ook daadwerkelijk al verkocht. Na een nieuw rondritje met de bus, kwamen we in een hal waar de minis dus al kleur hadden. Deze hadden allemaal een lijst erop geplakt zitten met de assecoires die de klant besteld heeft. Dashboard erin zetten duurde al met al 30 seconde (3 bouten vast en klaar). Uitlaatje 8 seconde en vast. Er komt voor ongeveer 30kg aan kabel in je auto. Al het JCW spul komt er in de fabriek nu dus bij. En voor isolatie onder je hemelbekleding zit dus gewoon KARTON :shock: .
Op het laatste stuk wordt alles nog grondig gecontroleerd en word ie voor de eerste keer gestart. Wij hadden weer het geluk dat ie het niet deed (maandagmorgen mini :mrgreen: ) Even handmatig van de band geduwd, waarna ie alsnog starte.
Na deze hele leuke en mooie ervaring weer terug naar het hotel (nu wel via tunnel), waarna we nog even wat gedronken hebben en iedereen zijn bedje op ging zoeken. Klaas vaak was vlug bij me, en heb toch goed geslapen op het super geveerde bed.

In de ochtend een ontbijtje, even terug naar fabriek voor een paar kiekjes met onze trots erbij, uitchecken en weer terug naar de boot. Had weer de eer om het stelletje te leiden, maar 30km voor Dover kregen er enkele toch kriebels om het gas even helemaal in te duwen. (lees ongeveer 200km/h) Dus we waren ruim op tijd :mrgreen:
In DOver nog naar een leuk plekje gezocht voor wat kiekjes maar het is uiteindelijk een weggetje in de heuvels geworden.
Om half 3 (half uur vertraging) is het bootje weer naar Duinkerken vertrokken (deze was mooier, luxer en minder schommelig)
Tussendoor nog even gestopt voor te tanken, afscheid van mekaar genomen en toen richting nederland. Daar nog even met enkele wat gegeten en daarna in sneltrein vaart naar huis.

Dit was echt een onvergetelijke reis en voor herhaling vatbaar. Dan wel 1 of 2 daagjes langer. Iedereen bedankt voor de hele leuke dagen en tot gauw allemaal :)(

PS FOTO'S KOMEN NOG
Tubby
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 mar 2006, 11:06

MINIJCW schreef:Om half 3 (half uur vertraging) is het bootje weer naar Duinkerken vertrokken (deze was mooier, luxer en minder schommelig)
De boot was inderdaad minder schommelig, maar voor de zekerheid heb ik mijn karretje wat extra verankerd in de laadruimte van de boot. Heeft iemand daar nog een foto van?

PS: ik heb dit filmpje over de fabriek ooit eens van internet geplukt:http://www.xs4all.nl/~lzwaluw/img/oxford_factory.wmv
Laatst gewijzigd door Tubby op 29 mar 2006, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

29 mar 2006, 11:17

Ik zal hem er even op zetten voor je.... :)
Afbeelding
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

29 mar 2006, 11:20

Afbeelding
Afbeelding
Yvon
Wingman
Contacteer:

29 mar 2006, 12:10

:lachuh
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 mar 2006, 13:10

Mensen wat was dit een gave trip zeg!!! Ik zal het kort houden want e.e.a. is door enkele mede-Oxfordgangers al ruimschoots uit de doeken gedaan in dit topic. De reis heen- en terug (het rijden) vond ik helemaal cool. Een lange sliert MINI's die, alsof ze het jaren geoefend hadden, telkens in een 1 lange waaier van baan verwisselde bij het inhalen en het weer terugvoegen. Af en toe een irritantje (met auto van ander merk) die hem midden in onze sliert MINI's gooide, maar die was dat zo zat. Voor het met elkaar rijden moet ik jullie allemaal hierbij toch ff complimenteren, want dat ging als een geoliede machine. Grote hulp hierbij waren de walkietalkie's die wij via Benno nu voor de eerste keer gebruikten. Een werelduitvinding...en gezellig voor onderweg. We hebben ook lekker doorgescheurd met voor mij als persoonlijk "kicke-moment"... de ca. 3 kilometer voor de boot in Dover (terugrit) waar we besloten degenen die met ZEER HOGE snelheid voorop waren geraakt achterna te gaan scheuren en we achter een zwart/witte streep (lees: Carl) aan met angstaanjagende snelheid bergaf de flauwe bochten doorscheurden.
Dat Coopertje van ons kan nog best hard dacht ik toen met grote smile van oor tot oor. Het fabrieksbezoek was een once-in-a-life-time moment. Gewoon gaaf dat we dit hebben mogen meemaken zeg!! Ik had van te voren goeie hoop op een glimp van het nieuwe model...maar helaas dat wilde "Mr. John-2" beslist niet...hahaha. Ik vond het net "Q" uit een James Bond film. Verder hebben wij het gigantisch met jullie naar onze zin gehad. Dit is echt een heel gezellig cluppie MINIfans bij elkaar die het hartstikke goed met elkaar kunnen vinden, dus dat beloofd een mooie toekomst: NewMINIclub forever!!! :wink: Iedereen enorm bedankt voor deze ervaring en de gezelligheid.
En voor enkelen van jullie...
tot a.s. zaterdag op het "After-Oxford-Dinner" in Naaldwijk!!!
(was dit kort genoeg???) :s
Laatst gewijzigd door Sepp op 29 mar 2006, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mar 2006, 14:18

Ik lees dat we echt heeeeeeellllllll wat gemist hebben :(

Maar we zijn blij dat we toch nog wat foto,s zien kunnen we toch nog beetje van genieten :wink:

Nu wil ik zaterdag de verhalen wel horen dus op naar zaterdag :P
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

29 mar 2006, 17:02

Zo nou ben ik helemaal groen :mrgreen: van jaloezie dat ik hier niet bij heb kunnen zijn zeg. :cry: Als ik het allemaal lees dan heb ik zeker IETS gemist. :?
Ik heb inmiddels wel begrepen dat er nog een herkansing komt al is het dan wel niet het model wat ik nu in bezit heb maar dat is niet zo erg.
Wie weet rijd ik dan wel in een 2007 model :mrgreen: :mrgreen: Je weet maar nooit. :wink:

Het is in ieder geval erg leuk om jullie ervaringen te mogen delen al is dit dan door middel van het forum. Ik heb iig dmv sms-jes van Coen en Arjan toch nog mogen meeproeven van een aantal dingetjes. :mrgreen: Bedankt jongens ! :-))

Ben benieuwd naar je filmp(je) Berthil. :wink:
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 mar 2006, 17:21

Ook ik was gisteren te bekaf om nog te reageren. Nu terug van 't werk (wat was het vroeg vanochtend!!); dus bij deze :D

Ook wij hebben 'n geweldige twee dagen gehad, het was super om jullie allemaal te ontmoeten. Een ontzettend gezellig cluppie mensen met het MINI hart op de juiste plaats. Op naar de volgende meet! :).

Tour was erg interessant, mooi dat je zo'n beetje overal kon rondlopen. De gids vond het ook wel merkbaar leuk om een groep met echte MINI Enthousiasts te hebben.

Zal mijn foto's ook maar eens snel gaan uploaden..!

PS: Dank aan MINIJCW voor het vooroprijden op de heenweg in de UK; deed je erg goed! Leader of the pack 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 mar 2006, 18:50

Ook nog wat fotootjes van mijn hand :)

Wachten voor de boot naar Dover:
Afbeelding

Mooi rijtje op de boot:
Afbeelding

Op de parking van het hotel, daarachter de daken van de MINI fabriek
Afbeelding

Nog even een afzakkertje voor we gaan eten en naar de fabriek gaan:
Afbeelding
Afbeelding

Het was met recht een bliksembezoek aan Engeland:
Afbeelding

Oké, ik ben er echt geweest:
Afbeelding

Zou die jas onder mijn eigen jas passen?:
Afbeelding

Stugge Tukker voor een swingende en Groovy auto:
Afbeelding

Assemblage van het chassis zoals we dat gezien én geroken hebben:
Afbeelding

In de assemblage hal, 600 MINI's per dag:
Afbeelding

Hier hebben we allemaal met de neus op gestaan, de motor 'trouwt' met de MINI:
Afbeelding

Hier ging het hartje van de MINI even sneller van kloppen:
Afbeelding

Nog even crossen door het Engelse landschap boven Dover:
Afbeelding

Zonder kaartje geen toegang op de boot naar Duinerken:
Afbeelding

De MINI die rijdend ook al de wildste bewegingen maakte wordt goed vastgezet:
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mar 2006, 19:33

Hier dan onze ervaringen, die niet echt veel anders zullen zijn dan alle voorgaande postings... :mrgreen:

Een ding is zeker:

Martine is besmet met het MINI virus!!! :mrgreen: :)) :dansen

We hadden een super gezellige tijd met iedereen, weer een hoop gelachen,
maar vooral ook veel gezien. Met als hoogtepunt de MINI fabriek uiteraard!!!

Ff wat langer blijven hangen bij de "white bodies" van de R56!!!

En wat ook opviel wat dat er op elke order "OLD BODY" stond... :wink:

We hebben bijna het hele proces gezien van hoe de MINI in elkaar wordt gezet!!! Errug 8) en een hoog :-PP gehalte!!!

Volgende keer gaan we op zeker weer, maar dan 2-3 dagen om meer van de UK te kunnen zien...
Mss een ritje uitzetten, of gewoon ergens heen gaan,
maar dan niet over een Motorway, maar lekker binnendoor :rijden

Kortom, was helemaal super!!!

Groetjes Marco & Martine

P.S. Mijn MINI heeft nog nooit zooooooo zuinig gereden...!!! :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Terug naar “Afterparty”