Uitlaat en katalysator worden roodgloeiend
- TexasMINI
- Nieuw Lid
Bericht
Uitlaat en katalysator worden roodgloeiend
Ik heb een 2004 R53 JCW (fabriek geïnstalleerd) Amerikaanse import. Recentelijk begon mijn uitlat te lekken en is het eerste gedeelte (spruitstuk en katalysator) vervangen. Bij proefrit wordt het geheel roodgloeiend. Is de juiste katalysator geïnstalleerd of is er mogelijk iets anders aan de hand? Geïnteresseerd in mogelijke oorzaken.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Uitlaat en katalysator worden roodgloeiend
Die zou niet roodgloeiend moeten worden .. niet bij normaal rijden iig!
Je hebt de uitlaat vervangen en nu heb je dit probleem. Heb je nog steeds evenveel vermogen? (gevoel)
Klinkt alsof de kat niet goed werkt of verstopt zit zodat de hete uitlaatgassen niet weg kunnen en dus de boel extreem heet maakt
Je hebt de uitlaat vervangen en nu heb je dit probleem. Heb je nog steeds evenveel vermogen? (gevoel)
Klinkt alsof de kat niet goed werkt of verstopt zit zodat de hete uitlaatgassen niet weg kunnen en dus de boel extreem heet maakt
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Uitlaat en katalysator worden roodgloeiend
Je geeft aan dat de kat en het spruitstuk zijn vervangen. Zijn deze nieuw of 2e hands. Zal wellicht (bij 2e hands) kunnen dat de kat verstopt zit.
Nb wellicht leuk als je je ook even voorstelt is het “who are you” topic. Dat wordt zeer gewaardeerd (net als foto’s van je mini natuurlijk
)
Nb wellicht leuk als je je ook even voorstelt is het “who are you” topic. Dat wordt zeer gewaardeerd (net als foto’s van je mini natuurlijk

- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Re: Uitlaat en katalysator worden roodgloeiend
Check je vacuüm leidingen. ( Kapotte koppelstukjes of gebroken slangetjes..)
Als die niet dicht zitten gaat er meer lucht doorheen. en spuit hij stationair meer benzine in, wordt het allemaal te warm, gaat t rood gloeien. ( bin there, done that..)
Zoek even een schema op google van de JCW airbox. Die heeft ook vacuüm leidingen in vergelijking met de standaard airbox van een S .
^Robbert
Als die niet dicht zitten gaat er meer lucht doorheen. en spuit hij stationair meer benzine in, wordt het allemaal te warm, gaat t rood gloeien. ( bin there, done that..)
Zoek even een schema op google van de JCW airbox. Die heeft ook vacuüm leidingen in vergelijking met de standaard airbox van een S .
^Robbert

- TexasMINI
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Uitlaat en katalysator worden roodgloeiend
Dank voor jullie reacties. Een een snelle reactie. De kat was nieuw en hij lijkt geen vermogen hebben te verloren. Stationair loopt hij inderdaad ook niet lekker hij gaat af en toe “zagen” dus de suggestie dat er valse lucht wordt aangezogen door een lekkend vacuüm systeem klinkt plausibel. Daar ga ik direct na de vakantie mee aan de slag. Ik zal mij dan ook “voorstellen” en wat foto’s van de MINI plaatsen. Groet, Haije.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Uitlaat en katalysator worden roodgloeiend
Super. Hopelijk een stap dichter bij de oplossing. Fijne vakantie
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors