Hallo,
Ik ben op zoek naar een setje coilovers die een mini r56 ongeveer 4cm verlagen. Volgens mijn vader en vrienden (allemaal bmw rijders) is er maar 1 goede optie. Bilstein schokdempers met eibach veren.
Heeft iemand hier ervaring mee onder een r56? Of weet iemand een beter alternatief?
Groetjes Niels
Verlagen R56
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Verlagen R56
Ben je op zoek naar een vaste verlaging of ben je op zoek naar een schroefset?
Bilstein wordt veel over gesproken als een van t beste wat er te krijgen is
Beetje afhankelijk wat je wilt uitgeven zijn er vele opties
Wat ik begrijp van Bilstein is dat de schokdemper alleen een 30mm verlaagd en een Eibach veer doet nog eens een 25mm, dan ga je een stuk lager dan je geplande 40mm.
Qua kosten kom je uit op een 1000eu. Voor dat geld heb je evt ook een BC-racing set inclusief camberplates aan de voorkant. Daarbij kan je de hardheid (rebound) instellen aan voor en achterzijde. Ik heb er jaren mee gereden en tot nu toe beste wat ik heb gehad voor dat budget. Heb het nu ook weer voor mn huidige MINI besteld
Bilstein wordt veel over gesproken als een van t beste wat er te krijgen is
Beetje afhankelijk wat je wilt uitgeven zijn er vele opties
Wat ik begrijp van Bilstein is dat de schokdemper alleen een 30mm verlaagd en een Eibach veer doet nog eens een 25mm, dan ga je een stuk lager dan je geplande 40mm.
Qua kosten kom je uit op een 1000eu. Voor dat geld heb je evt ook een BC-racing set inclusief camberplates aan de voorkant. Daarbij kan je de hardheid (rebound) instellen aan voor en achterzijde. Ik heb er jaren mee gereden en tot nu toe beste wat ik heb gehad voor dat budget. Heb het nu ook weer voor mn huidige MINI besteld
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- NHartman
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Verlagen R56
Bedankt voor je reactie, ik zie dat een bilstein b12 kit komt met eibach veren en bilstein dempers, deze schijnen tegen de 35mm te verlagen.
Maar zal ook is kijken naar BC. Weet jij of het bij 4cm al nodig is om met spacers te rijden? Ik heb r112 velgen.
Maar zal ook is kijken naar BC. Weet jij of het bij 4cm al nodig is om met spacers te rijden? Ik heb r112 velgen.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Verlagen R56
KW schroefsets zijn goed maar duur. Heb KW V3 op een Honda en KW V1 op mijn R58.
Op mijn R53 GP heb ik sinds vorig jaar een Bilstein B14 schroefset, wilde eigenlijk een KW V1 maar de levertijden waren op dat moment extreem lang.
Bilstein B14 was op voorraad en heb er geen spijt van. Wegligging is super en het is geen stuiterbak geworden. Dat laatste wordt vaak gedacht bij verlagen maar als je een goede schroefset koopt dan valt dat vaak reuze mee.
Op mijn R53 GP heb ik sinds vorig jaar een Bilstein B14 schroefset, wilde eigenlijk een KW V1 maar de levertijden waren op dat moment extreem lang.
Bilstein B14 was op voorraad en heb er geen spijt van. Wegligging is super en het is geen stuiterbak geworden. Dat laatste wordt vaak gedacht bij verlagen maar als je een goede schroefset koopt dan valt dat vaak reuze mee.
- YannickM
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Mortsel
Bericht
Re: Verlagen R56
Alternatief is AP/ST/KW. Alle drie van hetzelfde moederbedrijf en verschillende prijzen door de materialen die zijn gebruikt.
Zelf heb ik AP, goede set voor alle soorten verlagingen en makkelijk aan te passen. Ik ben zelf blij met de rij eigenschappen.
Geen ervaring met ST of KW, maar zullen sowieso wel beter rijden.
Je kan bij clubsponser www.minispeed.eu eens rond kijken om verschillende opties te bekijken.
Zelf heb ik AP, goede set voor alle soorten verlagingen en makkelijk aan te passen. Ik ben zelf blij met de rij eigenschappen.
Geen ervaring met ST of KW, maar zullen sowieso wel beter rijden.
Je kan bij clubsponser www.minispeed.eu eens rond kijken om verschillende opties te bekijken.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Verlagen R56
Spacers zijn geen vereisten bij verlagen. Die gebruik je alleen om de auto er breder uit te laten zien
Laatst gewijzigd door BMX op 23 apr 2021, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- NHartman
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Verlagen R56
Bedankt voor jullie reacties. Niekcarfreak weet jij misschien wat het verschil is tussen bilstein b12 en b14?
- NHartman
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Verlagen R56
Ik las ook ergens dat wanneer een r56 is verlaagd dat de wielen langs de veren schuren.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Verlagen R56
Dat zou kunnen, is ook afhankelijk van de ET waarde van de wielen en breedte van de band.
Bij mijn R53 GP met originele wielen en bandenmaten moesten er inderdaad dunne spoorverbreders gemonteerd worden, omdat de zijwang van de band anders de veerpoot raakt.
Let op! Je moet dus ook langere wielbouten monteren. 5mm dikke spoorverbreders, dan 5mm langere bouten.
Bij mijn R53 GP met originele wielen en bandenmaten moesten er inderdaad dunne spoorverbreders gemonteerd worden, omdat de zijwang van de band anders de veerpoot raakt.
Let op! Je moet dus ook langere wielbouten monteren. 5mm dikke spoorverbreders, dan 5mm langere bouten.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Verlagen R56
Sorry, mijn fout!
Helemaal waar. Je moet idd 5mm spacers hebben aan de voorzijde. Zeker bij standaard wielen.
Ik had altijd iets anders er onder liggen en dan zijn spacers niet nodig.
Helemaal waar. Je moet idd 5mm spacers hebben aan de voorzijde. Zeker bij standaard wielen.
Ik had altijd iets anders er onder liggen en dan zijn spacers niet nodig.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- NHartman
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Verlagen R56
Zoals het nu lijkt wordt het de bilstein b14. Deze gaan me rond de €900 kosten weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor montage?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Verlagen R56
Montage is uiteraard verschillend per garage. Iedereen heeft een ander uurloon.
Kijk eens rond bij de clubsponsoren. Dan kom je iig terecht bij liefhebbers en kennis van het product.
Kijk eens rond bij de clubsponsoren. Dan kom je iig terecht bij liefhebbers en kennis van het product.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors