Het lijkt erop dat het opladen werkt.
Ik heb een oude oplader van m'n schoonpa gekregen jaren geleden. (Zo'n grote metalen vierkante bak.)
Nu heb ik de accu met dat ding opgeladen. Nachtje laten laden, leek de volgende ochtend wel oke te zijn op de meter.
Daarna de auto starten..... eerste keer sleutel rond...wilde hij niet aanslaan, kwam wel rond natuurlijk. Tweede keer, yes aan. ( Wat hij altijd al deed dus de laatste tijd)
Nu dus de accu geladen met de NOCO 5. die gaat dan naar 14.4 Va 14.7V laden. Als hij klaar is gaat hij automatisch in stand-by modus.
Daarna de Repair mode laten draaien( 5 uurtjes denk ik, was snachts), die schommelt tussen de 13.10V en 13.60V een beetje heen en weer per seconde. En daarna ook weer automatisch in de stand-by modus.
Volgende dag rond een uurtje of 11 gekeken en normaal laden weer aangezet. Natuurlijk gelijk vol en ging de NOCO over op maintenance modes.
Prima, dacht ik. Even de Mini starten dan maar. En ja.. eerste keer starten gelijk aan.( dit was gisteren.)
Nu vandaag zonder de lader eraan gehad te hebben, even volt meter eraan, 12.67V.
Oke, starten maar. En gelijk weer de eerste keer vlot aan.
Ik heb alleen de polen los gehad toen ik ging laden met de oude vierkante kast. Daarna met de klemmen, Noco en de voltmeter vast alles getest. ( zit er nog op

Zodra de mini loopt doet de dynamo 14.10/ 30V blij laden, dus die lijkt prima. (Op de Ultragauge staat dan 13.83V :/ )
Dit kan natuurlijk een gelukje zijn twee keer over. Maar we testen morgen nog een keertje!
Want hij doet alleen raar als hij een tijdje heeft stil gestaan.
^Robbert