Dan is de R56 echt briljant, Kaj!! DOEN!!! Wat enorm mooi zeg. Lengte en hoogte zijn in de juiste verhouding.....
MR
Verlaging van de R56, merk en ervaring
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zit net de Duitse Sportauto te lezen. Daarin staat een vergelijk tussen de KW variante 3, Eibach Pro-und Anti-roll-kit, Bilstein B14 PSS en de H&R Type NC1 plus Stabi-set.
Alle 4 de varianten worden getest op een nieuwe Mazda MX-5.
Ze zijn laaiend enthousiast over de Bilstein schroefkit. Deze kost 1248 euro en zij zouden deze kit verkiezen tot de winnaar en de kit die zij onder de MX-5 zouden gooien. Deze kit word heeeeel close gevolgd door de schroefkit van KW, die volledig op comfort is af te stellen naar eigen wens. Maar omdat deze 1499 euro is en er 5-6 uur voor nodig is om ze onder je auto te hangen is hij tweede geworden. De rij-eigenschappen zijn nagenoeg gelijk aan e Bilsteins.
De H&R kit is met de stabilisatoren niet bepaald de favoriet. Leuk voor in bochten maar nogal stuiterig op een recht stuk met hier en daar een hobbeltje. Bochtenwerk doet hij als een van de snelste, dankzij de goed geplaatste stabilisatoren. De Eibach kit word een beetje de grond in getrapt, maar is dankzij zijn lage prijs van 701 euro toch winnaar boven H&R. De verschillen vinden zij qua rijden niet groot, maar als ik zelf de rondetijden en snelheden in bochten op de Hockenheim zie zou ik zelf in dit geval zeker voor de H&R's gaan.
Al-met-al is er 1 duidelijke winnaar, de Bilstein veren. Dicht gevolgd door KW, daarna de Eibachs en als laatste de H&R's.
Jammer dat ze zo met de prijs klooien en het niet echt een super duidelijk verslag is over alleen het rijden. Ik wil een kit die lekker rijd en daar wil ik best wat meer aan uitgeven. Leuk verslagje trouwens om een door te nemen.
Alle 4 de varianten worden getest op een nieuwe Mazda MX-5.
Ze zijn laaiend enthousiast over de Bilstein schroefkit. Deze kost 1248 euro en zij zouden deze kit verkiezen tot de winnaar en de kit die zij onder de MX-5 zouden gooien. Deze kit word heeeeel close gevolgd door de schroefkit van KW, die volledig op comfort is af te stellen naar eigen wens. Maar omdat deze 1499 euro is en er 5-6 uur voor nodig is om ze onder je auto te hangen is hij tweede geworden. De rij-eigenschappen zijn nagenoeg gelijk aan e Bilsteins.
De H&R kit is met de stabilisatoren niet bepaald de favoriet. Leuk voor in bochten maar nogal stuiterig op een recht stuk met hier en daar een hobbeltje. Bochtenwerk doet hij als een van de snelste, dankzij de goed geplaatste stabilisatoren. De Eibach kit word een beetje de grond in getrapt, maar is dankzij zijn lage prijs van 701 euro toch winnaar boven H&R. De verschillen vinden zij qua rijden niet groot, maar als ik zelf de rondetijden en snelheden in bochten op de Hockenheim zie zou ik zelf in dit geval zeker voor de H&R's gaan.
Al-met-al is er 1 duidelijke winnaar, de Bilstein veren. Dicht gevolgd door KW, daarna de Eibachs en als laatste de H&R's.
Jammer dat ze zo met de prijs klooien en het niet echt een super duidelijk verslag is over alleen het rijden. Ik wil een kit die lekker rijd en daar wil ik best wat meer aan uitgeven. Leuk verslagje trouwens om een door te nemen.

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Nou ik kan je vertellen dat een set H&R veren met de aerobumper echt drempels nemen a 2km/h nemen word. Ik raak ze zowiezo altijd, schuin, recht of hoe ik er ook overheen ga. Gewoon op vlakke stukken is het echt een plakkerd geworden 

R56 Still fun but easier to live with
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hahaha, ja ligt ook wel aan die inmense lip onder de bumper zeg
Mooi om te zien dat je er in ieder geval blij mee bent!

Mooi om te zien dat je er in ieder geval blij mee bent!

- èrcé
- Be Mini
Bericht
ik denk dat ik die lip wel iets korter ga maken, want het slaat idd echt helemaal nergens op hoe groot dat ding is. moet alleen nog ff bedenken hoe ik hem korter ga maken, dremelen is geen optie, misschien met een warm stanley mes of zo?. het materiaal is vrij zacht namelijk
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Ik heb ook geprobeerd om de lip korter te maken met een dremel.
Gaat opzich wel goed, maar ik kreeg het niet perfect recht. Daarom heb ik maar een nieuwe besteld
Maak eigenlijk niks uit. De lip is toch vrij zacht. Over de drempels schuren is eigenlijk geen probleem. Staat alleen niet zo
Gaat opzich wel goed, maar ik kreeg het niet perfect recht. Daarom heb ik maar een nieuwe besteld

Maak eigenlijk niks uit. De lip is toch vrij zacht. Over de drempels schuren is eigenlijk geen probleem. Staat alleen niet zo

Onze sponsors