Wow da’s wel even heftig nieuws. Hopelijk kan je binnenkort weer meer en kan je niet alleen weer lekker rijden, maar is ook het sleutelen weer zonder problemen.
Hetgeen wat er ligt kan best even wachten toch ? Gezondheid eerst.
Blijf de mensen die zelf zoveel kunnen en doen zeer waarderen.
Sterkte en hopelijk snel weer helemaal hersteld.
K-vin R56 S 2007
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
Gezondheid gaat inderdaad voor. Het is alleen nu erg frustrerend om niks te kunnen doen.
Re: K-vin R56 S 2007
Thnks.Daniel_S schreef: ↑14 mar 2022, 19:34Wow da’s wel even heftig nieuws. Hopelijk kan je binnenkort weer meer en kan je niet alleen weer lekker rijden, maar is ook het sleutelen weer zonder problemen.
Hetgeen wat er ligt kan best even wachten toch ? Gezondheid eerst.
Blijf de mensen die zelf zoveel kunnen en doen zeer waarderen.
Sterkte en hopelijk snel weer helemaal hersteld.
Gezondheid gaat inderdaad voor. Het is alleen nu erg frustrerend om niks te kunnen doen.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: K-vin R56 S 2007
Beterschap Kevin,
Het is wat het is en gelukkig dat je vader je uit kon helpen maar wat je zegt, herstel van je schouder gaat voor.
Gr. Milco
Het is wat het is en gelukkig dat je vader je uit kon helpen maar wat je zegt, herstel van je schouder gaat voor.
Gr. Milco
- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
Re: K-vin R56 S 2007
Ondanks mijn schouderblessure die langzaam aan steeds iets beter gaat toch af en toe wat aan de auto kunnen doen.
Was weer tijd voor de zomerwielen. Helaas waren deze behoorlijk geborduurd. En 2 bandjes waren op.
Heb de schades zo veel mogelijk glad geschuurd en daarna de velgen hoogglans zwart gespoten. 4 nieuwe naafdopstickers.
2 nieuwe voorbandjes. De Hankook ventus S1 evo 3 runflat. Potverdikkie wat rijden deze banden lekker!
Ook heb ik de beltline glossblack gewrapped. Het dechromen is begonnen.
Nu weer verder met het herstel.
Over 2 weken wordt er een android module ingebouwd zodat ik beschik over een carkit die volledig geïntegreerd is met het orginele scherm en knoppen.
Deze heeft de functie als apple carplay en android carplay. Dus ook handig voor muziek streamen.
Was weer tijd voor de zomerwielen. Helaas waren deze behoorlijk geborduurd. En 2 bandjes waren op.
Heb de schades zo veel mogelijk glad geschuurd en daarna de velgen hoogglans zwart gespoten. 4 nieuwe naafdopstickers.
2 nieuwe voorbandjes. De Hankook ventus S1 evo 3 runflat. Potverdikkie wat rijden deze banden lekker!
Ook heb ik de beltline glossblack gewrapped. Het dechromen is begonnen.
Nu weer verder met het herstel.
Over 2 weken wordt er een android module ingebouwd zodat ik beschik over een carkit die volledig geïntegreerd is met het orginele scherm en knoppen.
Deze heeft de functie als apple carplay en android carplay. Dus ook handig voor muziek streamen.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- K-vinR56s
- One wheel wonder
- Rallye
- Enthousiast
- Locatie: Achterhoek
Bericht
Re: K-vin R56 S 2007
Succes (en sterkte!). Leuk om over je 106 Rallye te horen. Daarvan heb ik er drie gehad: twee rode (Phase 1) en een blauwe (Phase 2). En er een webnaam aan overgehouden…….
- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
De 1.3 kwam echt tot leven boven de 5500 toeren. Helemaal met de rvs spagettispruitstuk en scorpion pugsport rvs decat uitlaat een genot voor de buurt
Re: K-vin R56 S 2007
Ja echt een fantastische auto was dat. Ik had een phase 1 uit 1992. Dat kleine racemonster was echt een bochtenvreter.
De 1.3 kwam echt tot leven boven de 5500 toeren. Helemaal met de rvs spagettispruitstuk en scorpion pugsport rvs decat uitlaat een genot voor de buurt
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
Re: K-vin R56 S 2007
De bmw z4 mocht met het mooie weer van de afgelopen tijd ook weer buiten spelen. Deze staan na 4 maanden sleutelen weer met 4 wielen op de grond. Omdat de orginele breedset best ver naar binnen viel heb ik voor en achter spacers geplaatst. Voor 12mm en achter 20mm. Erg tevreden over zo!
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Op mijn R56 heb ik gekozen voor de Vredestein Ultrac, ook een fijne band, hiervoor gekozen mede door het slecht beschikbaar zijn van de Ventus S1 EVO3 hier.
Lokaal hebben ze nu weer de beschikking over de EVO3 dus aan de achterzijde komen ze er ook op bij de Clubman.
Die Z4 is ook een beauty zeg, zo met de spacers mooi de wielbakken gevuld
Re: K-vin R56 S 2007
He Kevin, die (rij)ervaring met de Hankook heb ik ook met de R55 Clubman, alleen de NON Runflat versie van de Ventus S1 EVO3, zitten er sinds eind vorig jaar onder en nu nog alleen voor. Leuk om te lezen dat een andere MINI rijder hetzelfde ervaart.
Op mijn R56 heb ik gekozen voor de Vredestein Ultrac, ook een fijne band, hiervoor gekozen mede door het slecht beschikbaar zijn van de Ventus S1 EVO3 hier.
Lokaal hebben ze nu weer de beschikking over de EVO3 dus aan de achterzijde komen ze er ook op bij de Clubman.
Die Z4 is ook een beauty zeg, zo met de spacers mooi de wielbakken gevuld

- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
Voor de Z3 ligt er nu een 17" breedset waar de ventus s1 evo2 onder komen.
Onder alle 3 de bmw Z's zitten nu non runflats omdat die heel gevoelig zijn voor spoorvorming. Onder de mini wilde ik wel graag runflat omdat hier toch echt geen reserve band in de kofferbak past en hij toch als daily functioneerd.
Onder de megane hebben we nu vredestein sportrac5 ook een erg fijne band. Alleen maakt deze iets meer geluid als de conti's die er onder zaten. Ze rijden wel veel comfortabeler als de conti's
Re: K-vin R56 S 2007
Onder de zwarte z4 zitten ook de hankook ventus in 225-40-18" en 255-35-18. Mijn vader is er ook erg tevreden over.Schroefie schreef: ↑04 apr 2022, 23:13He Kevin, die (rij)ervaring met de Hankook heb ik ook met de R55 Clubman, alleen de NON Runflat versie van de Ventus S1 EVO3, zitten er sinds eind vorig jaar onder en nu nog alleen voor. Leuk om te lezen dat een andere MINI rijder hetzelfde ervaart.
Op mijn R56 heb ik gekozen voor de Vredestein Ultrac, ook een fijne band, hiervoor gekozen mede door het slecht beschikbaar zijn van de Ventus S1 EVO3 hier.
Lokaal hebben ze nu weer de beschikking over de EVO3 dus aan de achterzijde komen ze er ook op bij de Clubman.
Die Z4 is ook een beauty zeg, zo met de spacers mooi de wielbakken gevuld![]()
Voor de Z3 ligt er nu een 17" breedset waar de ventus s1 evo2 onder komen.
Onder alle 3 de bmw Z's zitten nu non runflats omdat die heel gevoelig zijn voor spoorvorming. Onder de mini wilde ik wel graag runflat omdat hier toch echt geen reserve band in de kofferbak past en hij toch als daily functioneerd.
Onder de megane hebben we nu vredestein sportrac5 ook een erg fijne band. Alleen maakt deze iets meer geluid als de conti's die er onder zaten. Ze rijden wel veel comfortabeler als de conti's
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
Re: K-vin R56 S 2007
Zoals in het andere topic was te lezen is een android module in mijn mini niet mogelijk.
Het moest dus toch een android radio gaan worden. Ik heb lang gezocht naar een geschikte. Ik wil het graag zo OEM mogelijk houden.
Helaas is er in de pre facelift niet heel veel keus. Ik vind de tellerrand die via de chinese aanbieders te koop zijn erg "nep" ogen.
Uiteindelijk bij een nederlands bedrijf een android radio gevonden voor de LCi versie die bijna orgineel eruit ziet. Hier ging mijn voorkeur ook naar uit omdat ik 2 jaar garantie heb en een goede klantenservice
Omdat ik toch een andere kap moet aanschaffen vanwege de dubbele "cdspeler" van het orginele navi systeem kon ik de keuze maken deze meteen te upgraden naar de LCi uitvoering.
De onderdelen komen nu langzaam binnen.
Android radio is binnen en dit weekend ook de LCI controle unit ontvangen. Ik moet nog even uitzoeken hoe het ook alweer zat met de display en knopjes voor de lci versie want de print moet overgezet worden in de behuizing.
Dashboard kap is besteld bij ekris.
Sinds kort maakt de mini een hoog "gierend" geluid met rijden. En loopt op met meer toeren.
Ik was eerst bang voor de ketting maar die is pas 20.000 oud.
Het kwam tijdens het rijden duidelijk van rechts. Ik dacht de poelie van de dynamo of aircopomp.
Afgelopen week wielkuip eruit gehad en alles bekeken. Er zat allemaal olie rond het motorblok en ook op de multieriem en poelies.
Riem eraf gehad en alles schoongemaakt. Ook de bron van de olie lekkage gevonden. Helaas lekt de olietoevoer naar de turbo. Blijkt een bekend euvel.
Na het ontspannen van het frictiewiel vond ik dat de waterpomp best wat speling heeft.
Conclusie! Een hoop werk te doen.
To do:
Waterpomp + poelie vervangen.
Frictiewiel vervangen
Krukaspoelie + multiriem + riemspanner vervangen
Bij minispeed de olie reparatieset bestellen bestaande uit upgrade olietoevoerleiding turbo + pakkingen oliekoeler en oliefilterhuis
Ik wil alles in 1 keer doen. Nu eerst een weekje op vakantie en dan alle materialen bestellen zodat en het geluid verholpen kan worden en de olielekkage verholpen kan worden.
Als kers op de taart ook een nieuw ruitensproeiervloeistof tankje besteld deze is dus ook lek.
Het moest dus toch een android radio gaan worden. Ik heb lang gezocht naar een geschikte. Ik wil het graag zo OEM mogelijk houden.
Helaas is er in de pre facelift niet heel veel keus. Ik vind de tellerrand die via de chinese aanbieders te koop zijn erg "nep" ogen.
Uiteindelijk bij een nederlands bedrijf een android radio gevonden voor de LCi versie die bijna orgineel eruit ziet. Hier ging mijn voorkeur ook naar uit omdat ik 2 jaar garantie heb en een goede klantenservice
Omdat ik toch een andere kap moet aanschaffen vanwege de dubbele "cdspeler" van het orginele navi systeem kon ik de keuze maken deze meteen te upgraden naar de LCi uitvoering.
De onderdelen komen nu langzaam binnen.
Android radio is binnen en dit weekend ook de LCI controle unit ontvangen. Ik moet nog even uitzoeken hoe het ook alweer zat met de display en knopjes voor de lci versie want de print moet overgezet worden in de behuizing.
Dashboard kap is besteld bij ekris.
Sinds kort maakt de mini een hoog "gierend" geluid met rijden. En loopt op met meer toeren.
Ik was eerst bang voor de ketting maar die is pas 20.000 oud.
Het kwam tijdens het rijden duidelijk van rechts. Ik dacht de poelie van de dynamo of aircopomp.
Afgelopen week wielkuip eruit gehad en alles bekeken. Er zat allemaal olie rond het motorblok en ook op de multieriem en poelies.
Riem eraf gehad en alles schoongemaakt. Ook de bron van de olie lekkage gevonden. Helaas lekt de olietoevoer naar de turbo. Blijkt een bekend euvel.
Na het ontspannen van het frictiewiel vond ik dat de waterpomp best wat speling heeft.
Conclusie! Een hoop werk te doen.
To do:
Waterpomp + poelie vervangen.
Frictiewiel vervangen
Krukaspoelie + multiriem + riemspanner vervangen
Bij minispeed de olie reparatieset bestellen bestaande uit upgrade olietoevoerleiding turbo + pakkingen oliekoeler en oliefilterhuis
Ik wil alles in 1 keer doen. Nu eerst een weekje op vakantie en dan alle materialen bestellen zodat en het geluid verholpen kan worden en de olielekkage verholpen kan worden.
Als kers op de taart ook een nieuw ruitensproeiervloeistof tankje besteld deze is dus ook lek.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
Re: K-vin R56 S 2007
De android radio met groot touchscreen en apple carplay / androidauto.
De climate control unit van een LCI
De climate control unit van een LCI
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- K-vinR56s
- One wheel wonder
Bericht
Re: K-vin R56 S 2007
Vandaag had ik wat tijd over en ben ik aan de gang gegaan met de android radio + LCI swap
Was een beste operatie maar alles redelijk eenvoudig. Gewoon goed opletten welke schroeven je waar los moet maken en waar ze ook weer terug moeten.
De climate control unit "swap" vond ik wel best spannend. Ik heb eerst de lci versie open gemaakt om te bekijken hoe alles in elkaar zit en of het te verwisselen is.
Uiteindelijk heb ik het complete binnenwerk van de pre facelift versie overgezet in de behuizing van de LCI versie. Ook het display is mee verhuist.
Alles werkt! Nu alleen nog even uitzoeken of ik via de nieuwe radio in de boordcomputer kan komen en ik ga een achteruitrij camera bestellen omdat de radio deze automatisch inschakeld bij het achteruit rijden.
Ook nog even contact opnemen met de leverancier. Het volume van de bluetooth verbinding is wat zacht in verhouding tot de radio volume.
Was een beste operatie maar alles redelijk eenvoudig. Gewoon goed opletten welke schroeven je waar los moet maken en waar ze ook weer terug moeten.
De climate control unit "swap" vond ik wel best spannend. Ik heb eerst de lci versie open gemaakt om te bekijken hoe alles in elkaar zit en of het te verwisselen is.
Uiteindelijk heb ik het complete binnenwerk van de pre facelift versie overgezet in de behuizing van de LCI versie. Ook het display is mee verhuist.
Alles werkt! Nu alleen nog even uitzoeken of ik via de nieuwe radio in de boordcomputer kan komen en ik ga een achteruitrij camera bestellen omdat de radio deze automatisch inschakeld bij het achteruit rijden.
Ook nog even contact opnemen met de leverancier. Het volume van de bluetooth verbinding is wat zacht in verhouding tot de radio volume.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Onze sponsors