Verlaging van de R56, merk en ervaring

MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

15 mei 2007, 01:11

Dan is de R56 echt briljant, Kaj!! DOEN!!! Wat enorm mooi zeg. Lengte en hoogte zijn in de juiste verhouding.....

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2007, 12:59

Ik zit net de Duitse Sportauto te lezen. Daarin staat een vergelijk tussen de KW variante 3, Eibach Pro-und Anti-roll-kit, Bilstein B14 PSS en de H&R Type NC1 plus Stabi-set.

Alle 4 de varianten worden getest op een nieuwe Mazda MX-5.

Ze zijn laaiend enthousiast over de Bilstein schroefkit. Deze kost 1248 euro en zij zouden deze kit verkiezen tot de winnaar en de kit die zij onder de MX-5 zouden gooien. Deze kit word heeeeel close gevolgd door de schroefkit van KW, die volledig op comfort is af te stellen naar eigen wens. Maar omdat deze 1499 euro is en er 5-6 uur voor nodig is om ze onder je auto te hangen is hij tweede geworden. De rij-eigenschappen zijn nagenoeg gelijk aan e Bilsteins.

De H&R kit is met de stabilisatoren niet bepaald de favoriet. Leuk voor in bochten maar nogal stuiterig op een recht stuk met hier en daar een hobbeltje. Bochtenwerk doet hij als een van de snelste, dankzij de goed geplaatste stabilisatoren. De Eibach kit word een beetje de grond in getrapt, maar is dankzij zijn lage prijs van 701 euro toch winnaar boven H&R. De verschillen vinden zij qua rijden niet groot, maar als ik zelf de rondetijden en snelheden in bochten op de Hockenheim zie zou ik zelf in dit geval zeker voor de H&R's gaan.

Al-met-al is er 1 duidelijke winnaar, de Bilstein veren. Dicht gevolgd door KW, daarna de Eibachs en als laatste de H&R's.

Jammer dat ze zo met de prijs klooien en het niet echt een super duidelijk verslag is over alleen het rijden. Ik wil een kit die lekker rijd en daar wil ik best wat meer aan uitgeven. Leuk verslagje trouwens om een door te nemen. :wink:
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

06 jun 2007, 19:02

Weet iemand waar je in de buurt van Rotterdam die H&R veren kunt laten monteren? Om nou naar Venlo te rijden vind ik ook weer zo wat :D
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

13 jun 2007, 15:49

Zo dan, afspraak bij Beek gemaakt voor volgende week donderdag. Dan komen er Eibach veren onder :D Net optijd voor Mini United!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 jun 2007, 15:57

Alleen veren of schroefsetje?
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

13 jun 2007, 16:04

Alleen veren, Misschien later een schroefset, maar wil het eerst even kijken hoe het gaat (praktisch gezien vooral). heb er ook gelijk een setje spacers bij besteld, want dat ziet er bij jou toch ook echt helemaal geweldig uit! loopt niet aan of wel?
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

13 jun 2007, 16:18

wahahaha, iedereen gauw nog even wat verlagen en modden aan de mini voor Mini United :mrgreen: :mrgreen:
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

13 jun 2007, 16:23

hehehe, zo goed! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 jun 2007, 16:28

Nog geen problemen gehad met aanlopen :)
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

13 jun 2007, 16:32

Mooi zo, dan zal het wel goed komen. Beek vroeg zich af of het wel ging passen, maar volgens mij zakken die Eibachveren iets minder in dan de H&R veren en als jij geen probleem hebt, dan ook niet met die Eibach veren lijkt me
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

19 jun 2007, 09:01

Nou ik kan je vertellen dat een set H&R veren met de aerobumper echt drempels nemen a 2km/h nemen word. Ik raak ze zowiezo altijd, schuin, recht of hoe ik er ook overheen ga. Gewoon op vlakke stukken is het echt een plakkerd geworden :D
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 jun 2007, 09:25

Hahaha, ja ligt ook wel aan die inmense lip onder de bumper zeg :shock:

Mooi om te zien dat je er in ieder geval blij mee bent! :mrgreen:
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

19 jun 2007, 11:33

ik denk dat ik die lip wel iets korter ga maken, want het slaat idd echt helemaal nergens op hoe groot dat ding is. moet alleen nog ff bedenken hoe ik hem korter ga maken, dremelen is geen optie, misschien met een warm stanley mes of zo?. het materiaal is vrij zacht namelijk
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

19 jun 2007, 11:58

Ik heb ook geprobeerd om de lip korter te maken met een dremel.
Gaat opzich wel goed, maar ik kreeg het niet perfect recht. Daarom heb ik maar een nieuwe besteld :roll:
Maak eigenlijk niks uit. De lip is toch vrij zacht. Over de drempels schuren is eigenlijk geen probleem. Staat alleen niet zo 8)
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

19 jun 2007, 12:43

perfect recht zou je kunnen krijgen door er een zware ijzeren lat langs te leggen en daar langs te dremelen. kreeg je geen kartels bij het dremelen?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”