Maik's R53 JCW Checkmate
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Maik's R53 JCW Checkmate
Oh, nog zat te wensen dus
Merk wel dat sommige JCW goodies heel schaars zijn en een godsvermogen kosten, zoals het shiftlight bijvoorbeeld.

- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Ja klopt een heel aantal JCW goodies zijn nagenoeg niet te vinden of het kost een hele hoop geld...
Maar soms moet je ook een beetje geluk hebben.
Maar soms moet je ook een beetje geluk hebben.
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Wel een lijstje waar je hebberig van wordt. En dat terwijl je al zo’n mooie en complete MINI hebt. Achterbank voor een JCW 1e generatie heb ik nog nooit gezien denk ik. Zeldzaam? De spoiler vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar ieder zijn ding :-) Met jouw geduld en bronnen komen de mods er vast wel eens. Dan is het echt een one of a kind R53, mede omdat het een Checkmate uitvoering is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Smaakvol aangepakte R53, volgens mij zit jij ook op het DF forum toch?
2003 R53
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Heb even een fototje geleend van een hele dikke nederlandse JCW. Maar de achterbank ziet er zo uit:

Wat betreft de spoiler is het een beetje 50/50 soms zie ik er een en denk is dat is toch wel gaaf maar het doet mij ook iets te vaak denken aan het handvat van een winkelwagentje.
Ja de achterbank is heel lastig aan te komen mede doordat men in de tijd dat ze leverbaar waren deze los moest bestellen en er vaker voor gekozen werd alleen de voorstoelen te kopen.mbvandenberg schreef: ↑22 dec 2020, 19:34Achterbank voor een JCW 1e generatie heb ik nog nooit gezien denk ik. Zeldzaam? De spoiler vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar ieder zijn ding :-)
Heb even een fototje geleend van een hele dikke nederlandse JCW. Maar de achterbank ziet er zo uit:

Wat betreft de spoiler is het een beetje 50/50 soms zie ik er een en denk is dat is toch wel gaaf maar het doet mij ook iets te vaak denken aan het handvat van een winkelwagentje.
Thanks! Klopt, voornamelijk ook met restauratie van de E46 daar maar dat project ligt nu helaas een beetje stil moet daar nodig weer wat stappen in gaan maken.Sanderz schreef: Smaakvol aangepakte R53, volgens mij zit jij ook op het DF forum toch?
- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Er staat op autoscout een works met die achterbank volledig zwart. Kan dat of zijn ze alleen in kleur geleverd?
2003 R53
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Ze zijn in stof (een kleur), leer (een kleur) of leer (combi kleur) geleverd. Zelf zoek ik een volledig zwart lederen jcw achterbank. Zoals die op autoscout bijv en er staat er nog een in duitsland die dat ook heeft.
- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Aha weer wat geleerd. Succes met de zoektocht. Alhoewel je beter gewoon een keer tegenaan kan lopen, dan is het ook niet zo frustrerend hahaha
2003 R53
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Fyi, heb je vast al een keer gezien in mn topic. Maar is het geen ideetje om je intercooler zwart te spuiten (alleen de zichtbare lamellen), dan ben je af van de "schmutzige" intercooler look. Ik vond het net wat strakker staan.
Mini Cooper S R53 JCW Black Intercooler by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW Black Intercooler by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW edition (2006) by Andy Ramdin, on Flickr

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ziet er inderdaad beter uit, maar heeft dat geen negatieve invloed op het koelend vermogen?
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ja het zal wel invloed hebben, maar dat heb ik zelf niet gemerkt. Zal ook wel verschillen met hoe je de auto gebruikt (daily/fun/track/etc)
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Voorheen was het ach ik heb nu een jcw onderdeeltje meer zou leuk zijn maar er is zoveel.
Nu is het verd*mme die laatste paar dingentjes moet toch ergens te vinden zijn...
Maar 9/10 vind je het inderdaad niet als je zoekt maar dan loop je er ineens tegen aan.
Thanks! Frustrerend is het soms zeker wel..
Voorheen was het ach ik heb nu een jcw onderdeeltje meer zou leuk zijn maar er is zoveel.
Nu is het verd*mme die laatste paar dingentjes moet toch ergens te vinden zijn...
Maar 9/10 vind je het inderdaad niet als je zoekt maar dan loop je er ineens tegen aan.
Ja staat zeker strakker! Maar anders dan een goede poets beurt gaat deze intercooler niet krijgen. In de toekomst zal er namelijk een GP IC voor in de plaats komen.nd-photo.nl schreef: Fyi, heb je vast al een keer gezien in mn topic. Maar is het geen ideetje om je intercooler zwart te spuiten (alleen de zichtbare lamellen), dan ben je af van de "schmutzige" intercooler look. Ik vond het net wat strakker staan.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Onder de noemer “beter goed gejat dan slecht bedacht” heb ik mij laten inspireren door Maurice (@mbvandenberg) om een jaar overzicht te maken van mijn MINI.
Dus daar komt ie dan!
2020 begon op pagina 6 en eindigt op pagina 20, dat zegt al heel wat denk ik zo maar wat is er nu allemaal gebeurt?
Mods
07-01-2020 Achterste veerpootbrug van Ultraracing
23-01-2020 RSIC6 Stuurkapjes rond de knopjes matchen met het JCW stuurkapje
05-03-2020 GP Trim voor de achterbumper
19-03-2020 Instrumenten set voor de middenconsole origineel MINI (grijze versie)
19-03-2020 Cabrio braces
21-03-2020 Custom “Works210” side scuttles
03-04-2020 CM Customs stuurtje (nappa leder, afgevlakt, rode 12u markering)
10-04-2020 GP Pook- en handremhoes
17-04-2020 JCW Instaplijsten
23-04-2020 JCW Mattenset
14-05-2020 Custom inlaatspruitstuk (zonder pre cat)
11-06-2020 Aero voorbumper
23-07-2020 JCW Leder dashboard
08-08-2020 JCW Veerpootbrug
04-09-2020 JCW Carbon ringen (bekerhouder en rond de pookhoes)
21-09-2020 Set R99 velgen in het grijs gekocht om in de winter op te staan
07-10-2020 LED interieurverlichting 4300k “warm wit”
01-11-2020 JCW Handremgreep “oude logo”
13-11-2020 Comfort knipperlicht module (hier uit het forum)
13-11-2020 Carbon deurhendels
15-11-2020 CM Customs lederen downtubes in JCW style
Onderhoud
17-01-2020 4 maal Michelin Pilot Sport 4 (205/40/18)
08-05-2020 Stuurbekrachtigingsreservoir vervangen
19-05-2020 Koelfan weerstand vervangen
02-06-2020 Powerflex draagarmrubbers voor + achter en stabi rubber v+a
11-06-2020 Condersor vervangen
01-07-2020 Schijven en blokken voor vervangen
01-09-2020 Olie wissel
02-10-2020 Remklauwen rondom gespoten en deels gereviseerd
02-10-2020 Alle originele sticker in de motorruimte terug geplaatst
07-10-2020 Powerflex motorsteun
07-12-2020 Inlaat compleet vervangen incl alle schroefjes moertjes rubbertjes etc
12-12-2020 Snoot boots vervangen voor origineel
12-12-2020 JCW luchtfilterhuis alle pakkingen vervangen
Als ik bovenstaande lijst bekijk mag ik zeker niet klagen, de mods zijn leuk maar het belangrijkste hoe zit het met het onderhoud. Grotendeels is alles preventief gebeurt op een enkel dingetje na (Koelfan weerstand, condensor, schijven/blokken en de pakkingen van het filterhuis) daar heb ik toch auto’s gezien die wel echt veel meer nodig hebben. Nu rij ik natuurlijk niet zoveel maar de MINI wordt wel goed gebruikt! Zomer 2020 naar zuid Duitsland gereden en mij daar goed vermaakt, op de heen en terug weg regelmatig een auto in de binnenspiegel laten verdwijnen dat verlangt toch wat van een auto.
Maar nu weer terug naar de mods, ik verbaas mij elke keer weer over de hoeveelheid JCW accessoires die ik zo heb weten te verzamelen en begrijp zo nu en dan zelf niet eens hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar een fijn gevoel is het wel. Met enige regelmaat loop ik de garage in en kijk ik even naar de MINI hoe alles gewoon bij elkaar past en naar mijn smaak is.
Als ik een favoriete mod moet kiezen is dit toch wel het stuur dat ik bij CM Customs heb laten maken, het ligt zo fijn in de hand en voelt zoveel fijner aan tijdens het rijden, het is gewoon bijna niet te beschrijven, nogmaals bedankt Chico! Op de tweede plek volgt dan de combinatie van alle JCW Accessoires want hoewel elke onderdeel opzich al mooi is, is de combinatie van alles nog veel mooier!
Wat zou jullie favoriet zijn?
Dan nu een korte blik op 2021, zijn er nog plannen?
Maar natuurlijk!
Allereerst ga ik er alles aan doen om de laatste JCW Accessoires te vinden en zo eindelijk te kunnen zeggen JA het is een JCW en JA hij heeft ook alle accessoires!
Daarnaast staat de retrofit van het alarm op de planning, heb ik mij laten overtuigen dat een Aero achterbumper toch echt beter bij het geheel past dan de GP Trim en zou ik graag de motorkap en het dak laten spuiten om de body ook weer echt helemaal strak te maken.
Verder ken ik mijzelf dus zal er zeker nog wat bij komen.
Maar boven al hoop ik dat er in 2021 weer meetings en ritjes kunnen worden gepland zodat ik een hoop van de mooie MINI’s op dit forum ook eens in het echt kan bewonderen!
Ohja voor ik het vergeet, de eerst mod van 2021 is onderweg en zie je niet veel, wel origineel MINI, het onderdeelnummer eindigt op 113, de kenner weet nu wel waar het over gaat denk ik! En de tweede mod/reparatie/onderhoud hoe je het ook noemt ook die is er al en heeft te maken met de verlichting maar daarover in 2021 meer!
Het mooiste plaatje van 2020 als je het mij vraagt is:

Dus daar komt ie dan!
2020 begon op pagina 6 en eindigt op pagina 20, dat zegt al heel wat denk ik zo maar wat is er nu allemaal gebeurt?
Mods
07-01-2020 Achterste veerpootbrug van Ultraracing
23-01-2020 RSIC6 Stuurkapjes rond de knopjes matchen met het JCW stuurkapje
05-03-2020 GP Trim voor de achterbumper
19-03-2020 Instrumenten set voor de middenconsole origineel MINI (grijze versie)
19-03-2020 Cabrio braces
21-03-2020 Custom “Works210” side scuttles
03-04-2020 CM Customs stuurtje (nappa leder, afgevlakt, rode 12u markering)
10-04-2020 GP Pook- en handremhoes
17-04-2020 JCW Instaplijsten
23-04-2020 JCW Mattenset
14-05-2020 Custom inlaatspruitstuk (zonder pre cat)
11-06-2020 Aero voorbumper
23-07-2020 JCW Leder dashboard
08-08-2020 JCW Veerpootbrug
04-09-2020 JCW Carbon ringen (bekerhouder en rond de pookhoes)
21-09-2020 Set R99 velgen in het grijs gekocht om in de winter op te staan
07-10-2020 LED interieurverlichting 4300k “warm wit”
01-11-2020 JCW Handremgreep “oude logo”
13-11-2020 Comfort knipperlicht module (hier uit het forum)
13-11-2020 Carbon deurhendels
15-11-2020 CM Customs lederen downtubes in JCW style
Onderhoud
17-01-2020 4 maal Michelin Pilot Sport 4 (205/40/18)
08-05-2020 Stuurbekrachtigingsreservoir vervangen
19-05-2020 Koelfan weerstand vervangen
02-06-2020 Powerflex draagarmrubbers voor + achter en stabi rubber v+a
11-06-2020 Condersor vervangen
01-07-2020 Schijven en blokken voor vervangen
01-09-2020 Olie wissel
02-10-2020 Remklauwen rondom gespoten en deels gereviseerd
02-10-2020 Alle originele sticker in de motorruimte terug geplaatst
07-10-2020 Powerflex motorsteun
07-12-2020 Inlaat compleet vervangen incl alle schroefjes moertjes rubbertjes etc
12-12-2020 Snoot boots vervangen voor origineel
12-12-2020 JCW luchtfilterhuis alle pakkingen vervangen
Als ik bovenstaande lijst bekijk mag ik zeker niet klagen, de mods zijn leuk maar het belangrijkste hoe zit het met het onderhoud. Grotendeels is alles preventief gebeurt op een enkel dingetje na (Koelfan weerstand, condensor, schijven/blokken en de pakkingen van het filterhuis) daar heb ik toch auto’s gezien die wel echt veel meer nodig hebben. Nu rij ik natuurlijk niet zoveel maar de MINI wordt wel goed gebruikt! Zomer 2020 naar zuid Duitsland gereden en mij daar goed vermaakt, op de heen en terug weg regelmatig een auto in de binnenspiegel laten verdwijnen dat verlangt toch wat van een auto.
Maar nu weer terug naar de mods, ik verbaas mij elke keer weer over de hoeveelheid JCW accessoires die ik zo heb weten te verzamelen en begrijp zo nu en dan zelf niet eens hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar een fijn gevoel is het wel. Met enige regelmaat loop ik de garage in en kijk ik even naar de MINI hoe alles gewoon bij elkaar past en naar mijn smaak is.
Als ik een favoriete mod moet kiezen is dit toch wel het stuur dat ik bij CM Customs heb laten maken, het ligt zo fijn in de hand en voelt zoveel fijner aan tijdens het rijden, het is gewoon bijna niet te beschrijven, nogmaals bedankt Chico! Op de tweede plek volgt dan de combinatie van alle JCW Accessoires want hoewel elke onderdeel opzich al mooi is, is de combinatie van alles nog veel mooier!
Wat zou jullie favoriet zijn?
Dan nu een korte blik op 2021, zijn er nog plannen?
Maar natuurlijk!
Allereerst ga ik er alles aan doen om de laatste JCW Accessoires te vinden en zo eindelijk te kunnen zeggen JA het is een JCW en JA hij heeft ook alle accessoires!
Daarnaast staat de retrofit van het alarm op de planning, heb ik mij laten overtuigen dat een Aero achterbumper toch echt beter bij het geheel past dan de GP Trim en zou ik graag de motorkap en het dak laten spuiten om de body ook weer echt helemaal strak te maken.
Verder ken ik mijzelf dus zal er zeker nog wat bij komen.
Maar boven al hoop ik dat er in 2021 weer meetings en ritjes kunnen worden gepland zodat ik een hoop van de mooie MINI’s op dit forum ook eens in het echt kan bewonderen!
Ohja voor ik het vergeet, de eerst mod van 2021 is onderweg en zie je niet veel, wel origineel MINI, het onderdeelnummer eindigt op 113, de kenner weet nu wel waar het over gaat denk ik! En de tweede mod/reparatie/onderhoud hoe je het ook noemt ook die is er al en heeft te maken met de verlichting maar daarover in 2021 meer!
Het mooiste plaatje van 2020 als je het mij vraagt is:

- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Goede vooruitzichten! Gaat de gp trim dan verkocht worden? #askingforafriend
2003 R53
Onze sponsors