Ik heb twee prangede vragen.
Onze R60 gaf ineens allerlei foutmeldingen zoals DSC, lekke band en ABS. Ook kon het stuur niet meer gecentreerd worden, ging het knipperlicht niet uit en ging soms ineens de ruitenwisser aan. Mijn monteur dacht dat de stuurhoeksensor defect was, daarop heb ik een compleet 'nieuwe' unit met schakelaars voor richting en ruitenwissers van de sloopt gehaald en ingebouwd. De meldingen waren inderdaad weg, alleen werkte het multifunctie stuurwiel en cruise controle niet meer. De unit weer terug naar de sloop gebracht, een andere meegenomen en ingebouwd, maar die deed dus exacte hetzelfde als de vorige, meldingen weg en geen cruise controle.
Toen riep mijn monteur de hulp in van iemand met meer verstand van programmeren en hij vroeg zich af, of de unit uit een auto komt waar überhaupt cruise controle opzat. Op de sloop wisten ze dat niet, omdat het stuur al weg was.
Mijn eerste vraag is: Kan je dit aan de hand van de schakelunit zien of die voorzien is van cruis controle?
Vraag twee: Kan ik de stuurhoeksensor uitbouwen en vervangen met de goed werkende? Graag hoor ik ook hoe ik hem eruit kan halen zonder alles af te breken.
Onderstaande foto's zijn van de originele unit.