
Ik heb zelf altijd geleerd om nieuwste banden op de achteras te monteren ivm veiligheid maar misschien zijn er hier mensen die juist het tegendeel bewijzen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



Hmm, dat was mij niet bekend Daiël, het zou zomaar kunnen wat je daar zegt.






 . Was een dure les. Sindsdien ga ik in principe niet meer wisselen van voor naar achter. Ik denk wel dat het afhankelijk is hoeveel millimeter profiel je nog op je achterste band hebt zitten. Op mijn R56 zatten runflats en de voorste waren versleten. Ze moesten er af ivm poedercoaten en 2 nieuwe banden aangekocht. Doordat de 2 oude nog 6mm hadden deze op de achteras geplaatst en op de vooras 2 nieuwe 8mm. Dat verschil ga je niet merken in grip en na 1 seizoen zal het verschil in mm profiel tussen voor en achter nagenoeg nihil zijn.
 . Was een dure les. Sindsdien ga ik in principe niet meer wisselen van voor naar achter. Ik denk wel dat het afhankelijk is hoeveel millimeter profiel je nog op je achterste band hebt zitten. Op mijn R56 zatten runflats en de voorste waren versleten. Ze moesten er af ivm poedercoaten en 2 nieuwe banden aangekocht. Doordat de 2 oude nog 6mm hadden deze op de achteras geplaatst en op de vooras 2 nieuwe 8mm. Dat verschil ga je niet merken in grip en na 1 seizoen zal het verschil in mm profiel tussen voor en achter nagenoeg nihil zijn.

Weer wat geleerd! Daarom blijf ik zo graag dit Forum lezen en volgen :-)speedy schreef:Mooi Jos
Ik heb zelf altijd geleerd om nieuwste banden op de achteras te monteren ivm veiligheid maar misschien zijn er hier mensen die juist het tegendeel bewijzen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk













 
 









Onze sponsors