Maik's R53 JCW Checkmate
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Maik's R53 JCW Checkmate
Wauw, heel netjes gedaan met dat alarm. Lijkt zo uit de fabriek te komen!
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
De kabelboom is klaar en kan gemonteerd worden, hopelijk aankomend weekend wat tijd ervoor.
Tevens eindelijk de juiste instapverlichting gevonden.
Had een tijd terug het nieuwe logo maar sinds kort levert een bedrijfje in Duitsland ook het oude logo!

Had een tijd terug het nieuwe logo maar sinds kort levert een bedrijfje in Duitsland ook het oude logo!

- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Kan je mij een linkje doen?
En hoe monteer je ze? Aan de deur vast maken? Of gaatje in de deur kaart maken?
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR

Nice!MaikR53 schreef:De kabelboom is klaar en kan gemonteerd worden, hopelijk aankomend weekend wat tijd ervoor.
Kan je mij een linkje doen?
En hoe monteer je ze? Aan de deur vast maken? Of gaatje in de deur kaart maken?
^Robbert

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Heeft de prefacelift daar standaard geen lampje? Was voor mij iig omwisselen en genieten
Mini Cooper S R53 JCW Ghost Door LED by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW Ghost Door LED by Andy Ramdin, on Flickr

- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Nope.
Ik denk dat als ik dat zie een vierkant gaatje maken. Voldoende is. En dan even door lussen vanuit de verlichting.
Net als in mn Audi.
Ziet er wel mooi uit!
^Robbert
Ik denk dat als ik dat zie een vierkant gaatje maken. Voldoende is. En dan even door lussen vanuit de verlichting.
Net als in mn Audi.

Ziet er wel mooi uit!
^Robbert

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Vandaag begonnen met de inbouw van het alarm!
Sirene aangesloten, BCU 4pins bijgepind, interieursenor aangesloten en alle kabels netjes langs de originele kabelboom gelegd.
Tot zover ging alles goed en toen kwam het aansluiten van de zekeringkast volgens WDS (Wiring Diagram System) stekker X10207, Pin 11.
Ook volgens de EBA (Einbau Anleitung) ook X10207, Pin 11. Een groot nadeel die plek was niet meer beschikbaar. Ruim 2 uur gezocht waar komt die kabel vandaan, waar gaat hij heen maar helaas zonder succes. Toen maar even gelaten voor wat het is en achter de laptop verder zoeken, Pin 12 was namelijk wel beschikbaar maar hoe wordt deze aangestuurd.....?
Uiteindelijk toch maar eens de andere EBA gedownload er zijn er namelijk 2, 1x Retrofit alarm en 1x Retrofit alarm na 09/2003. Ik heb in eerste instantie de versie na 09/2003 gebruikt gezien mijn MINI van 04/2006 is.
Tot mij verbazing stond echter in de EBA "Retrofit Alarm" de volgende tekst:
Nur für Fahrzeugen bis 09/2005
X10207, Pin 11
Nur für Fahrzeugen ab 09/2005
X10200, Pin 6
dusss........... het moet een andere stekker en andere pin zijn..
Morgen maar even bekijken of die wel vrij is en hopelijk het daarna af kunnen maken.
Nog paar plaatjes

Sirene aangesloten, BCU 4pins bijgepind, interieursenor aangesloten en alle kabels netjes langs de originele kabelboom gelegd.
Tot zover ging alles goed en toen kwam het aansluiten van de zekeringkast volgens WDS (Wiring Diagram System) stekker X10207, Pin 11.
Ook volgens de EBA (Einbau Anleitung) ook X10207, Pin 11. Een groot nadeel die plek was niet meer beschikbaar. Ruim 2 uur gezocht waar komt die kabel vandaan, waar gaat hij heen maar helaas zonder succes. Toen maar even gelaten voor wat het is en achter de laptop verder zoeken, Pin 12 was namelijk wel beschikbaar maar hoe wordt deze aangestuurd.....?
Uiteindelijk toch maar eens de andere EBA gedownload er zijn er namelijk 2, 1x Retrofit alarm en 1x Retrofit alarm na 09/2003. Ik heb in eerste instantie de versie na 09/2003 gebruikt gezien mijn MINI van 04/2006 is.
Tot mij verbazing stond echter in de EBA "Retrofit Alarm" de volgende tekst:
Nur für Fahrzeugen bis 09/2005
X10207, Pin 11
Nur für Fahrzeugen ab 09/2005
X10200, Pin 6
dusss........... het moet een andere stekker en andere pin zijn..
Morgen maar even bekijken of die wel vrij is en hopelijk het daarna af kunnen maken.
Nog paar plaatjes

- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Zo vandaag het verkeerde pinnetje vervangen voor de juiste. Mocht iemand het ooit willen doen je hebt deze nodig:
61136937069
Vervolgens nog even de ZCS aanpassen, schrijven naar EWS & KMB daarna KMB & BC1 “leeg” coderen en alles werkt zoals verwacht!
Een filmpje zegt natuurlijk meer dan tekst & foto’s
61136937069
Vervolgens nog even de ZCS aanpassen, schrijven naar EWS & KMB daarna KMB & BC1 “leeg” coderen en alles werkt zoals verwacht!
Een filmpje zegt natuurlijk meer dan tekst & foto’s
Laatst gewijzigd door MaikR53 op 14 apr 2021, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Wat moeten we er nog over zeggen Maik?! Echt uniek wat jij met je MINI doet en super topic om te volgen.
Volgende mod!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgende mod!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- René 7
- 4 op een rij!
Bericht
Tjonge jonge Maik wat een vakwerk heb je weer geleverd zeg! Ongelooflijk. Dit gaat mijn pet te boven hoor wat je uitlegt over het aansluiten en inregelen.
Mijn instap verlichting via jouw link zijn trouwens onderweg, nog bedankt daar voor.
Wacht wel weer op je volgende prachtige update.
Mijn instap verlichting via jouw link zijn trouwens onderweg, nog bedankt daar voor.
Wacht wel weer op je volgende prachtige update.
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
Dat was een aardige klus maar super dat het allemaal werkt. Hopelijk schrikt het de mensen met een balkje voor hun ogen af.

- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Dat is precies het juiste geluid...
De mijne maakt dezelfde irritante pieptoon!
Lekker gewerkt!
De mijne maakt dezelfde irritante pieptoon!
Lekker gewerkt!

- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Mbt het alarm heb ik overigens nog een kleine codeer aanpassing gedaan.
In de standaard situatie (zoals alle mini’s van de band rollen) kun je het alarm uitschakelen met zowel de afstandsbediening als het sleutelslot in de deur.
Door een ongewenste situatie bij een mede MINI rijder zijn we er achter gekomen dat in dit geval het alarm uitschakelt wanneer het slot geforceerd wordt. En dus kunnen ze dan relatief eenvoudig hun gang gaan.
Wat ik dus heb gedaan is om coderen naar alarm alleen uitschakelen met de afstandsbediening. Wanneer dus nu het slot geforceerd zou worden en de deur open getrokken wordt gaat gelijk het alarm af!
In de standaard situatie (zoals alle mini’s van de band rollen) kun je het alarm uitschakelen met zowel de afstandsbediening als het sleutelslot in de deur.
Door een ongewenste situatie bij een mede MINI rijder zijn we er achter gekomen dat in dit geval het alarm uitschakelt wanneer het slot geforceerd wordt. En dus kunnen ze dan relatief eenvoudig hun gang gaan.
Wat ik dus heb gedaan is om coderen naar alarm alleen uitschakelen met de afstandsbediening. Wanneer dus nu het slot geforceerd zou worden en de deur open getrokken wordt gaat gelijk het alarm af!
Onze sponsors